INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka podejmuje temat bardzo ciekawy poznawczo i ważny społecznie. Może stać się istotnym głosem w dyskusji nad zagadnieniami związanymi z komunikacją interpersonalną, zwłaszcza z tą jej formą, która dotyczy porozumiewania się osób z dysfunkcją słuchu ze słyszącymi. Autorka ma całkowitą rację, kiedy pisze: „Znaczenie komunikowania uświadamiamy sobie szczególnie wtedy, gdy zetkniemy się z problemem jego braku (np. w przypadkach mutyzmu całkowitego lub autyzmu) czy zakłóceń i barier w komunikacji wynikających z dysfunkcji, np. słuchu”. Katarzyna Jachimowska nie tylko doskonale rozumie, jak bardzo komunikacja międzyludzka stanowi skomplikowaną i heterogeniczną sieć powiązań werbalnych i niewerbalnych, ale ma również świadomość – co niezwykle rzetelnie prezentuje w toku swoich wywodów – na jakie trudności w procesie wymiany myśli i słów napotykają osoby z uszkodzonym słuchem. Autorka, dokonując opisów, analiz i interpretacji, czyni to w sposób retorycznie jasny, przekonujący i interesujący zarazem. Można powiedzieć, że realizuje starożytną zasadę: docere, delectare, movere, oczywiście z naciskiem na nauczanie.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 252 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7525-853-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
1. Charakterystyka materiału | 9 |
2. Struktura pracy | 12 |
3. Zakres badań | 15 |
Część teoretyczna | 21 |
Rozdział I. Głusi a niepełnosprawność (z perspektywy medycznej, pedagogicznej, logopedycznej, społecznej, środowiskowej i lingwistycznej) | 23 |
Rozdział II. System edukacji niesłyszących (organizacja systemu i metody kształcenia językowego) | 33 |
Rozdział III. Kształcenie umiejętności czytania oraz tworzenia i rozumienia tekstów pisanych przez osoby niesłyszące | 45 |
Rozdział IV. Sposoby komunikacji głuchych, ich kompetencje komunikacyjne i językowe a proces komunikacji | 51 |
Rozdział V. Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych | 61 |
1. Kultura a język | 61 |
2. Rozwój badań lingwistycznych polskiego języka migowego | 66 |
Część analityczna | 73 |
Rozdział I. Tekst a gatunek | 75 |
Rozdział II. Tekst w Internecie | 85 |
Rozdział III. Niesłyszący w Internecie | 89 |
Rozdział IV. Komunikacja za pośrednictwem komputera | 103 |
1. Blogi | 104 |
2. Ogłoszenia | 125 |
3. Fora | 143 |
Rozdział V. Komunikacja za pośrednictwem telefonu komórkowego – SMS-y | 179 |
Rozdział VI. Komunikacja za pośrednictwem faksu | 191 |
1. Teksty o charakterze urzędowym | 193 |
2. Inne teksty dyrektywne | 199 |
3. Teksty informacyjne | 204 |
Rozdział VII. Teksty dysfunkcyjne | 209 |
Zakończenie | 219 |
Wykaz źródeł internetowych | 223 |
Bibliografia | 224 |
Netografia | 242 |
Abstract | 243 |
Od Redakcji | 247 |