Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji

-20%

Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,60  32,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 32,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,04 zł  


25,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka traktuje o roli wizualizacji w myśleniu strategicznym. Napisana jest w konwencji metafor geometrii, z których wynikają różne algorytmy tworzenia strategii. Opisuje różne rodzaje myślenia: linearne, triangularne, macierzowe, kołowe, sferyczne i hiperboliczne w tworzeniu i klasyfikacji strategii organizacji. Przybliża Czytelnikowi, w jaki sposób myślą teoretycy zarządzania strategicznego.


Rok wydania2013
Liczba stron260
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-116-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Rozdział I. Współczesne myślenie strategiczne    17
  
  1. Istota myślenia strategicznego    19
  
  2. Typy myślenia w ujęciu psychologii ogólnej    23
  
  3. Myślenie strategiczne w kontekście stanowisk filozoficznych i ujęć metodologicznych    27
  
  3.1. Myślenie racjonalne    27
  3.2. Myślenie dialektyczne    27
  3.3. Myślenie redukcjonistyczne versus holistyczne    28
  3.3.1. Holizm w naukach empirycznych    31
  3.3.2. Holizm w naukach o zarządzaniu    32
  3.3.3. Holizm w zarządzaniu strategicznym    33
  3.4. Myślenie systemowe i sieciowe    34
  
  4. Myślenie strategiczne a myślenie geometryczne    37
  
  5. Myślenie wizualne w zarządzaniu strategicznym    39
  
  6. Myślenie geometryczne w zarządzaniu strategicznym    41
  
  6.1. Geometria fraktali a organizacja fraktalna    43
  6.2. Geometria klastrów    45
  6.3. Geometria sieci a organizacja sieciowa    46
  6.4. Geometria sieci neuronowych a organizacja ucząca się    48
  
  Rozdział II. Myślenie linearne/liniowe    51
  
  1. Algorytmy działań w teorii zarządzania strategicznego    51
  
  1.1. Algorytm myślenia naukowego    51
  1.2. Budowanie teorii w zarządzaniu strategicznym    53
  1.3. Strategia jako hipoteza    55
  1.4. Dynamika strategii    56
  1.5. Model Staceya w relacji przedsiębiorstwo – klient    58
  1.6. Algorytmizacja ewolucji – zagadnienie strategii wyłaniającej się    59
  
  2. Ciągły i skokowy charakter zmian strategicznych    62
  
  3. Linearne ujęcie strategii o strukturze scenariuszy (system State Transition)    67
  
  3.1. Wariant II    70
  3.2. Wariant III    71
  3.3. Wariant IV    73
  
  4. Liniowe struktury zale¿ności przyczynowo-skutkowych    74
  
  4.1. Mapy strategii    75
  4.2. Mapy systemów czynności    78
  
  5. Uogólniony algorytm generowania strategii liniowych i lateralnych    83
  
  Rozdział III. Myślenie triangularne    86
  
  1. Opcje strategiczne w konwencji triad    86
  
  1.1. Czynniki ograniczające swobodę wyboru strategii    87
  1.2. Model 3C (Company, Customers, Competitors)    89
  1.3. Model DELTA    91
  
  2. Triada sukcesu i porażki strategicznej    95
  
  3. Triada niezmiennych cech strategii    99
  
  4. Wielopłaszczyznowa analiza triad    103
  
  5. Koncepcja BSC w formie piramidy hierarchicznej    106
  
  6. Uogólniony algorytm generowania strategii triangularnej    120
  
  Rozdział IV. Myślenie macierzowe    123
  
  1. Zastosowanie macierzy typu 2x2    123
  
  2. Zastosowanie macierzy typu nxk    135
  
  3. Zastosowanie macierzy typu ixjxk    142
  
  4. Uogólniony algorytm generowania strategii macierzowych (angularnych)    147
  
  Rozdział V. Myślenie cykliczne/kołowe    150
  
  1. Myślenie strategiczne w kontekście teorii i praktyki    150
  
  2. Myślenie strategiczne w warunkach niepewności – praktyka radzenia sobie z napięciem wg S. Dameron i Ch. Torset    152
  
  3. Modelowanie strategii    154
  
  3.1. Model strategii w ujęciu K. Obłója    154
  3.2. Model strategii w ujęciu R. Krupskiego    156
  3.3. Model kołowy identyfikacji strategii firmy w języku zasobów    158
  
  4. Modele dualne w zarządzaniu strategicznym    159
  
  4.1. Strategiczne okna możliwości    160
  4.1.1. Perspektywa I: Podejście w analizie strategicznej – sposób wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa    161
  4.1.2. Perspektywa II: Sposób prowadzenia walki – stosunek do konkurencji    162
  4.1.3. Perspektywa III: Sposób prowadzenia walki – sposób wykorzystania zasobów    163
  4.1.4. Perspektywa IV: Podejście w analizie strategicznej – sposób prowadzenia walki    164
  4.1.5. Perspektywa V: Stosunek do konkurencji – podejście w analizie strategicznej    165
  4.1.6. Perspektywa VI: Stosunek do konkurencji – sposób wykorzystania zasobów    166
  4.2. Model Camerona – Quinna    168
  4.3. Cykliczne ujęcie dynamiki strategii wg Bratnickiego    172
  4.4. Koncepcja zegara strategicznego    174
  
  5. Podejście systemowe w ujęciu cyklicznym    175
  
  5.1. Myślenie systemowe a myślenie cykliczne    176
  5.2. Myślenie sieciowe a myślenie cykliczne    181
  
  6. Uogólniony algorytm generowania modeli strategii o strukturze kołowej/cyklicznej    184
  
  Rozdział VI. Myślenie sferyczne i hiperboliczne – w kierunku myślenia holistycznego    187
  
  1. Sferyczny model strategii R. Krupskiego    188
  
  2. Zintegrowany model strategii przedsiębiorstwa – ujęcie sferyczne    195
  
  3. Sferyczny model organizacji inteligentnej    197
  
  4. Zastosowania grafów hiperbolicznych w zarządzaniu strategicznym    203
  
  5. Przykłady wizualizacji sieci międzyorganizacyjnych    206
  
  6. Uogólniony algorytm generowania modeli strategii o strukturze sfery    210
  
  Rozdział VII. Myślenie geometryczne w rozwiązywaniu paradoksów strategicznych    213
  
  1. Ujęcie paradoksów strategicznych wg B. de Wita i R. Meyera    214
  
  1.1. Paradoks logiki i kreatywności    223
  1.2. Paradoks rozmyślności i samorzutności    225
  1.3. Paradoks rewolucji i ewolucji    226
  1.4. Paradoks rynku i zasobów    227
  1.5. Paradoks autonomii i synergii    228
  1.6. Paradoks rywalizacji i współpracy    230
  1.7. Paradoks kontroli i chaosu    230
  1.8. Paradoks konieczności i możliwości wyboru    232
  1.9. Paradoks globalizacji i regionalizacji    233
  1.10. Paradoks zyskowności i odpowiedzialności    234
  
  2. Problem perspektywy kontradykcyjnej    235
  
  3. Paradoksy z krzywą U i odwróconą krzywą U    240
  
  4. Rozwiązywanie sprzeczności poznawczych w przestrzeni 3D    243
  
  Zakończenie    249
  Bibliografia    256
  Netografia    260
RozwińZwiń