Serwicyzacja polskiej gospodarki - przemiany wewnątrzsektorowe

-17%

Serwicyzacja polskiej gospodarki - przemiany wewnątrzsektorowe

1 opinia

Redakcja:

Dorota Kotlorz

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,87  15,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 15,50 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,94 zł  


12,87

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem badań podjętych w prezentowanej publikacji jest rozpoznanie stanu rozwoju sektora usług w Polsce w latach 1991-2011, z uwzględnieniem zmian wewnątrzsektorowych. Podjęte badania w obszarze przemian strukturalnych na rynku pracy umożliwiają ocenę poziomu rozwoju sektora usług w Polsce oraz wskazanie istotnych czynników determinujących tę sytuację i sposoby jej poprawy. Na przedmiotowy zakres monografii składają się indywidualne opracowania, stanowiące jednocześnie tytuły poszczególnych części pracy. Opracowanie składa się z czterech części. W rozdziale I przedstawione zostały podstawowe definicje oraz klasyfikacje usług, wraz cechami wyróżniającymi usługi spośród innych dóbr. Rozdział II obejmuje analizę zmian w sektorowej strukturze zatrudnienia w Polsce w latach 1990-2010, z uwzględnieniem podziału gospodarki na trzy sektory (rolnictwo, przemysł, usługi). W rozdziale III podjęto rozważania dotyczące wykorzystania elastycznych form zatrudnienia i organizacji czasu pracy w poszczególnych sektorach polskiej gospodarki, z uwzględnieniem podziału III sektora na usługi rynkowe i nierynkowe. W rozdziale IV przedstawiono wyniki analiz sektorowego zróżnicowania udziału wartości dodanej brutto, a także oszacowano kierunki i dynamikę tempa jej zmian. Przedmiotem analizy jest również kwestia wrażliwości zmian wartości dodanej, wytworzonej w poszczególnych sekcjach, na zmiany koniunktury gospodarczej.


Rok wydania2013
Liczba stron121
KategoriaUsługi
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-159-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SŁOWO WSTĘPNE     7
  
  ROZDZIAŁ 1. UWARUNKOWANIA ROZWOJU SEKTORA USŁUG     11
  
  1.1. Usługi – sposoby definiowania, cechy usług     11
  1.2. Czynniki wpływające na rozwój sektora usługowego     16
    1.2.1. Trójsektorowy układ gospodarki i zmiany w strukturze popytu     22
    1.2.2. Zmiany w czynnikach produkcji – wzrost elastyczności, produktywności, specjalizacji     24
    1.2.3. Globalizacja     27
    1.2.4. Outsourcing usług     32
    1.2.5. Offshoring     37
    1.2.6. Nowe technologie i innowacje     44
    1.2.7. Zmiany demograficzne i przestrzenne     47
    1.2.8. Zmiany instytucjonalne, deregulacja     48
  1.3. Wybrane klasyfikacje usług     50
  
  ROZDZIAŁ 2. ANALIZA ZMIAN W SEKTOROWEJ STRUKTURZE ZATRUDNIENIA W POLSCE W LATACH 1990-2010     54
  
  2.1. Prawidłowości Clarka-Fishera     54
  2.2. Przeobrażenia struktur zatrudnienia w trzech sektorach gospodarki     57
  2.3. Usługi w Polsce – wewnątrzsektorowa struktura zatrudnienia     65
  
  ROZDZIAŁ 3. WYKORZYSTANIE ELASTYCZNYCH FORM ZATRUDNIENIE W SEKTORZE USŁUG     72
  
  3.1. Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy – wybrane zagadnienia     72
  3.2. Zatrudnienie w niepełnym wymiarze czasu pracy – płeć jako cecha różnicująca stosowanie tej formy zatrudnienia     75
  3.3. Praca tymczasowa i jej wykonywanie w sektorze usług przez różne grupy wiekowe     82
  3.4. Samozatrudnienie w sektorze usług     89
  
  ROZDZIAŁ 4. SEKTOROWE ZRÓŻNICOWANIE WARTOŚCI DODANEJ BRUTTO W POLSKIEJ GOSPODARCE W LATACH 1995-2011, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM UDZIAŁU SEKTORA USŁUG     95
  
  4.1. Udział trzech sektorów w tworzeniu wartości dodanej     96
  4.2. Wartość dodana brutto wytworzona w usługach rynkowych i nierynkowych     101
  4.3. Przeobrażenia struktury wartości dodanej brutto wewnątrz sektora usług     102
  
  ZAKOŃCZENIE     105
  BIBLIOGRAFIA     109
  SPIS RYSUNKÓW     119
  SPIS TABEL     121
RozwińZwiń