Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne

-20%

Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,40  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,4028,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Książka "Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne" to rezultat namysłu nad kondycją instytucji szkoły z perspektywy zadań edukacji polonistycznej, a zarazem opis dynamicznej relacji między dzieckiem a dorosłym. Tytułowe przestrzenie, w których zachodzą owe związki, mają charakter sensualny, wyznaczany funkcją budynku szkolnego, oraz symboliczny, ujawniający się w tekstach (podręcznik, lektura). Zarysowany w książce szeroki kontekst kulturowy pozwala dojrzeć szczeliny w restrykcyjnych przestrzeniach edukacji. Prześwity wolności nie tworzą się samoczynnie, ale są efektem oporu i buntu młodego człowieka, któremu narzucono kulturową rolę ucznia.


Liczba stron272
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3150-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp. Przestrzenie indywidualizmu /    9
  Wyobrażenia postaci ucznia w kulturze. Próba rekonstrukcji /    17
  1. Uczeń w tekście /    17
  2. Obrazy ucznia /    39
  3. Dopowiedzenie, czyli słowo o uczniowskim stroju /    65
  Szkolne przestrzenie władzy /    77
  1. Architektura i edukacja /    77
  2. Organizacja przestrzeni edukacyjnej /    95
  3. Przestrzenie szkoły w perspektywie literatury dla młodego czytelnika /    107
  4. Przestrzeń edukacyjna w zarządzaniu przymusem /    112
  5. Szkoła jako przestrzeń gry, walki i oporu /    115
  Nauka i wychowanie pod kontrolą (na przykładzie edukacji polonistycznej) /    135
  1. Wprowadzenie /    135
  2. Ujawnianie się „ciała” władzy w przestrzeni edukacyjnej /    142
  3. Dyskursy władzy w szkolnych tekstach /    149
  4. Podręczniki do kształcenia polonistycznego: dzieje kontroli /    154
  Wyzwolić kolonię Język polski /    185
  1. Wymiar antropologiczny kształcenia polonistycznego /    185
  2. Uchylanie, otwieranie, niezamykanie /    192
  3. W stronę demokratyzacji nauczania /    209
  4. O wrażliwości. Twórcze działania edukacyjne /    215
  Zakończenie. Przestrzenie bez właściwości /    241
  Nota bibliograficzna /    245
  Bibliografia /    247
  Indeks osobowy /    263

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia