Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce

Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Digitalizacja wielu dotychczas stosowanych w formie papierowej dokumentów powoduje zmiany kulturowe w operowaniu tymi dokumentami i wprowadza nowe pojęcia i rodzaje usług realizowanych na dokumentach elektronicznych. Te fundamentalne zmiany powodują nowe sposoby funkcjonowania urzędów i wielu instytucji, z którymi kontaktujemy się w trakcie realizacji rozmaitych czynności życia codziennego. Ten nowy model funkcjonowania społeczeństwa w różnych obszarach aktywności wprowadził nowe pojęcia, takie jak usługa cyfrowa i produkt cyfrowy, a całość nosi nazwę społeczeństwa informacyjnego. Autorka w swej pracy podejmuje tę nowatorską tematykę, koncentrując się na aspektach usług cyfrowych, głównie w obszarze administracji publicznej w Polsce. Podjęcie tej tematyki jest zasadne z badawczego punktu widzenia, gdyż stan rozwoju stosowania nowych technologii jest przedmiotem licznych badań i analiz oraz stanowi o pozycji kraju w społeczności międzynarodowej.


Liczba stron282
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-942-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Skróty    9
  Wstęp    13
  1. Społeczeństwo informacyjne    19
  1.1. Pojęcie informacji    19
  1.2. Wynalazki związane z przekazywaniem informacji    21
  1.3. Koncepcja społeczeństwa informacyjnego    23
  1.4. Wiedza we współczesnym świecie    25
  1.5. Podstawy prawne budowania społeczeństwa informacyjnego    27
  2. Usługi cyfrowe    33
  2.1. Przegląd definicji i rodzajów usług    33
  2.1.1. Usługa w gospodarce    34
  2.1.2. Usługi sieciowe    37
  2.1.3. Usługi internetowe    38
  2.1.4. Usługi elektroniczne    47
  2.2. Propozycja definicji usługi cyfrowej    50
  3. Podaż i popyt na usługi cyfrowe w kluczowych obszarach życia    55
  3.1. Źródła danych i zakres prowadzonych badań    55
  3.2. Internauci – potencjalni odbiorcy usług cyfrowych    58
  3.3. Usługi cyfrowe związane z komunikacją i kulturą    59
  3.3.1. Usługi cyfrowe związane z komunikacją, dostarczaniem informacji i rozrywką    59
  3.3.2. Cyfrowe dobra kultury    61
  3.3.3. Usługi cyfrowe w nauce i edukacji    63
  3.3.4. E-turystyka    65
  3.3.5. Popyt na usługi e-komunikacji i e-kultury    66
  3.4. Usługi cyfrowe w gospodarce    67
  3.4.1. Usługi cyfrowe w handlu i bankowości    67
  3.4.2. Usługi marketingu elektronicznego    69
  3.4.3. Usługi cyfrowe w działalności przedsiębiorstw    72
  3.4.4. Usługi cyfrowe w pracy zawodowej    72
  3.4.5. Usługi cyfrowe w transporcie i logistyce    73
  3.4.6. Usługi cyfrowe w energetyce    74
  3.4.7. Popyt na usługi e-handlu i e-bankowości    75
  3.5. Usługi cyfrowe w administracji publicznej    79
  3.5.1. E-administracja    79
  3.5.2. Usługi cyfrowe administracji lokalnej    80
  3.5.3. Usługi cyfrowe administracji centralnej    82
  3.5.4. E-administracja 2.0    87
  3.5.5. Popyt na usługi administracji cyfrowej    88
  3.6. Usługi cyfrowe związane z bezpieczeństwem w sieci    91
  3.6.1. Oprogramowanie i działania przeciw malware    92
  3.6.2. Ochrona reputacji    98
  3.6.3. Kryptologia    99
  3.6.4. Zdalne uwierzytelnienie    101
  3.6.5. Popyt na usługi związane z bezpieczeństwem w sieci    107
  3.7. Różnice w przyswajaniu poszczególnych kategorii usług    109
  4. Teorie stosowane w badaniu motywów użycia usług cyfrowych    115
  4.1. Proces przyswajania usług cyfrowych    115
  4.2. Teorie i modele    118
  4.2.1. Teorie zmiany postaw    118
  4.2.2. Społeczna teoria uczenia się    120
  4.2.3. Dyfuzja innowacji    123
  4.2.4. Teoria przemyślanego działania    126
  4.2.5. Teoria planowanego działania    127
  4.2.6. Model wykorzystania komputerów osobistych    128
  4.2.7. Model akceptacji techniki    131
  4.2.8. Model motywacyjny    137
  4.2.9. Indeks gotowości technicznej    138
  4.2.10. Uogólniona teoria akceptacji i korzystania z techniki    140
  4.2.11. Model podejmowania decyzji    142
  4.3. Badania akceptacji usług administracji cyfrowej    144
  5. Elektroniczne rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych    151
  5.1. Podatek dochodowy od osób fizycznych    151
  5.2. Elektroniczne systemy rozliczania podatku PIT na świecie    153
  5.2.1. Przygotowywanie formularzy przez administrację podatkową    157
  5.2.2. Formy płatności    160
  5.2.3. Bezpieczeństwo    163
  5.2.4. Korzyści wynikające z wdrożenia systemów online    163
  5.2.5. Statystyki elektronicznego rozliczania podatku PIT    167
  5.3. Polski serwis e-Deklaracje    173
  5.3.1. Procedura elektronicznego składania deklaracji PIT    176
  5.3.2. Problemy użytkowników portalu e-Deklaracje    178
  5.4. Badania akceptacji elektronicznego rozliczania podatków    181
  5.4.1. Badania doradców podatkowych i administracji rządowej    181
  5.4.2. Badania podatników    183
  5.4.3. Przyczyny niekorzystania z elektronicznego wysyłania deklaracji PIT    188
  6. Badanie przyczyn braku zainteresowania usługą elektronicznego rozliczania podatku PIT    191
  6.1. Zakres badania    191
  6.2. Metodologia    192
  6.3. Analiza zebranego materiału badawczego    194
  6.4. Analiza zebranego materiału na tle przedstawionych teorii    201
  6.5. Badanie zależności zmiennych    207
  6.6. Model zmiany postawy    209
  7. Strategia poprawy akceptacji i poziomu wykorzystania cyfrowych usług administracji publicznej    213
  7.1. Współczesna strategia marketingowa    214
  7.1.1. Monitorowanie stanu zaawansowania e-administracji i potencjalnego popy- tu na cyfrowe usługi administracji publicznej    216
  7.1.2. Promocja w mediach społecznościowych i marketing szeptany    218
  7.2. Promocja cyfrowych usług administracji publicznej    221
  7.2.1. Działania promujące elektroniczne wysyłanie formularzy PIT na świecie    222
  7.2.2. Dotychczasowe działania promocyjne w Polsce    231
  7.3. Koncepcja polityki upowszechniania cyfrowych usług administracji w Polsce    234
  Wnioski    241
  Załącznik 1. Pierwsze usługi Internetu    247
  Załącznik 2. Skala pomiarowa modelu MPCU    251
  Załącznik 3. Skala pomiarowa modelu TAM    253
  Załącznik 4. Skala pomiarowa modelu Schauppa i in.    255
  Załącznik 5. Kody błędów systemu e-Deklaracje    257
  Załącznik 6. Formularz ankiety przeprowadzonej w urzędach skarbowych    259
  Literatura    261
  Spis rysunków    277
  Spis tabel    279
  Od Redakcji    281
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia