Komunikacyjne aspekty tekstów pisanych przez osoby z dysfunkcją słuchu

Komunikacyjne aspekty tekstów pisanych przez osoby z dysfunkcją słuchu

1 opinia

Format:

ibuk

Książka podejmuje temat bardzo ciekawy poznawczo i ważny społecznie. Może stać się istotnym głosem w dyskusji nad zagadnieniami związanymi z komunikacją interpersonalną, zwłaszcza z tą jej formą, która dotyczy porozumiewania się osób z dysfunkcją słuchu ze słyszącymi. Autorka ma całkowitą rację, kiedy pisze: „Znaczenie komunikowania uświadamiamy sobie szczególnie wtedy, gdy zetkniemy się z problemem jego braku (np. w przypadkach mutyzmu całkowitego lub autyzmu) czy zakłóceń i barier w komunikacji wynikających z dysfunkcji, np. słuchu”. Katarzyna Jachimowska nie tylko doskonale rozumie, jak bardzo komunikacja międzyludzka stanowi skomplikowaną i heterogeniczną sieć powiązań werbalnych i niewerbalnych, ale ma również świadomość – co niezwykle rzetelnie prezentuje w toku swoich wywodów – na jakie trudności w procesie wymiany myśli i słów napotykają osoby z uszkodzonym słuchem. Autorka, dokonując opisów, analiz i interpretacji, czyni to w sposób retorycznie jasny, przekonujący i interesujący zarazem. Można powiedzieć, że realizuje starożytną zasadę: docere, delectare, movere, oczywiście z naciskiem na nauczanie.


Liczba stron252
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-853-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  1. Charakterystyka materiału     9
  2. Struktura pracy     12
  3. Zakres badań     15
  
  Część teoretyczna    21
  
  Rozdział I. Głusi a niepełnosprawność (z perspektywy medycznej, pedagogicznej, logopedycznej, społecznej, środowiskowej i lingwistycznej)     23
  Rozdział II. System edukacji niesłyszących (organizacja systemu i metody kształcenia językowego)     33
  Rozdział III. Kształcenie umiejętności czytania oraz tworzenia i rozumienia tekstów pisanych przez osoby niesłyszące     45
  Rozdział IV. Sposoby komunikacji głuchych, ich kompetencje komunikacyjne i językowe a proces komunikacji     51
  Rozdział V. Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych     61
  1. Kultura a język     61
  2. Rozwój badań lingwistycznych polskiego języka migowego     66
  
  Część analityczna    73
  
  Rozdział I. Tekst a gatunek     75
  Rozdział II. Tekst w Internecie     85
  Rozdział III. Niesłyszący w Internecie     89
  Rozdział IV. Komunikacja za pośrednictwem komputera     103
  1. Blogi     104
  2. Ogłoszenia     125
  3. Fora     143
  Rozdział V. Komunikacja za pośrednictwem telefonu komórkowego – SMS-y     179
  Rozdział VI. Komunikacja za pośrednictwem faksu     191
  1. Teksty o charakterze urzędowym     193
  2. Inne teksty dyrektywne     199
  3. Teksty informacyjne     204
  Rozdział VII. Teksty dysfunkcyjne     209
  
  Zakończenie     219
  Wykaz źródeł internetowych     223
  Bibliografia    224
  Netografia     242
  Abstract     243
  Od Redakcji     247
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia