Mechanizmy obietnic. Kampanie i systemy wyborcze na świecie

-20%

Mechanizmy obietnic. Kampanie i systemy wyborcze na świecie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,36  19,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,3619,20

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja jest głosem w dyskusji na temat wybranych systemów wyborczych, mechani-zmów, a także kampanii wyborczych. Przedstawione zostały zarówno aspekty prawne wyborów, jak i praktyka polityczna. Poddano analizie wybory w takich państwach, jak USA, Gruzja, Węgry, Japonia, Kenia i Rumunia. Ta wielowątkowość pozwala przedstawić wybrane problemy nie tylko prawa wyborczego i wyborów, ale także procesów demo-kracji i transformacji ustrojowej.

W książce zwrócono uwagę na kwestie strachu i żartu jako dwóch elementów, które mogą być wykorzystywane w kampanii wyborczej, co więcej mogą przyczynić się do sukcesu wyborczego. Część pracy poświęcona została kampaniom wyborczym m.in. w Polsce, USA, Japonii czy Kenii. Z ich różnorodności wynika odmienny wpływ charakteru kampanii na wynik wyborczy. Ukazują także, jak szybko następuje ewolucja środków wykorzystywanych w procesie wyborczym.


Liczba stron366
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-119-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I. Znaczenie obietnic wyborczych we współczesnym świecie - wybrane aspekty    7
  Rafal Bill, Game of election promises and a problem of the best choice for elections    9
  Adrian Skoczylas, Żart skuteczniejszy od obietnic. Satyryczna kampania Najlepszej Partii i jej wyborcze zwycięstwo w Reykjaviku    15
  Łukasz Muszyński, Look to Poland! Polskie obietnice w amerykańskich kampaniach prezydenckich po 1989 roku    25
  Szczepan Wojdyła, Obietnice wyborcze a etyka - co można obiecać a co zrealizować? Wybrane obietnice wyborcze polskich partii politycznych    43
  Paweł Jagiełło, Obietnice wyborcze składane przez polskie partie polityczne. Teoria i praktyka polityczna    53
  Marek Friedrich, Motyw strachu w kampanii wyborczej na przykładzie działań marketingowych przed wyborami parlamentarnymi w Polsce w 2007 roku    73
  Sandra Gwóźdź, Bartłomiej Machnik, „Słowa – klucze”. Rola wypowiedzi w kampaniach wyborczych    83
  II. Media w kampaniach wyborczych    95
  Agata Pyrzyńska, Polityczny talk show, czyli o istocie debat wyborczych    97
  Krystian Karolak, Odpowiedzialność kontra Zmiana – kampania wyborcza i wizerunek Partii Liberalno-Demokratycznej w Japonii w 2009 roku    109
  Rafał Kamprowski, Wpływ nowych mediów na kampanię wyborczą. Katalizator przemian czy zagrożenie porządku demokratycznego? Casus wyborów prezydenckich i parlamentarnych w Kenii z 2007 roku    127
  Ewelina Tyszka, Sondaż jako efektywne narzędzie marketingu politycznego. Przykład Polski    137
  Łukasz Czebotar, Reklama telewizyjna jako kluczowe narzędzie amerykańskich kampanii wyborczych    149
  Paweł Schmidt, Andrzej Jurkun, Lider partyjny jako nośnik programu wyborczego czy populista walczący o elektorat?    177
  Mateusz Bączek, Wojciech Fabiszewski, Tradycyjne czy nowoczesne media gwarantem sukcesu w wyborach. Analiza wydatków partii politycznych w kampanii wyborczej w 2011 r.    197
  III. Wybrane aspekty prawa wyborczego i praktyki wyborczej    209
  Natalia Olszanecka, „Fenomen Nazarbajewa”, czyli o wyborach prezydenckich w Kazachstanie    211
  Marta Rodziewicz, Wpływ systemu wyborczego na kształt sceny politycznej państw transformujących się. Analiza na przykładzie Polski i Węgier w okresie transformacji ustrojowej    225
  Marcin Łukaszewski, Recepcja założeń andorskiej ordynacji wyborczej do polskiego prawa wyborczego. Możliwe konsekwencje dla systemu politycznego Polski    237
  Marta Gałązka, Procedury głosowania stosowane w wybranych krajach europejskich    253
  Maciej Pisz, Konstytucyjnoprawne aspekty relacji posłów i senatorów z wyborcami i ugrupowaniami politycznymi w kontekście polskich wyborów parlamentarnych    309
  Andrzej Kozłowski, Wybory parlamentarne w Gruzji w 2012 roku – przełomowy moment w historii tego kraju?    321
  Mateusz Radziszewski, Okręgi jednomandatowe – szansa na odświeżenie sceny politycznej?    335
  Łukasz Gałczyński, Wybory jako element demokratyzacji na obszarze byłego Związku Radzieckiego, na przykładzie Republiki Azerbejdżanu    345
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia