Od Mickiewicza do Masłowskiej

Od Mickiewicza do Masłowskiej

Adaptacje filmowe literatury polskiej

1 opinia

Wydawca:

Universitas

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

18,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejszy tom jest kolejnym ogniwem serii międzywydawniczej „Literatura na ekranie”, poświęconej adaptacjom różnych literatur narodowych. Zgodnie z zasadami serii, każdy autor analizuje adaptację, lub adaptacje (od jednej do kilku), jednego utworu literackiego wybranego z danej literatury narodowej, przy czym punktem wyjścia jest zawsze utwór literacki, a analizowany film zostaje z nim skonfrontowany. Po książkach dotyczących literatur: hiszpańskiej, angielskiej, amerykańskiej, japońskiej, włoskiej i czeskiej, jako siódmy przedstawiamy tom poświęcony adaptacjom filmowym literatury polskiej. Tytuł tomu, wynikły z ustalonej w serii konwencji, znaczy tyle, i tylko tyle, że najstarszym spośród osiemnastu utworów literackich, których adaptacje zostają w nim omówione, jest Pan Tadeusz (1834) Adama Mickiewicza, a najświeższym – Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną (2002) Doroty Masłowskiej...


Liczba stron444
WydawcaUniversitas
ISBN-13978-83-242-2479-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  
  
  
  Tadeusz Lubelski Wstęp
  
  Agnieszka Morstin Bez kompleksów. Filmowy "Pan Tadeusz" czytany inaczej
  
  Magdalena Podsiadło Dalej aktualne. "Lalka" Wojciecha Jerzego Hasa według Bolesława Prusa
  Alicja Helman Quo vadis, domine? Cztery adaptacje powieści Henryka Sienkiewicza
  Bartosz Kwieciński "Ziemia obiecana" Wajdy według Reymonta: film o niespełnionych obietnicach
  Łucja Demby „Ciągle taki mi się snuje dramat…”. Od "Wesela" Wyspiańskiego do "Wesela" Wajdy
  Tadeusz Lubelski Dwa wrzenia rewolucyjne. Od "Dziejów jednego pocisku" Andrzeja Struga do "Gorączki" Agnieszki Holland
  Sebastian Jagielski Gra w ciuciubabkę. Andrzeja Wajdy adaptacja "Panien z Wilka" Jarosława Iwaszkiewicza
  Dominik Wierski "Zaklęte rewiry" Janusza Majewskiego według Henryka Worcella. Od portretu środowiskowego do opowieści o inicjacji i przeszłości
  Monika Dulemba Ja, Skolimowski, czyli "Ferdydurke" na ekranie
  Marcin Maron Między mitem a historią. Tajemnica filmowego języka "Sanatorium pod Klepsydrą" Wojciecha J. Hasa
  Krzysztof Kornacki "Popiół i diament" Wajdy według Andrzejewskiego
  Paulina Gorlewska Horror w "Dolinie Issy": od Miłosza do Konwickiego
  Józef Gębski "Pasażerka" Andrzeja Munka według Zofii Posmysz (jaka mogłaby być, gdyby…)
  Przemysław Pełka Nieoswajalna obcość (wszech)świata. O filmowych adaptacjach "Solaris" Stanisława Lema
  Przemysław Kaniecki "Austeria" na czarnej wodzie. Film Jerzego Kawalerowicza według powieści Juliana Stryjkowskiego
  Monika Maszewska-Łupiniak "Siekierezada": od Stachury do Leszczyńskiego
  Grażyna Stachówna Filmowa kariera jednego wiersza. "Miłość od pierwszego wejrzenia" Wisławy Szymborskiej po mandaryńsku
  Maciej Stroiński "Wojna polsko-ruska" z flagą i bez flagi
  Filmografia
  Noty o autorach
  Indeks nazwisk
  Indeks tytułów
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia