POLECAMY
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Teksty zawarte w księdze dedykowanej Profesorowi Stanisławowi Popkowi zawierają się w obszarze refleksji teoretycznej i badań podejmowanych przez Jubilata, który skupił wokół siebie osoby zainteresowane twórczością i zdolnościami, stając się mentorem lubelskiej szkoły psychologii twórczości.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 480 |
Kategoria | Psychologia poznawcza |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-384-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
Część I. O twórczości | 17 |
Wiesława Limont, Esej o twórczości | 17 |
Aleksandra Tokarz, Twórca jako podmiot. Próba konceptualizacji w kategoriach mechanizmów motywacyjnych | 35 |
Barbara Gawda, Emocje w procesie twórczym | 55 |
Anna Tychmanowicz, Psychologia twórczości w Polsce. Wybrane koncepcje | 69 |
Cezary W. Domański, O powstawaniu koncepcji Adama Cygielstrejcha. Zapomniany głos w dyskusji na temat myślenia twórczego | 85 |
Joanna Posłuszna, Postawa twórcza zoopsychologa i humanisty na przykładzie Tadeusza Garbowskiego | 99 |
Dorota Turska, Czy istnieje płeć „bardziej twórcza”? Śladami hipotezy „relatywnej równowagi” Kogana: otwartość na doświadczenie i myślenie dywergencyjne | 115 |
Krystyna Kusiak, Gdzie szukać twórczości w szkole? | 137 |
Małgorzata Kostka-Szymańska, Twórczość językowa dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie tworzenia wierszy | 147 |
Anna Stawecka, Rozwojowe walory twórczości plastycznej dzieci przewlekle chorych w okresie późnego dzieciństwa | 159 |
Janusz Kirenko, Między rehabilitacją a działalnością twórczą osób niepełnosprawnych | 175 |
Katarzyna Markiewicz, Twórczość jako sposób wypowiadania się osób z niepełnosprawnością umysłową | 197 |
Maciej Karwowski, Jacek Gralewski, Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH: (konstruktywnie krytyczna) analiza psychometryczna | 211 |
Marta Taracha, Mroczne zaułki kreatywności | 245 |
Ewelina Bereziewicz, Piotr Bereziewicz, Mateusz Bereziewicz, Jakub Bereziewicz, Wioletta Bereziewicz, Jednostka twórcza w organizacji uczącej się | 259 |
Część II. Zdolności i uzdolnienia | 271 |
Anna Marta Żukowska, Od rysunku do plastyki – ewolucja problemu | 271 |
Irena Pufal-Struzik, Wybrane aspekty tożsamości młodzieży zdolnej | 299 |
Małgorzata Kuśpit, Społeczno-emocjonalne aspekty funkcjonowania uczniów uzdolnionych plastycznie | 317 |
Agnieszka Mielniczuk, Zdolności matematyczne i rachunkowe w badaniach i refleksji Stefana Błachowskiego | 341 |
Część III. Varia | 351 |
Janusz Plisiecki, Plakat filmowy jako rodzaj grafiki | 351 |
Beata Walęciuk-Dejneka, Załaskotany na śmierć. Motyw rusałki w twórczości literackiej Bolesława Leśmiana (klechda Majka) i malarskiej Jacka Malczewskiego (obraz Załaskotany) | 359 |
Krzysztof Śmigórski, Andrzej E. Sękowski, Typ relacji semantycznej między bodźcem poprzedzającym i docelowym a szybkość podejmowania decyzji leksykalnej | 369 |
Ryszarda Ewa Bernacka, Wartości nonkonformistów konstruktywnych i pozornych | 385 |
Beata Tęcza (Gutowska), Akmeiczna psychologia kultury – res creanda | 401 |
Część IV. O twórczości Profesora Stanisława Leona Popka | 415 |
Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz, Zdolności i twórczość w świetle teorii interakcyjnej Profesora Stanisława Popka | 415 |
Waldemar Michalski, Poetyckie wizje Profesora Stanisława Popka | 423 |
Zbigniew Waldemar Okoń, „Jak nikt do tego czasu…” czyli o prozie Stanisława Leona Popka | 435 |
Urszula Tomasiak, O twórczości malarskiej prof. zw. dr. hab. Stanisława Leona Popka | 461 |
Nagrody i wyróżnienia Profesora Stanisława Leona Popka | 479 |