INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Format:
ibuk
Postkolonializm czy wciąż neokolonializm... to być może centralny problem prezentowanego numeru „Nowej Krytyki”. W rzeczywistości nie chodzi jednak o rozstrzygnięcie tego pytania, ale raczej o jak najbardziej wszechstronną prezentację interdyscyplinarego bogactwa teoretycznego związanego z prowadzonymi współcześnie tzw. badaniami postkolonialnymi. Drugim niezwykłym i interesującym wydarzeniem w tym numerze pisma jest współpraca z Joanną Rajkowską, jej projektem „Minaret” i współpracującymi z nią artystami związanymi z działaniami Fundacji Malta. To wspaniale, że niepokoje i wrażliwość artystów mogą się spotkać na łamach filozoficznego czasopisma z niepokojami i teoretyczną refleksją badaczy otwartych na problemy współczesnych wymiarów politycznej, ekonomicznej i kulturowej konfrontacji różnych tradycji i różnych interesów politycznych.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 427 |
Kategoria | Filozofia współczesna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
JERZY KOCHAN Postkolonializm czy wciąż neokolonializm? | 11 |
MONIKA BOBAKO, DOROTA GROBELNA Filozofia, kolonializm i „Minaret”, który nie powstał | 13 |
Joanna Rajkowska – Minaret | 19 |
MARIUSZ TUROWSKI Filozofia, dżihad, nowoczesność: humanizm i oświecenie od Francisa Bacona do Ismaila Bardhiego (i z powrotem do Joanny Rajkowskiej) | 31 |
Joanna Rajkowska – Rydwan | 49 |
LUIS MARTÍNEZ ANDRADE Centrum handlowe jako paradygmatyczna figura dyskursu neokolonialnego. Rasizm i władza w Ameryce Łacińskiej | |
59 | |
MONIKA BOBAKO Płeć, rasa, seksualność w kolonialnych ekonomiach władzy | 83 |
MARTA STUDENNA Między postulowaną inwersją a pożądaną rewizją. Wokół postkolonialnych akcentów w wybranych pracach Mykoły Riabczuka | |
113 | |
Joanna Rajkowska – Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich | 137 |
BOGUSŁAW BAKUŁA Polska i kolonialna przeszłość dzisiaj | 145 |
LESZEK KOCZANOWICZ My skolonizowani? Wschodnioeuropejskie doświadczenie i teoria postkolonialna | 181 |
JERZY KOCHAN Orientalizacja i studia neokolonialne po polsku | 195 |
Joanna Rajkowska – Jenin Refugee Camp Central Station | 217 |
MONIKA SZCZEPANIAK Marsjasz w Falludży. Elfriede Jelinek o pornografii i moralności w stanie wyjątkowym | 221 |
EWA MAJEWSKA Antykolonialna rewolta czy neoliberalna rozkosz? Miłość w naszych czasach | 239 |
Joanna Rajkowska – Obóz dla uchodźców w Uhyst | 253 |
ANDRZEJ W. NOWAK Europejska nowoczesność i jej wyparte konstytuujące „zewnętrze” | 261 |
MARIUSZ TUROWSKI Europocentryzm – technologia i ontologia kolonizacji. Kilka uwag o liberalizmie, podboju, supremacji rasowej i niewolnictwie przez pryzmat tezy o indywidualizmie posesywnym Crowforda B. Macphersona | 291 |
Joanna Rajkowska – Benjamin w Konyi | 321 |
TERRY EAGLETON Postkolonializm i „postkolonializm” | 331 |
ÉTIENNE BALIBAR Europa: kryzys i kres? | 337 |
Joanna Rajkowska – Camping Jenin | 345 |
HERBERT MARCUSE Morderstwo nie jest bronią polityczną | 353 |
PRZEMYSŁAW PLUCIŃSKI Emancypacja w czasach ołowiu. Herbert Marcuse a kwestia przemocy | 357 |
Joanna Rajkowska – Pocztówki ze Szwajcarii | 365 |
PIOTR RYMARCZYK Czy Erosa można jeszcze wyzwalać? Kultura masowa w świetle Marcusowskiej koncepcji spontanicznej sublimacji | 371 |
Klasy społeczne to mit! z DAVIDEM OSTEM rozmawia Przemysław Pluciński | 393 |
Joanna Rajkowska – Wąwóz | 409 |
„Nigdy nie miałem potrzeby wyjaśniania robotnikowi, czym jest wyzysk?” z JACQUES’EM RANCIÈRE’EM rozmawia Nicolas Truong | 415 |
Noty o Autorach | 423 |