Nowe odsłony klasyki w szkole - 06 Nie ma szans dla historii literatury w szkole XXI wieku

-15%

Nowe odsłony klasyki w szkole - 06 Nie ma szans dla historii literatury w szkole XXI wieku

Literatura XIX wieku

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

1,70  2,00

Format: pdf

1,702,00

cena zawiera podatek VAT

Autorzy artykułów zebranych w niniejszym tomie refleksję akademicką wokół szczegółowych zagadnień literatury XIX wieku i późniejszej starali się połączyć z praktyką szkolną. Poruszone zostały zagadnienia edukacyjne z poziomu szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Wspólny mianownik tekstów stanowi próba udzielenia odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób reaktywować (reanimować) odbiór klasyki w szkole?
Tom został podzielony na części. Po wstępie redaktorów naukowych znalazły się dwa artykuły traktujące zagadnienie odbioru literatury XIX wieku i późniejszej w szkole z perspektywy ogólnej. Kolejne dysertacje zostały uporządkowane w częściach: Interpretacja i dydaktyka, „Nowe czytanie” XIX wieku (Dziedzictwo romantyzmu i Dziedzictwo pozytywizmu) oraz Inspiracje metodyczne.
Książka jest skierowana do metodyków, dydaktyków, ale też historyków literatury, wszystkich tych, którzy są zainteresowani aplikacją do praktyki szkolnej nowych rozwiązań mających na celu przywrócenie literatury XIX wieku młodemu odbiorcy.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-069-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Ewa Jaskółowa, Karolina Jędrych) /    7
  Jak reanimować klasykę w szkole, czyli o medycynie i czytelnictwie /    11
  Kompetencje kulturowe młodych odbiorców literatury – wnioski z badań /    23
  Uwolnić interpretację /    39
  Dydaktyka uniwersytecka wobec zmieniających się potrzeb polonistyki szkolnej /    47
  Czytanie klasyki – „czytanie świata”. Antropocentryczna koncepcja kształcenia polonistycznego a zdobywanie wiedzy o rzeczywistości /    57
  Nie ma szans dla historii literatury w szkole XXI wieku! /    67
  Straszno i śmieszno. Balladyna Juliusza Słowackiego i jej lektura w szkole /    79
  Kobiety – przedmioty – demony w Nie-Boskiej Komedii Zygmunta Krasińskiego /    89
  Literatura w szkole jako forma pamięci. Wokół sceny więziennej Dziadów części III Mickiewicza /    109
  Gimnazjalista czyta Redutę Ordona. O utworach z kontekstem historycznym w kształceniu polonistycznym /    135
  „Ze słabością łamać uczmy się za młodu”, czyli jak rozmawiać z nastolatkiem o literaturze XIX wieku /    145
  Tekst poetycki jako źródło wiedzy o kulturze. Cyprian Kamil Norwid: reaktywacja /    163
  Sienkiewicz dla dorosłych /    179
  „Pokój ci, Janku!”? Nowela pozytywistyczna dla początkujących /    191
  Nowe pomysły na znane lektury, czyli klasyka literacka jako wyzwanie dla twórczości metodycznej /    203
  Romantyzm dziś. Zapiski współautora podręcznika szkolnego /    217
  Lektura jako obietnica. Zwrot teologiczny w badaniach literackich i jego konsekwencje dla nauczania literatury /    231
RozwińZwiń

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia