Komunikacyjne aspekty tekstów pisanych przez osoby z dysfunkcją słuchu

Komunikacyjne aspekty tekstów pisanych przez osoby z dysfunkcją słuchu

1 opinia

Format:

ibuk

Książka podejmuje temat bardzo ciekawy poznawczo i ważny społecznie. Może stać się istotnym głosem w dyskusji nad zagadnieniami związanymi z komunikacją interpersonalną, zwłaszcza z tą jej formą, która dotyczy porozumiewania się osób z dysfunkcją słuchu ze słyszącymi. Autorka ma całkowitą rację, kiedy pisze: „Znaczenie komunikowania uświadamiamy sobie szczególnie wtedy, gdy zetkniemy się z problemem jego braku (np. w przypadkach mutyzmu całkowitego lub autyzmu) czy zakłóceń i barier w komunikacji wynikających z dysfunkcji, np. słuchu”. Katarzyna Jachimowska nie tylko doskonale rozumie, jak bardzo komunikacja międzyludzka stanowi skomplikowaną i heterogeniczną sieć powiązań werbalnych i niewerbalnych, ale ma również świadomość – co niezwykle rzetelnie prezentuje w toku swoich wywodów – na jakie trudności w procesie wymiany myśli i słów napotykają osoby z uszkodzonym słuchem. Autorka, dokonując opisów, analiz i interpretacji, czyni to w sposób retorycznie jasny, przekonujący i interesujący zarazem. Można powiedzieć, że realizuje starożytną zasadę: docere, delectare, movere, oczywiście z naciskiem na nauczanie.


Liczba stron252
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-853-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  1. Charakterystyka materiału    9
  2. Struktura pracy    12
  3. Zakres badań    15
  Część teoretyczna    21
  Rozdział I. Głusi a niepełnosprawność (z perspektywy medycznej, pedagogicznej, logopedycznej, społecznej, środowiskowej i lingwistycznej)    23
  Rozdział II. System edukacji niesłyszących (organizacja systemu i metody kształcenia językowego)    33
  Rozdział III. Kształcenie umiejętności czytania oraz tworzenia i rozumienia tekstów pisanych przez osoby niesłyszące    45
  Rozdział IV. Sposoby komunikacji głuchych, ich kompetencje komunikacyjne i językowe a proces komunikacji    51
  Rozdział V. Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych    61
  1. Kultura a język    61
  2. Rozwój badań lingwistycznych polskiego języka migowego    66
  Część analityczna    73
  Rozdział I. Tekst a gatunek    75
  Rozdział II. Tekst w Internecie    85
  Rozdział III. Niesłyszący w Internecie    89
  Rozdział IV. Komunikacja za pośrednictwem komputera    103
  1. Blogi    104
  2. Ogłoszenia    125
  3. Fora    143
  Rozdział V. Komunikacja za pośrednictwem telefonu komórkowego – SMS-y    179
  Rozdział VI. Komunikacja za pośrednictwem faksu    191
  1. Teksty o charakterze urzędowym    193
  2. Inne teksty dyrektywne    199
  3. Teksty informacyjne    204
  Rozdział VII. Teksty dysfunkcyjne    209
  Zakończenie    219
  Wykaz źródeł internetowych    223
  Bibliografia    224
  Netografia    242
  Abstract    243
  Od Redakcji    247
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia