Handel w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi

-35%

Handel w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

10,92  16,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

10,9216,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Celem tego opracowania jest przede wszystkim identyfikacja stopnia zróżnicowania obecnej struktury przestrzennej placówek handlowych i ich pracowników, jak też dostępności tych placówek w przestrzeni wielkomiejskiej, na przykładzie Łodzi. Podjęto również próbę typologii przestrzennej łódzkiego handlu. Tło dla tej problematyki stanowiło naświetlenie genezy oraz głównych nurtów badawczych nowej geografii handlu, w nawiązaniu do tradycyjnego podejścia stosowanego w tej dziedzinie geografii ekonomicznej. Omówienie współczesnej roli handlu w kształtowaniu przestrzeni miejskiej Łodzi zostało też poprzedzone charakterystyką rozwoju historycznego działalności handlowej w mieście, przy uwypukleniu jej przemian strukturalnych i wpływu tej sfery życia gospodarczego na kierunki zagospodarowania przestrzennego miasta.


Liczba stron182
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-972-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

Spis treści

  1. WPROWADZENIE    7
  2. NOWA GEOGRAFIA HANDLU    11
  2.1. Wprowadzenie    11
  2.2. Nowa geografia handlu w krajach zachodnich na tle tradycyjnych nurtów badawczych    12
  2.2.1. Tradycyjne nurty badawcze    12
  2.2.2. Problematyka badawcza nowej geografii handlu    13
  2.2.3. Koncentracja i restrukturyzacja handlu w przestrzeni    14
  2.2.4. Sieci zaopatrzenia handlu    15
  2.2.5. Obszary wykluczenia handlowego    16
  2.2.6. Geografia handlu międzynarodowego    17
  2.2.7. Wirtualna geografia handlu    18
  2.3. Ewolucja problematyki geografii handlu w Polsce    19
  2.3.1. Tradycyjne kierunki badań    19
  2.3.2. Nowe kierunki badań    20
  2.4. Wnioski    22
  3. ROZWÓJ HANDLU W ŁODZI    25
  3.1. Okres do 1914 roku    25
  3.2. Okres międzywojenny    29
  3.3. Okres 1945‒1989    35
  3.4. Okres po 1989 roku    45
  3.5. Podsumowanie    58
  4. HANDEL W PRZESTRZENI ŁODZI – PRZEKRÓJ OGÓLNY    61
  4.1. Uwagi wstępne    61
  4.2. Struktura przestrzenna placówek handlu detalicznego i hurtowego    62
  4.2.1. Rozmieszczenie i gęstość placówek handlowych    62
  4.2.2. Wielkość placówek handlowych    65
  4.2.3. Własność placówek handlowych    69
  4.2.4. Struktura działowa placówek handlowych    71
  4.3. Struktura przestrzenna pracujących w handlu    72
  4.3.1. Rozmieszczenie i gęstość pracujących    72
  4.3.2. Pracujący według wielkości placówek handlowych    75
  4.3.3. Pracujący według formy własności placówek handlowych    76
  4.3.4. Pracujący w placówkach handlowych według działów handlu    78
  4.4. Dostępność placówek handlowych    79
  4.5. Typologia przestrzenna handlu    82
  4.5.1. Uwagi wstępne    82
  4.5.2. Cechy typologiczne    82
  4.5.3. Metoda badań typologicznych    83
  4.5.4. Wyniki badań typologicznych    85
  4.6. Podsumowanie    87
  5. HANDEL DETALICZNY W PRZESTRZENI ŁODZI    89
  5.1. Uwagi wstępne    89
  5.2. Struktura przestrzenna detalicznych placówek handlowych    90
  5.2.1. Rozmieszczenie i gęstość placówek handlowych    90
  5.2.2. Placówki handlowe według wielkości    94
  5.2.3. Placówki handlowe według roku ich powstania    98
  5.2.4. Placówki handlowe według form własności    102
  5.2.5. Placówki handlowe według grup działalności    107
  5.3. Struktura przestrzenna pracujących w detalicznych placówkach handlowych    112
  5.3.1. Rozmieszczenie i gęstość pracujących    112
  5.3.2. Pracujący według wielkości placówek handlowych    114
  5.3.3. Pracujący według roku powstania placówek handlowych    116
  5.3.4. Pracujący według form własności placówek handlowych    118
  5.3.5. Pracujący według grup działalności placówek handlowych    119
  5.4. Dostępność detalicznych placówek handlowych    121
  5.5. Typologia przestrzenna handlu detalicznego    123
  5.5.1. Uwagi wstępne    123
  5.5.2. Cechy typologiczne    124
  5.5.3. Metoda badań typologicznych    126
  5.5.4. Wyniki badań typologicznych    126
  5.6. Podsumowanie    129
  6. HANDEL HURTOWY W PRZESTRZENI ŁODZI    131
  6.1. Uwagi wstępne    131
  6.2. Struktura przestrzenna hurtowych placówek handlowych    132
  6.2.1. Rozmieszczenie i gęstość hurtowych placówek handlowych    132
  6.2.2. Wielkość hurtowni    135
  6.2.3. Formy własności hurtowni    136
  6.2.4. Hurtownie według grup działalności    138
  6.3. Struktura przestrzenna pracujących w hurtowniach    140
  6.3.1. Rozmieszczenie i gęstość pracujących    140
  6.3.2. Pracujący według form własności hurtowni    143
  6.3.3. Pracujący według grup działalności hurtowni    144
  6.4. Dostępność hurtowni    145
  6.5. Typologia przestrzenna handlu hurtowego    146
  6.5.1. Uwagi wstępne    146
  6.5.2. Metoda badań typologicznych    147
  6.5.3. Wyniki badań typologicznych    149
  6.6. Podsumowanie    151
  7. HANDEL SAMOCHODOWY W PRZESTRZENI ŁODZI    153
  7.1. Uwagi wstępne    153
  7.2. Struktura przestrzenna placówek handlu samochodowego    153
  7.2.1. Rozmieszczenie i gęstość placówek handlowych    153
  7.2.2. Wielkość placówek handlowych    157
  7.2.3. Formy własności placówek handlowych    158
  7.3. Struktura przestrzenna pracujących w handlu samochodowym    160
  7.3.1. Rozmieszczenie i gęstość pracujących    160
  7.3.2. Pracujący według form własności placówek handlowych    162
  7.3.3. Dostępność placówek handlowych    163
  7.4. Typologia przestrzenna handlu samochodowego    164
  7.4.1. Metoda badań    164
  7.4.2. Wyniki badań typologicznych    165
  7.5. Podsumowanie    168
  8. ZAKOŃCZENIE    169
  LITERATURA    173

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia