Podstawy zarządzania projektami

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,55  27,00

Format: pdf

17,5527,00

cena zawiera podatek VAT

Świat projektów jest światem fascynującym i porywającym, w którym ciągle rodzi
się coś nowego i w którym nie sposób się nudzić. Świat ten może być też
powodem stresu, frustracji i źródłem niepowodzeń. Wiele zależy od tego czy jesteśmy
w stanie nad nim zapanować i czy potrafimy kontrolować wydarzenia z nim
związane. Choć nie ma stuprocentowej recepty na powodzenie realizacji projektu,
to można, stosując odpowiednie, sprawdzone wzorce i zasady postępowania,
znacznie zwiększyć szanse na sukces projektu. Sprawne prowadzenie tego typu
projektów wymaga znajomości zarządzania, socjologii, psychologii, technologii informatycznej
i innych dyscyplin oraz doświadczenia. Książka powstała jako praca
wielu autorów, którzy prezentują w niej najważniejsze zagadnienia zarządzania
projektami. Wszyscy oni obok głębokiej wiedzy maja też bogate, wieloletnie doświadczenie
w prowadzeniu projektów.
Tą wiedzą i doświadczeniem dzielą się oni z Czytelnikiem.


Liczba stron233
WydawcaWydawnictwo Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych
ISBN-13978-83-63103-67-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Wprowadzenie do zarządzania projektem (Włodzimierz Dąbrowski, współpraca: Karol Domagała)     1
  
  1.1 Wprowadzenie     1
  1.2 Podstawowe pojęcia     2
  1.3 Cechy projektów     3
  1.4 Historia     7
  1.5 Złożoność projektów IT     8
  1.5.1 Przyczyny niepowodzeń     9
  1.5.2 Sukcesy projektów     10
  1.6 Metodyczne zarządzanie projektem     11
  1.6.1 Podejście klasyczne (PRINCE 2)     12
  1.6.2 Podejście zwinne (Agile)     14
  1.6.3 Podejście adaptacyjne     15
  1.7 Planowanie zadań i konstruowanie harmonogramu     18
  1.7.1 Definiowanie projektu     18
  1.7.2 Karta projektu     20
  1.8 Planowanie projektu     21
  1.9 Struktura podziału prac     21
  1.9.1 Konstruowanie diagramu WBS     22
  1.9.2 Metody opracowywania WBS     23
  1.10 Planowanie sieci zadań - diagramy precedensji     23
  1.11 Ścieżka krytyczna     26
  1.12 Szacowanie pracochłonności     27
  Literatura     31
  
  2. Komunikacja w projekcie (Małgorzata Rzeźnik)     33
  
  2.1 Planowanie komunikacji w projekcie     33
  2.1.1 Zasady planowania     33
  2.1.2 Analiza interesariuszy     34
  2.1.3 Formy i techniki komunikacji     34
  2.1.4 Przykładowe formy planu komunikacji     35
  2.2 Organizacja, prowadzenie i protokołowanie zebrań     38
  2.3 Przygotowanie i wygłaszanie prezentacji     43
  2.4 W trakcie prezentacji     46
  2.5 Negocjacje     47
  Literatura     51
  
  3. Zarządzanie zespołem projektowym (Małgorzata Rzeźnik)     53
  
  3.1 Rekrutacja i selekcja     53
  3.2 Cykl życia zespołu     56
  3.3 Role w zespole     57
  3.4 Motywacja – główne teorie i ich praktyczne implikacje     59
  3.4.1 Piramida potrzeb Maslowa     60
  3.4.2 Czynniki higieny i czynniki motywujące według Herzberga     61
  3.5 Model witaminowy     61
  3.5.1 Zarządzanie zespołem wirtualnym     62
  3.6 Zarządzanie zespołem projektowym okiem praktyka     64
  Literatura     67
  
  4. Zarządzanie finansami w projekcie (Rafał Muniak)     69
  
  4.1 Źródła finansowania projektów     69
  4.2 Środki wewnętrzne - kapitałwłasny     70
  4.3 Środki zewnętrzne - kapitałwłasny     70
  4.4 Aniołowie biznesu     72
  4.5 Środki zewnętrzne – kapitałobcy     73
  4.6 Środki bezzwrotne lub częściowo umarzalne     77
  4.7 Środki zewnętrzne – kapitałmieszany     79
  4.8 Ocena ekonomiczno-finansowa projektów     81
  4.8.1 Analiza pionowa, pozioma i wskaźnikowa sprawozdań finansowych     82
  4.8.2 Próg rentowności     86
  4.8.3 Metody oceny projektów     87
  4.8.4 Wewnętrzna stopa zwrotu     91
  4.9 Ryzyko w ocenie projektów     93
  4.10 Ryzyko w ocenie projektu (case study)     95
  4.11 CASE – STUDY     98
  
  5. Metodyki zarządzania projektami (Piotr Habela)     109
  
  5.1 Pojęcie metodyki zarządzania projektami     109
  5.2 Metodyka PRINCE2 a biznesowe uzasadnienie prac     113
  5.3 Główne wymiary określające przedsięwzięcie. PMBOK jako rama dla metodyk projektowych.     126
  5.4 Metoda Wartości Zarobionej (EVM) jako metodyka zarządcza     135
  5.5 Zarządzanie projektami metodą Łańcucha Krytycznego     144
  5.6 Metodyki “zwinne” i adaptacyjne. Metodyka Scrum     154
  5.7 Metodyka TenStep.     165
  5.8 Metodyka Method123     174
  Literatura     183
  
  6. Komputerowe Systemy Wspomagania Zarządzania (Tomasz Pieciukiewicz)     185
  
  6.1 Systemy Enterprise Project Management     185
  6.2 Systemy zarządzania procesami pracy     188
  6.2.1 Wprowadzenie     188
  6.2.2 Modelowanie procesów pracy     190
  6.2.3 Business Process Modeling Notation     192
  6.2.4 Symulowanie procesów pracy     197
  6.2.5 Tworzenie aplikacji obsługujących procesy pracy     198
  6.3 Zarządzanie dokumentami     201
  6.4 Zarządzanie zgłoszeniami     203
  6.5 Zarządzanie wiedzą     207
  6.5.1 Pozyskiwanie, kodyfikowanie i reprezentacja wiedzy     208
  6.5.2 Dystrybucja wiedzy     211
  6.6 Zarządzanie kontaktami z klientami     213
  6.6.1 Analityczne CRM     213
  6.6.2 Operacyjne CRM     214
  6.7 Zarządzanie wymaganiami     217
  6.8 Systemy Business Intelligence     221
  6.9 Zarządzanie komunikacją     228
  Literatura     235
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia