INNE EBOOKI AUTORA
-35%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej:
Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co kładzie się w nich akcent, jaką misję przypisuje się edukacji kulturalnej?
Publikacja prezentująca teoretyczne projekty edukacji może mieć także walor praktyczny, gdyż wciąż szuka się porozumienia, zbliżenia, kooperacji z sąsiadem, z którym nasze kontakty nie zawsze układały się najlepiej i po dziś dzień nie są idealne. Odmienność może być płaszczyzną wymiany, źródłem wzajemnych inspiracji, impulsem do refleksji nad własnym dorobkiem i do nowych pomysłów, a być może również do stworzenia wspólnego polsko-niemieckiego projektu edukacji kulturalnej.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 303 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-018-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp ... | 9 |
Rozdział I | |
Niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej dawnego nurtu ... | 19 |
Koncepcja edukacji „muzycznej” ... | 19 |
Pojęcie edukacji „muzycznej” i „muzyczności” ... | 19 |
Źródła koncepcji edukacji „muzycznej” ... | 22 |
Inspiracje fi lozoficzne edukacji „muzycznej” ... | 33 |
Założenia pedagogiczne koncepcji ... | 42 |
Kształtowanie człowieka „muzycznego” celem edukacji ... | 49 |
Masowa praca kulturalna w NRD ... | 54 |
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... | 54 |
Historyczne i społeczno-polityczne uwarunkowania koncepcji ... | 57 |
Filozofia marksistowska źródłem odniesień koncepcji i ideału człowieka socjalistycznego ... | 68 |
Wychowawcze i społeczno-polityczne założenia masowej pracy kulturalnej ... | 77 |
Rozdział II | |
Polska koncepcja wychowania estetycznego dawnego nurtu ... | 87 |
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji Stefana Szumana ... | 87 |
Kontekst filozoficzny i założenia pedagogiczne koncepcji ... | 89 |
Wszechstronnie rozwinięta, pełna osobowość rezultatem wychowania ... | 97 |
Rozdział III | |
Nowy nurt edukacji kulturalnej w Niemczech ... | 101 |
Koncepcja socjokultury ... | 101 |
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... | 101 |
Społeczno-kulturalne i polityczne uwarunkowania koncepcji ... | 103 |
Filozoficzne inspiracje socjokultury ... | 115 |
Socjokultura – założenia edukacyjne, społeczno-kulturalne i polityczne ... | 120 |
Człowiek aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego i politycznego ... | 125 |
Koncepcja edukacji kulturalnej czasu wolnego ... | 130 |
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... | 130 |
Teoretyczne odniesienia koncepcji ... | 133 |
Społeczno-kulturowe tło edukacji kulturalnej czasu wolnego ... | 138 |
Pedagogiczne założenia koncepcji ... | 143 |
Człowiek „egzystencjalnie zintegrowany” ... | 148 |
Rozdział IV | |
Klasyczne polskie koncepcje edukacji kulturalnej nowego nurtu ... | 153 |
Koncepcja wielostronnego wychowania przez sztukę i do sztuki ... | 153 |
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... | 153 |
Przemiany cywilizacyjne i społeczne źródłem koncepcji ... | 157 |
Filozoficzne inspiracje koncepcji i ideał jednostki o harmonijnej osobowości ... | 164 |
Pedagogiczne założenia koncepcji ... | 180 |
Koncepcja wychowania filmowego egzemplifikacją wychowania przez sztukę i do sztuki ... | 188 |
Koncepcja edukacji kulturalnej jako przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... | 195 |
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... | 195 |
Społeczno-kulturowe uwarunkowania koncepcji przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... | 198 |
Odniesienia filozoficzne koncepcji ... | 204 |
Założenia pedagogiczne przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... | 205 |
Człowiek twórczym uczestnikiem kultury ... | 213 |
Personalistyczna koncepcja edukacji kulturalnej ... | 215 |
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... | 215 |
Społeczno-kulturowe tło koncepcji ... | 216 |
Personalizm filozoficznym kontekstem koncepcji i źródłem wizji człowieka ... | 219 |
Pedagogiczne założenia koncepcji ... | 225 |
Rozdział V | |
Ponowoczesne koncepcje edukacji kulturalnej w Polsce ... | 231 |
Ponowoczesność jako formacja kulturowa ... | 231 |
Postmodernistyczna filozofia inspiracją koncepcji edukacji kulturalnej ... | 235 |
Koncepcja wychowania estetycznego w ponowoczesności ... | 243 |
Kulturowe konteksty koncepcji ... | 243 |
Pedagogiczne założenia koncepcji ... | 245 |
Człowiek jako refleksyjny uczestnik kultury ... | 251 |
Koncepcja edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury ... | 253 |
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... | 253 |
Przeobrażenia społeczno-kulturowe tłem koncepcji ... | 255 |
Filozoficzne odwołania edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury ... | 256 |
Pedagogiczne założenia koncepcji ... | 259 |
Rozdział VI | |
Edukacja kulturalna sąsiadujących krajów w perspektywie porównawczej ... | 267 |
Zakończenie ... | 293 |
Bibliografia ... | 299 |