X

  1. WPROWADZENIE 7
  
  2. NOWA GEOGRAFIA HANDLU 11
  
  2.1. Wprowadzenie 11
  2.2. Nowa geografia handlu w krajach zachodnich na tle tradycyjnych nurtów badawczych 12
  2.2.1. Tradycyjne nurty badawcze 12
  2.2.2. Problematyka badawcza nowej geografii handlu 13
  2.2.3. Koncentracja i restrukturyzacja handlu w przestrzeni 14
  2.2.4. Sieci zaopatrzenia handlu 15
  2.2.5. Obszary wykluczenia handlowego 16
  2.2.6. Geografia handlu międzynarodowego 17
  2.2.7. Wirtualna geografia handlu 18
  2.3. Ewolucja problematyki geografii handlu w Polsce 19
  2.3.1. Tradycyjne kierunki badań 19
  2.3.2. Nowe kierunki badań 20
  2.4. Wnioski 22
  
  3. ROZWÓJ HANDLU W ŁODZI 25
  
  3.1. Okres do 1914 roku 25
  3.2. Okres międzywojenny 29
  3.3. Okres 1945‒1989 35
  3.4. Okres po 1989 roku 45
  3.5. Podsumowanie 58
  
  4. HANDEL W PRZESTRZENI ŁODZI – PRZEKRÓJ OGÓLNY 61
  
  4.1. Uwagi wstępne 61
  4.2. Struktura przestrzenna placówek handlu detalicznego i hurtowego 62
  4.2.1. Rozmieszczenie i gęstość placówek handlowych 62
  4.2.2. Wielkość placówek handlowych 65
  4.2.3. Własność placówek handlowych 69
  4.2.4. Struktura działowa placówek handlowych 71
  4.3. Struktura przestrzenna pracujących w handlu 72
  4.3.1. Rozmieszczenie i gęstość pracujących 72
  4.3.2. Pracujący według wielkości placówek handlowych 75
  4.3.3. Pracujący według formy własności placówek handlowych 76
  4.3.4. Pracujący w placówkach handlowych według działów handlu 78
  4.4. Dostępność placówek handlowych 79
  4.5. Typologia przestrzenna handlu 82
  4.5.1. Uwagi wstępne 82
  4.5.2. Cechy typologiczne 82
  4.5.3. Metoda badań typologicznych 83
  4.5.4. Wyniki badań typologicznych 85
  4.6. Podsumowanie 87
  
  5. HANDEL DETALICZNY W PRZESTRZENI ŁODZI 89
  
  5.1. Uwagi wstępne 89
  5.2. Struktura przestrzenna detalicznych placówek handlowych 90
  5.2.1. Rozmieszczenie i gęstość placówek handlowych 90
  5.2.2. Placówki handlowe według wielkości 94
  5.2.3. Placówki handlowe według roku ich powstania 98
  5.2.4. Placówki handlowe według form własności 102
  5.2.5. Placówki handlowe według grup działalności 107
  5.3. Struktura przestrzenna pracujących w detalicznych placówkach handlowych 112
  5.3.1. Rozmieszczenie i gęstość pracujących 112
  5.3.2. Pracujący według wielkości placówek handlowych 114
  5.3.3. Pracujący według roku powstania placówek handlowych 116
  5.3.4. Pracujący według form własności placówek handlowych 118
  5.3.5. Pracujący według grup działalności placówek handlowych 119
  5.4. Dostępność detalicznych placówek handlowych 121
  5.5. Typologia przestrzenna handlu detalicznego 123
  5.5.1. Uwagi wstępne 123
  5.5.2. Cechy typologiczne 124
  5.5.3. Metoda badań typologicznych 126
  5.5.4. Wyniki badań typologicznych 126
  5.6. Podsumowanie 129
  
  6. HANDEL HURTOWY W PRZESTRZENI ŁODZI 131
  
  6.1. Uwagi wstępne 131
  6.2. Struktura przestrzenna hurtowych placówek handlowych 132
  6.2.1. Rozmieszczenie i gęstość hurtowych placówek handlowych 132
  6.2.2. Wielkość hurtowni 135
  6.2.3. Formy własności hurtowni 136
  6.2.4. Hurtownie według grup działalności 138
  6.3. Struktura przestrzenna pracujących w hurtowniach 140
  6.3.1. Rozmieszczenie i gęstość pracujących 140
  6.3.2. Pracujący według form własności hurtowni 143
  6.3.3. Pracujący według grup działalności hurtowni 144
  6.4. Dostępność hurtowni 145
  6.5. Typologia przestrzenna handlu hurtowego 146
  6.5.1. Uwagi wstępne 146
  6.5.2. Metoda badań typologicznych 147
  6.5.3. Wyniki badań typologicznych 149
  6.6. Podsumowanie 151
  
  7. HANDEL SAMOCHODOWY W PRZESTRZENI ŁODZI 153
  
  7.1. Uwagi wstępne 153
  7.2. Struktura przestrzenna placówek handlu samochodowego 153
  7.2.1. Rozmieszczenie i gęstość placówek handlowych 153
  7.2.2. Wielkość placówek handlowych 157
  7.2.3. Formy własności placówek handlowych 158
  7.3. Struktura przestrzenna pracujących w handlu samochodowym 160
  7.3.1. Rozmieszczenie i gęstość pracujących 160
  7.3.2. Pracujący według form własności placówek handlowych 162
  7.3.3. Dostępność placówek handlowych 163
  7.4. Typologia przestrzenna handlu samochodowego 164
  7.4.1. Metoda badań 164
  7.4.2. Wyniki badań typologicznych 165
  7.5. Podsumowanie 168
  
  8. ZAKOŃCZENIE 169
  
  LITERATURA 173
Handel w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

182

Kategoria

Geografia społeczno-gospodarcza

ISBN-13

978-83-7969-972-8

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 19,77 MB

Słowa kluczowe

Hurt, Detal, Handel, Łódź, Sprzedaż, Market

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

16,80

13,44

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Celem tego opracowania jest przede wszystkim identyfikacja stopnia zróżnicowania obecnej struktury przestrzennej placówek handlowych i ich pracowników, jak też dostępności tych placówek w przestrzeni wielkomiejskiej, na przykładzie Łodzi. Podjęto również próbę typologii przestrzennej łódzkiego handlu. Tło dla tej problematyki stanowiło naświetlenie genezy oraz głównych nurtów badawczych nowej geografii handlu, w nawiązaniu do tradycyjnego podejścia stosowanego w tej dziedzinie geografii ekonomicznej. Omówienie współczesnej roli handlu w kształtowaniu przestrzeni miejskiej Łodzi zostało też poprzedzone charakterystyką rozwoju historycznego działalności handlowej w mieście, przy uwypukleniu jej przemian strukturalnych i wpływu tej sfery życia gospodarczego na kierunki zagospodarowania przestrzennego miasta.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!