Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce

-20%

Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,04  28,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

23,0428,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Digitalizacja wielu dotychczas stosowanych w formie papierowej dokumentów powoduje zmiany kulturowe w operowaniu tymi dokumentami i wprowadza nowe pojęcia i rodzaje usług realizowanych na dokumentach elektronicznych. Te fundamentalne zmiany powodują nowe sposoby funkcjonowania urzędów i wielu instytucji, z którymi kontaktujemy się w trakcie realizacji rozmaitych czynności życia codziennego. Ten nowy model funkcjonowania społeczeństwa w różnych obszarach aktywności wprowadził nowe pojęcia, takie jak usługa cyfrowa i produkt cyfrowy, a całość nosi nazwę społeczeństwa informacyjnego. Autorka w swej pracy podejmuje tę nowatorską tematykę, koncentrując się na aspektach usług cyfrowych, głównie w obszarze administracji publicznej w Polsce. Podjęcie tej tematyki jest zasadne z badawczego punktu widzenia, gdyż stan rozwoju stosowania nowych technologii jest przedmiotem licznych badań i analiz oraz stanowi o pozycji kraju w społeczności międzynarodowej.


Liczba stron282
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-942-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Skróty     9
  
  Wstęp     13
  
  1. Społeczeństwo informacyjne     19
  
  1.1. Pojęcie informacji     19
  1.2. Wynalazki związane z przekazywaniem informacji     21
  1.3. Koncepcja społeczeństwa informacyjnego     23
  1.4. Wiedza we współczesnym świecie     25
  1.5. Podstawy prawne budowania społeczeństwa informacyjnego     27
  
  2. Usługi cyfrowe     33
  
  2.1. Przegląd definicji i rodzajów usług     33
  2.1.1. Usługa w gospodarce     34
  2.1.2. Usługi sieciowe     37
  2.1.3. Usługi internetowe     38
  2.1.4. Usługi elektroniczne     47
  2.2. Propozycja definicji usługi cyfrowej     50
  
  3. Podaż i popyt na usługi cyfrowe w kluczowych obszarach życia     55
  
  3.1. Źródła danych i zakres prowadzonych badań     55
  3.2. Internauci – potencjalni odbiorcy usług cyfrowych     58
  3.3. Usługi cyfrowe związane z komunikacją i kulturą     59
  3.3.1. Usługi cyfrowe związane z komunikacją, dostarczaniem informacji i rozrywką    59
  3.3.2. Cyfrowe dobra kultury     61
  3.3.3. Usługi cyfrowe w nauce i edukacji     63
  3.3.4. E-turystyka     65
  3.3.5. Popyt na usługi e-komunikacji i e-kultury     66
  3.4. Usługi cyfrowe w gospodarce     67
  3.4.1. Usługi cyfrowe w handlu i bankowości     67
  3.4.2. Usługi marketingu elektronicznego     69
  3.4.3. Usługi cyfrowe w działalności przedsiębiorstw     72
  3.4.4. Usługi cyfrowe w pracy zawodowej     72
  3.4.5. Usługi cyfrowe w transporcie i logistyce     73
  3.4.6. Usługi cyfrowe w energetyce     74
  3.4.7. Popyt na usługi e-handlu i e-bankowości     75
  3.5. Usługi cyfrowe w administracji publicznej     79
  3.5.1. E-administracja     79
  3.5.2. Usługi cyfrowe administracji lokalnej     80
  3.5.3. Usługi cyfrowe administracji centralnej     82
  3.5.4. E-administracja 2.0     87
  3.5.5. Popyt na usługi administracji cyfrowej     88
  3.6. Usługi cyfrowe związane z bezpieczeństwem w sieci     91
  3.6.1. Oprogramowanie i działania przeciw malware     92
  3.6.2. Ochrona reputacji     98
  3.6.3. Kryptologia     99
  3.6.4. Zdalne uwierzytelnienie     101
  3.6.5. Popyt na usługi związane z bezpieczeństwem w sieci     107
  3.7. Różnice w przyswajaniu poszczególnych kategorii usług     109
  
  4. Teorie stosowane w badaniu motywów użycia usług cyfrowych     115
  
  4.1. Proces przyswajania usług cyfrowych     115
  4.2. Teorie i modele     118
  4.2.1. Teorie zmiany postaw     118
  4.2.2. Społeczna teoria uczenia się     120
  4.2.3. Dyfuzja innowacji     123
  4.2.4. Teoria przemyślanego działania     126
  4.2.5. Teoria planowanego działania     127
  4.2.6. Model wykorzystania komputerów osobistych     128
  4.2.7. Model akceptacji techniki     131
  4.2.8. Model motywacyjny     137
  4.2.9. Indeks gotowości technicznej     138
  4.2.10. Uogólniona teoria akceptacji i korzystania z techniki     140
  4.2.11. Model podejmowania decyzji     142
  4.3. Badania akceptacji usług administracji cyfrowej     144
  
  5. Elektroniczne rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych     151
  
  5.1. Podatek dochodowy od osób fizycznych     151
  5.2. Elektroniczne systemy rozliczania podatku PIT na świecie     153
  5.2.1. Przygotowywanie formularzy przez administrację podatkową     157
  5.2.2. Formy płatności     160
  5.2.3. Bezpieczeństwo     163
  5.2.4. Korzyści wynikające z wdrożenia systemów online     163
  5.2.5. Statystyki elektronicznego rozliczania podatku PIT     167
  5.3. Polski serwis e-Deklaracje     173
  5.3.1. Procedura elektronicznego składania deklaracji PIT     176
  5.3.2. Problemy użytkowników portalu e-Deklaracje     178
  5.4. Badania akceptacji elektronicznego rozliczania podatków     181
  5.4.1. Badania doradców podatkowych i administracji rządowej     181
  5.4.2. Badania podatników     183
  5.4.3. Przyczyny niekorzystania z elektronicznego wysyłania deklaracji PIT     188
  
  6. Badanie przyczyn braku zainteresowania usługą elektronicznego rozliczania podatku PIT     191
  
  6.1. Zakres badania     191
  6.2. Metodologia     192
  6.3. Analiza zebranego materiału badawczego     194
  6.4. Analiza zebranego materiału na tle przedstawionych teorii     201
  6.5. Badanie zależności zmiennych     207
  6.6. Model zmiany postawy     209
  
  7. Strategia poprawy akceptacji i poziomu wykorzystania cyfrowych usług administracji publicznej     213
  
  7.1. Współczesna strategia marketingowa     214
  7.1.1. Monitorowanie stanu zaawansowania e-administracji i potencjalnego popy- tu na cyfrowe usługi administracji publicznej     216
  7.1.2. Promocja w mediach społecznościowych i marketing szeptany     218
  7.2. Promocja cyfrowych usług administracji publicznej     221
  7.2.1. Działania promujące elektroniczne wysyłanie formularzy PIT na świecie     222
  7.2.2. Dotychczasowe działania promocyjne w Polsce     231
  7.3. Koncepcja polityki upowszechniania cyfrowych usług administracji w Polsce     234
  
  Wnioski     241
  
  Załącznik 1. Pierwsze usługi Internetu     247
  Załącznik 2. Skala pomiarowa modelu MPCU     251
  Załącznik 3. Skala pomiarowa modelu TAM     253
  Załącznik 4. Skala pomiarowa modelu Schauppa i in.     255
  Załącznik 5. Kody błędów systemu e-Deklaracje     257
  Załącznik 6. Formularz ankiety przeprowadzonej w urzędach skarbowych     259
  
  Literatura     261
  Spis rysunków     277
  Spis tabel     279
  Od Redakcji     281
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia