Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech

-35%

Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech

Inspiracje propozycje koncepcje

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,35  39,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,96 zł  


25,35

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej:


Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co kładzie się w nich akcent, jaką misję przypisuje się edukacji kulturalnej?


Publikacja prezentująca teoretyczne projekty edukacji może mieć także walor praktyczny, gdyż wciąż szuka się porozumienia, zbliżenia, kooperacji z sąsiadem, z którym nasze kontakty nie zawsze układały się najlepiej i po dziś dzień nie są idealne. Odmienność może być płaszczyzną wymiany, źródłem wzajemnych inspiracji, impulsem do refleksji nad własnym dorobkiem i do nowych pomysłów, a być może również do stworzenia wspólnego polsko-niemieckiego projektu edukacji kulturalnej.


Rok wydania2007
Liczba stron303
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-018-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp ...    9
  Rozdział I
  Niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej dawnego nurtu ...    19
  Koncepcja edukacji „muzycznej” ...    19
  Pojęcie edukacji „muzycznej” i „muzyczności” ...    19
  Źródła koncepcji edukacji „muzycznej” ...    22
  Inspiracje fi lozoficzne edukacji „muzycznej” ...    33
  Założenia pedagogiczne koncepcji ...    42
  Kształtowanie człowieka „muzycznego” celem edukacji ...    49
  Masowa praca kulturalna w NRD ...    54
  Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ...    54
  Historyczne i społeczno-polityczne uwarunkowania koncepcji ...    57
  Filozofia marksistowska źródłem odniesień koncepcji i ideału człowieka socjalistycznego ...    68
  Wychowawcze i społeczno-polityczne założenia masowej pracy kulturalnej ...    77
  Rozdział II
  Polska koncepcja wychowania estetycznego dawnego nurtu ...    87
  Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji Stefana Szumana ...    87
  Kontekst filozoficzny i założenia pedagogiczne koncepcji ...    89
  Wszechstronnie rozwinięta, pełna osobowość rezultatem wychowania ...    97
  Rozdział III
  Nowy nurt edukacji kulturalnej w Niemczech ...    101
  Koncepcja socjokultury ...    101
  Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ...    101
  Społeczno-kulturalne i polityczne uwarunkowania koncepcji ...    103
  Filozoficzne inspiracje socjokultury ...    115
  Socjokultura – założenia edukacyjne, społeczno-kulturalne i polityczne ...    120
  Człowiek aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego i politycznego ...    125
  Koncepcja edukacji kulturalnej czasu wolnego ...    130
  Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ...    130
  Teoretyczne odniesienia koncepcji ...    133
  Społeczno-kulturowe tło edukacji kulturalnej czasu wolnego ...    138
  Pedagogiczne założenia koncepcji ...    143
  Człowiek „egzystencjalnie zintegrowany” ...    148
  Rozdział IV
  Klasyczne polskie koncepcje edukacji kulturalnej nowego nurtu ...    153
  Koncepcja wielostronnego wychowania przez sztukę i do sztuki ...    153
  Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ...    153
  Przemiany cywilizacyjne i społeczne źródłem koncepcji ...    157
  Filozoficzne inspiracje koncepcji i ideał jednostki o harmonijnej osobowości ...    164
  Pedagogiczne założenia koncepcji ...    180
  Koncepcja wychowania filmowego egzemplifikacją wychowania przez sztukę i do sztuki ...    188
  Koncepcja edukacji kulturalnej jako przygotowania do uczestnictwa w kulturze ...    195
  Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ...    195
  Społeczno-kulturowe uwarunkowania koncepcji przygotowania do uczestnictwa w kulturze ...    198
  Odniesienia filozoficzne koncepcji ...    204
  Założenia pedagogiczne przygotowania do uczestnictwa w kulturze ...    205
  Człowiek twórczym uczestnikiem kultury ...    213
  Personalistyczna koncepcja edukacji kulturalnej ...    215
  Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ...    215
  Społeczno-kulturowe tło koncepcji ...    216
  Personalizm filozoficznym kontekstem koncepcji i źródłem wizji człowieka ...    219
  Pedagogiczne założenia koncepcji ...    225
  Rozdział V
  Ponowoczesne koncepcje edukacji kulturalnej w Polsce ...    231
  Ponowoczesność jako formacja kulturowa ...    231
  Postmodernistyczna filozofia inspiracją koncepcji edukacji kulturalnej ...    235
  Koncepcja wychowania estetycznego w ponowoczesności ...    243
  Kulturowe konteksty koncepcji ...    243
  Pedagogiczne założenia koncepcji ...    245
  Człowiek jako refleksyjny uczestnik kultury ...    251
  Koncepcja edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury ...    253
  Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ...    253
  Przeobrażenia społeczno-kulturowe tłem koncepcji ...    255
  Filozoficzne odwołania edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury ...    256
  Pedagogiczne założenia koncepcji ...    259
  Rozdział VI
  Edukacja kulturalna sąsiadujących krajów w perspektywie porównawczej ...    267
  Zakończenie ...    293
  Bibliografia ...    299
RozwińZwiń