Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej

Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tematyka książki jest związana z najbardziej aktualnymi pytaniami stawianymi przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie edukacji - Co można zrobić, jakie warunki stworzyć, jakie działania podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów? Pytanie to zostało uzupełnione o szereg pytań szczegółowych: W jakim stopniu poziom intelektualny i poziom rozwoju emocjonalnego sprzyjają odnoszeniu sukcesu szkolnego? Jakie działania mogą podjąć rodzice uczniów? Jakie działania proponowane przez szkołę są najcenniejsze dla rozwoju możliwości ucznia? Jakie działania związane ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym mogą stać się przeszkodą ograniczającą rozwój? Opracowanie to jest oparte na badaniach, które były prowadzone wśród młodzieży licealnej, ich nauczycieli i rodziców. Dzięki temu odpowiedzi na pytania, które stały się asumptem do poszukiwań pochodzą z trzech płaszczyzn - od uczniów, rodziców i nauczycieli. Pozwala to na pełniejszą i bardziej wnikliwą analizę zagadnienia.


Liczba stron200
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7308-642-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  Rozdział I. Znaczenie sukcesu szkolnego dla jakości funkcjonowania młodzieży licealnej    13
    1. Sukces szkolny – próba zdefiniowania    15
      1.1. Pojęcie sukcesu    15
      1.2. Osiągnięcia szkolne    17
      1.3. Uczeń osiągający sukces: uczeń zdolny – uzdolniony – utalentowany    19
    2. Predyktory sukcesu szkolnego    21
    3. Kierunki zmian systemu edukacyjnego sprzyjające osiąganiu sukcesu szkolnego    25
  Rozdział II. Endogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego    29
    1. Inteligencja jako znaczący predyktor sukcesu szkolnego    29
    2. Modele zdolności – zintegrowana prezentacja znaczenia uwarunkowań endogennych    44
    3. Znaczenie uwarunkowań endogennych dla osiągania sukcesu szkolnego w świetle dotychczasowych badań naukowych    47
  Rozdział III. Egzogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego    51
    1. Rodzinne uwarunkowania sprzyjające odniesieniu sukcesu szkolnego    51
    2. Strategie i style pracy szkoły umożliwiające osiąganie sukcesu szkolnego    54
    3. Czynniki tkwiące w środowisku rówieśniczym współdecydujące o odnoszeniu sukcesu szkolnego    64
    4. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągania sukcesów w szkole – w świetle dotychczasowych badań    67
  Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań    75
    1. Problemy badawcze    78
    2. Zmienne i wskaźniki    79
    3. Metody i techniki    82
    4. Teren i organizacja badań    85
    5. Charakterystyka środowiska szkoły i grupy badanej    86
      5.1. Prezentacja osiągnięć uczniów i nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży    86
      5.2. Charakterystyka grupy badanej    90
  Rozdział V. Poziom inteligencji poznawczej oraz inteligencji emocjonalnej osiąganej przez badaną młodzież licealną    93
    1. Poziom inteligencji poznawczej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży    95
    2. Poziom inteligencji emocjonalnej badanej grupy    98
  Rozdział VI. Obraz sukcesu szkolnego w ocenie młodzieży licealnej, rodziców i nauczycieli    103
    1. Sposoby definiowania sukcesu szkolnego przez młodzież licealną    103
    2. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży    107
    3. Sukces szkolny opisywany w sferze podmiotowej i przedmiotowej przez nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży    122
    4. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej prezentowany przez rodziców uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży    127
  Rozdział VII. Znaczenie badanych czynników endogennych dla odnoszenia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną    135
    1. Związek poziomu inteligencji poznawczej z sukcesem szkolnym    136
    2. Związek poziomu inteligencji emocjonalnej z sukcesem szkolnym    145
  Rozdział VIII. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągnięcia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną    151
    1. Determinanty sukcesu szkolnego – w ocenie uczniów    152
    2. Rola szkoły w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli    156
    3. Znaczenie funkcjonowania szkoły dla odniesienia sukcesu szkolnego – w ocenie rodziców    162
    4. Determinanty sukcesu szkolnego związane z funkcjonowaniem rodziny – w ocenie rodziców    166
    5. Rola rodziny w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli    168
  Podsumowanie    177
    Postulaty    184
  Bibliografia    187
    Akty prawne    195
  Spis tabel    197
  Spis rysunków    199
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia