Język - Człowiek - Społeczeństwo

Język - Człowiek - Społeczeństwo

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

84,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 84,00 zł  


84,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Na niniejszy, jubileuszowy tom składają się prace dedykowane Panu Profesorowi Stanisławowi Grabiasowi przez uczniów i przyjaciół z okazji Jego siedemdziesiątych urodzin. Tytuł tomu Język – Człowiek – Społeczeństwo obejmuje triadę pojęć, wokół których skupiły się naukowe zainteresowania Jubilata.


Rok wydania2013
Liczba stron893
KategoriaLogopedia
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-415-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     9
  
  Część I – Język – Społeczeństwo    11
  
  Irena Bogaczowa, O bogactwie i zmianach słownika dzieci przedszkolnych     13
  Barbara Boniecka, Dziecięce pośrednie i bezpośrednie akty mowy     23
  Agnieszka Goral, Nomina subiecti w języku polskim i białoruskim. Kwestie dyskusyjne     31
  Małgorzata Karwatowska, Wizerunek żony w dowcipach internetowych     51
  Krystyna Kleszczowa, U źródeł superlatywnych form w klasie wyrażeń funkcyjnych     65
  Anna Krakowiak, Socjolekt hipiczny jako przykład profesjolektu     73
  Renarda Lebda, Od ekspresywności językowej do łańcuchowej metody skojarzeń     101
  Stanisława Niebrzegowska-Bartmińska, „Nasz dom to nasza twierdza” Operowanie stereotypami i wartościami w mowach przed meczem     109
  Jan Franciszek Nosowicz, Rola nazw miejscowych w kształtowaniu wiedzy uczniów o ich „małej ojczyźnie”     121
  Paweł Nowak, Czy istnieje pragmalingwistyka medialna?     145
  Jan Ożdżyński, Grzegorz Ożdżyński, Dysonans poznawczy czy naturalne poczucie bliskości? – w wypowiedziach dzieci w wieku przedszkolnym     157
  Halina Pelcowa, Językowy świat Roztocza     167
  Artur Rejter, Teksty kultury popularnej a komunikacja społeczna. Na przykładzie utworów poetyckich Agnieszki Osieckiej     179
  Teodozja Rittel, Gatunkowe wzorce wypowiedzi w zachowaniach kulturowych z połowy XVIII wieku (na przykładzie tekstów Elżbiety Drużbackiej)     195
  Małgorzata Rocławska-Daniluk, Rozważania językoznawcy na temat rozwoju dziecka w rodzinie     209
  Barbara Sadownik, Der pragmatisch-kommunikative Ansatz in der Glottodidaktik. Wissenschaftsgeschichtlicher Hintergrund und Entwicklung – kritische Überlegungen     219
  Teresa Skubalanka, O stylistycznych kodach tematycznych     237
  Aldona Skudrzyk, Od semantyki do pragmatyki, czyli o osłabieniu precyzji komunikowania     241
  Jolanta Szpyra-Kozłowska, „Czesze sze bardzo”. Polszczyzna z obcym akcentem i jej percepcja     253
  Halina Wiśniewska, Łagodne ekspresywizmy w alegorycznej Fortecy (1752) Elżbiety Drużbackiej     269
  Maria Wojtak, O sposobach prezentacji i funkcjach socjolektu w reportażu wizerunkowym     281
  
  Część II – Język – Człowiek    295
  
  Agnieszka Banaszkiewicz, Zagrożenia płynące z późnego inicjowania terapii logopedycznej w przypadku dzieci z rozszczepem podniebienia     297
  Helena Borowiec, Możliwości umysłowe sześciolatków w świetle koncepcji J. Piageta i L. S. Wygotskiego     305
  Ewa Czaplewska, SLI czy dziecko później mówiące? – różne formy strategii terapeutycznych     325
  Aneta Domagała, Pętla w wypowiedziach osób z otępieniem alzheimerowskim     337
  Ludmiła Halczy-Kowalik, Małgorzata Stecewicz, Dorota Margula, Zmienność wymowy u chorych po wycięciu nowotworu jamy ustnej     361
  Grażyna Jastrzębowska, Kilka refleksji o polskiej terminologii logopedycznej (dyslalia; opóźnienie rozwoju mowy – opóźniony rozwój mowy)     377
  Urszula Jęczeń, Kilka prawd o wrażliwości emocjonalnej dzieci z zespołem Downa i sposobach jej uzewnętrzniania     395
  Katarzyna Kaczorowska-Bray, Miejsce diagnozy logopedycznej we wczesnej interwencji i wspomaganiu rozwoju małego dziecka     407
  Barbara Kamińska, Problem akcentu proparoksytonicznego i oksytonicznego w języku młodzieży z perspektywy logopedii artystycznej     423
  Lilianna Konopska, Iloczas głoskowych realizacji bezdźwięcznych fonemów trących /f/,/s/,/ɕ/i/ʃ/     441
  Marta Korendo, Argumentacja w wypowiedziach dzieci z zespołem Aspergera     479
  Kazimiera Krakowiak, Wspólne doświadczanie języka (Rozważania o wychowaniu językowym dzieci z uszkodzeniami słuchu)     489
  Zdzisław Marek Kurkowski, Surdologopedia i audiofonologia we współczesnej logopedii     513
  Wojciech Lipski, Ocena kategorii semantycznych w wypowiedziach pacjentów chorych na schizofrenię na przykładzie pojęcia miłość     521
  Anita Lorenc, Wady wymowy w świetle nowoczesnych badań fonetycznych     551
  Edward Łuczyński, Wyraz logopedia i jego gniazdo słowotwórcze     581
  Alina Maciejewska, „Z polskiego na nasze” – parafraza w rozwoju języka     589
  Jolanta Mazurkiewicz-Sokołowska, Emocje jako integralna składowa procesu przyswajania i przetwarzania języka     607
  Mirosław Michalik, Interakcyjna perspektywa opisu zaburzeń komunikacji (na przykładzie pacjentów z mózgowym porażeniem dziecięcym i oligofazją)     619
  Stanisław Milewski, Zaburzenia struktury sylabowej wyrazów jako problem logopedyczny     635
  Urszula Mirecka, Zaburzenia dyzartryczne w mózgowym porażeniu dziecięcym     659
  Ewa Muzyka-Furtak, Paronimia w rozwoju leksykalnym dzieci słyszących i niesłyszących     685
  Barbara Ostapiuk, Głoska jako dźwięk fonemowy w mowie oraz w logopedycznym badaniu     717
  Jolanta Panasiuk, Idiolekt w afazji     735
  Magdalena Peterek, Granice operacji myślowych w sytuacji zaburzeń komunikacji językowej spowodowanych wadą słuchu     759
  Danuta Pluta-Wojciechowska, Mowa rozszczepowa – termin metaforyczny czy dosłowny?     767
  Olga Przybyla, O kinestezji, praksji oralnej i koordynacji w perspektywie integrującej     791
  Mariola Sidor, Niepłynność mowy w wypowiedziach osób jąkających się     813
  Joanna Stasiak, Wymowa dzieci z opóźnionym rozwojem mowy     827
  Tomasz Woźniak, Językoznawstwo w świetle logopedii     841
  Marta Wysocka, Rozwój kompetencji prozodycznej     861
  
  Bibliografia prac prof. dra hab. Stanisława Grabiasa (1967–2012)     875
  Tabula gratulatoria     887
RozwińZwiń