Komunikacja międzykulturowa a stereotypy. POLACY- NIEMCY- ROSJANIE

Komunikacja międzykulturowa a stereotypy. POLACY- NIEMCY- ROSJANIE

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

16,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Autor wkracza na teren objęty żywymi dyskusjami co najmniej od 40 lat […]. Polskie heterostereotypy Niemców i Rosjan (Niemiec i Rosji), a także rodzimy autostereotyp należały w ostatnim dwudziestoleciu do broni używanej szczególnie często i skutecznie  zwłaszcza od momentu uruchomienia programu tzw. polityki historycznej. […] nie wdając się w (możliwe przy takim temacie) doraźne zamówienia i gry polityczne, trafnie podjął decyzję, by dany obszar opisać w ujęciu krzyżowym: każda z badanych populacji odpowiada na pytania dotyczące jej autostereotypu i heterostereotypów dwóch populacji pozostałych, co pozwala rysować intrygującą sieć postrzegań wzajemnych; jest to w badaniach nad stereotypami etnicznymi nowość i ma dużą wartość poznawczą”.

prof. dr hab. Wojciech Chlebda



„Treść monografii traktuje o zagadnieniach międzykulturowej komunikacji w relacjach polsko-niemiecko-rosyjskich. […] Nader pozytywną cechą […] monografii jest fakt, iż Autor, przytaczając poglądy przedstawicieli różnych dyscyplin na temat możliwości i specyfiki międzykulturowego komunikowania, nie ogranicza się li tylko do wyszczególnienia ich głównych założeń i zestawienia kolejnych determinantów, lecz potrafi wyeksponować ich istotne czynniki, zgłębić je rzeczową interpretacją i wyważonym wartościowaniem. Tak postępuje od początku do końca w swojej monografii, co świadczy o wyborze trafnych materiałów, a także o dobrym merytorycznym przygotowaniu do odpowiedniego naświetlenia i krytycznego ujęcia rozważanych problemów”.

prof. dr hab. Marian Szczodrowski


Liczba stron384
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7241-845-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział I. Komunikacja międzykulturowa – pojęcie i teorie     15
  
  1. Kultura i język jako determinanty kompetencji międzykulturowej komunikacji     31
  2. Poczucie tożsamości – implikator procesu komunikacji międzykulturowej     54
  3. Wzajemne zrozumienie – podstawa skutecznej komunikacji międzykulturowej     64
  
  Rozdział II. Z interdyscyplinarnych badań nad stereotypami    73
  
  1. Społeczno-poznawcze implikacje badań nad stereotypami    76
  2. Społeczno-kulturowe implikacje badań nad stereotypami     89
  3. Lingwistyczne badania nad stereotypami     94
  
  Rozdział III. Problematyka, metoda i cele badań     109
  
  Rozdział IV. Auto- i heterostereotypy w świadomości młodego pokolenia Polaków, Niemców i Rosjan     130
  
  1. Auto- i heterostereotypowy obraz Polski     132
  2. Auto- i heterostereotypowy obraz Polaków     143
  3. Auto- i heterostereotypowy obraz kultury polskiej     154
  4. Auto- i heterostereotypowy obraz gospodarki polskiej     165
  5. Auto- i heterostereotypowy obraz polskiej polityki wewnętrznej     174
  6. Auto- i heterostereotypowy obraz polskiej polityki zagranicznej     183
  7. Auto- i heterostereotypowy obraz Niemiec     194
  8. Auto- i heterostereotypowy obraz Niemców     201
  9. Auto- i heterostereotypowy obraz kultury niemieckiej     212
  10. Auto- i heterostereotypowy obraz gospodarki niemieckiej    222
  11. Auto- i heterostereotypowy obraz niemieckiej polityki wewnętrznej    230
  12. Auto- i heterostereotypowy obraz niemieckiej polityki zagranicznej    238
  13. Auto- i heterostereotypowy obraz Rosji     247
  14. Auto- i heterostereotypowy obraz Rosjan     254
  15. Auto- i heterostereotypowy obraz kultury rosyjskiej     263
  16. Auto- i heterostereotypowy obraz gospodarki rosyjskiej     272
  17. Auto- i heterostereotypowy obraz rosyjskiej polityki wewnętrznej     279
  18. Auto- i heterostereotypowy obraz rosyjskiej polityki zagranicznej     287
  
  Rozdział V. Podsumowanie badań. Auto- i heterostereotypowe obrazy Polaków, Niemców i Rosjan jako przesłanki ich wzajemnej komunikacji     298
  
  Aneks     321
  Bibliografia     357
  Summary     383
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia