mpt button buy
mpt button rent

X

  Wstęp .... 7
  Część I
  Teoretyczne podstawy pedagogicznej diagnozy i profilaktyki
  zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej .... 13
  Rozdział I
  Zaburzenia odżywiania się w ujęciu literatury psychologicznej i medycznej .... 15
  Zaburzenia odżywiania się – wyjaśnienia terminologiczne ... 15
  Anoreksja – charakterystyka zaburzenia ... 17
  Kryteria rozpoznawania ... 18
  Symptomatologia i przebieg .... 23
  Uwarunkowania .... 27
  Główne strategie w terapii ... 31
  Bulimia – charakterystyka zaburzenia .... 36
  Kryteria rozpoznawania ... 36
  Symptomatologia i przebieg .... 38
  Uwarunkowania .... 42
  Główne strategie w terapii ... 45
  Rozdział II
  Diagnoza zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej
  w działalności pedagogicznej nauczycieli .... 49
  Edukacyjny kontekst zaburzeń odżywiania się ... 49
  Pedagogiczna (nauczycielska) diagnoza zaburzeń odżywiania się
  u młodzieży szkolnej .... 54
  Podstawowe zasady metodyczne dotyczące diagnozowania
  zaburzeń odżywiania się u młodzieży w środowisku szkolnym ... 59
  Metody nauczycielskiej diagnozy zaburzeń odżywiania się ... 61
  Etapy stawiania diagnozy ... 77
  Rozdział III
  Profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży w środowisku szkolnym ... 81
  Cele i zadania działalności profilaktycznej w szkole
  w zakresie zaburzeń odżywiania się .... 84
  Role i zadania dyrektorów, pedagogów szkolnych, nauczycieli,
  wychowawców i rodziców w profilaktyce zaburzeń odżywiania się
  u uczniów .... 86
  Część II
  Program profilaktyczny „Powstrzymać anoreksję i bulimię” ... 95
  Rozdział IV
  „Powstrzymać anoreksję i bulimię”– charakterystyka programu
  i jego realizacja .... 99
  Cele i zadania programu .... 99
  Treści programu .... 101
  Zasady realizacji programu .... 102
  Scenariusze zajęć szkoleniowych dla nauczycieli,
  wychowawców, pedagogów, dyrektorów i rodziców
  dotyczących problematyki zaburzeń odżywiania się u młodzieży .... 103
  Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych dla młodzieży
  szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
  dotyczących problematyki zaburzeń odżywiania się ... 115
  Rozdział V
  Przebieg i rezultaty realizacji programu „Powstrzymać anoreksję i bulimię”
  w świetle wyników badań empirycznych .... 135
  Metodologia badań własnych .... 135
  Analiza wyników badań ... 140
  Przebieg realizacji programu i jego rezultaty
  w Szkole Podstawowej nr 29 im. Synów Pułku w Białymstoku ... 140
  Przebieg realizacji programu i jego rezultaty
  w Publicznym Gimnazjum nr 20 w Białymstoku .... 147
  Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w IV Liceum
  Ogólnokształcącym im. Cypriana Kamila Norwida w Białymstoku ... 164
  Zakończenie .... 177
  Bibliografia .... 181
  Aneksy .... 193
Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

216

Kategoria

Psychologia społeczna

ISBN-13

978-83-7850-019-3

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 1,98 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

34,00

27,20

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Zjawiska zaburzeń w odżywianiu się młodzieży, manifestujące się głównie w formie anoreksji i bulimii, stają się coraz powszechniejsze. Obejmują one głównie młodzież w wieku dorastania - przede wszystkim dziewczęta. Przewrażliwienie na punkcie własnego wyglądu zewnętrznego wynika u młodzieży ze stanu rozwoju psychofizycznego a także, w bardzo dużym stopniu, z przyjmowania przez nią wzorców wyglądu fizycznego lansowanych przez środki masowej komunikacji, przede wszystkim telewizję i czasopisma. Niesie to z sobą różne rozterki i dramaty osobiste i zdrowotne, sytuacja powyższa powinna stawać się więc obiektem troski pedagogicznej w szkołach skupiających młodzież w wieku dorastania. Przyczyny i skutki zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej powinny być obiektem zainteresowania pedagogicznego i psychologicznego nie tylko w toku wychowania zdrowotnego, lecz także wychowania moralnego i estetycznego. Niezbędne stają się publikacje na temat diagnozy i profilaktyki zaburzeń odżywiania się uczniów, które byłyby pomocne dla nauczycieli, pedagogów szkolnych, nadzoru szkolnego, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych. Taką publikacją jest praca Marty Kowalczuk pod tytułem „Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej".


Prof. zw. dr hab. Stanisław Palka


Uniwersytet Jagielloński, Instytut Pedagogiki


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!