Kontrola społeczna nad dziećmi i młodzieżą w środowisku mediów elektronicznych. Studium porównawcze na przykładzie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Polski

Kontrola społeczna nad dziećmi i młodzieżą w środowisku mediów elektronicznych. Studium porównawcze na przykładzie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Polski

6 ocen

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W ostatnich dwóch dekadach zmiany w mediach nabrały tempa. Jest to w dużej mierze spowodowane ich cyfryzacją, rozwojem globalnej sieci komputerowej i pojawieniem się nowych usług (np. VoD). W najbliższym środowisku człowieka przybywa urządzeń służących komunikacji. Ulegają one integracji oraz miniaturyzacji, natomiast urządzenia mobilne wprowadzają zupełnie nową jakość w korzystaniu z mediów. Intensywne nasycenie środowiska życia człowieka mediami nie pozostaje bez skutków społecznych. Wpływa przede wszystkim na socjalizację młodego pokolenia. Aby nie zakończyła się ona regresem, istotne są procesy kontroli społecznej stabilizujące strukturę społeczną. Komplementarny i efektywny system kontroli powinien składać się z trzech poziomów: państwowego, obywatelskiego, i rodzinnego. W krajach o rozwiniętych systemach medialnych i liberalnej demokracji problemy tego typu zaistniały dużo wcześniej i miały głębszy charakter niż w Polsce. Dotyczy to m.in. Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, których doświadczenia mogą być bardzo pomocne dla kształtowania środowiska medialnego dzieci i młodzieży także w Polsce.


Liczba stron290
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7241-907-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  Rozdział 1. Pedagogika porównawcza w badaniach nad mediami    13
  Kierunki badań w pedagogice porównawczej    13
  Media elektroniczne jako przedmiot badań    19
  Media jako środowisko życia człowieka    22
  Problemy badawcze    25
  Rozdział 2. Znaczenie kontroli społecznej dla życia społecznego    31
  Powstanie i rozwój teorii kontroli społecznej    32
  Kontrola społeczna a media    39
  Tradycje kontroli społecznej w wybranych krajach    41
  Stany Zjednoczone    41
  Wielka Brytania    46
  Polska    49
  Rozdział 3. Dzieci i młodzież w świecie mediów    55
  Rozwój współczesnych mediów    56
  Telewizja    56
  Internet    66
  Telefon komórkowy    70
  Charakter uczestnictwa dzieci i młodzieży w kulturze medialnej    73
  Telewizja jako towarzyszka życia    73
  Środowisko globalnej sieci komputerowej    80
  Atrakcje mobilności    85
  Szkodliwe treści w mediach    87
  Rzeczywistość medialna    87
  Przemoc    91
  Seks i pornografia    98
  Promocja innych zachowań ryzykownych    101
  Rozdział 4. Instytucjonalne formy kontroli nad mediami w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Aspekty wychowawcze    109
  Stany Zjednoczone    111
  Newton N. Minow Speech    111
  Działalność Federal Communications Commission    113
  Niektóre regulacje prawne    116
  V-chip i etykietowanie programów    124
  Wielka Brytania    129
  Regulacje unijne    129
  Regulacje brytyjskie    139
  Rozdział 5. Amerykańskie i brytyjskie inicjatywy obywatelskie i edukacyjne    151
  Telewizja dla dzieci    152
  Stany Zjednoczone    152
  Zasady telewizji wysokiej jakości    152
  Powstanie i rozwój telewizji edukacyjnej    154
  Public Broadcasting Service i rozwój produkcji dla dzieci    156
  Ulica Sezamkowa (Sesame Street)    160
  Inne amerykańskie produkcje dla dzieci    161
  Wielka Brytania    163
  Idea telewizji służebnej społecznie    163
  Produkcje BBC dla młodych odbiorców    168
  Charakter oddziaływań organizacji pozarządowych    170
  Działania kontrolno-oceniające    171
  Działania edukacyjno-oceniające    179
  Działania wspierające    183
  Edukacja    186
  Kompetencje medialne    186
  Edukacja medialna    188
  Rozdział 6. Preferowane formy kontroli w środowiskach rodzinnych Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii    193
  Media a więzi w rodzinie    194
  Media w strukturze rodziny    194
  Media a wartość dzieciństwa    199
  Działania rodziców    202
  Kontrola i monitoring    202
  Edukacja medialna na forum rodziny    207
  Rozdział 7. Kontrola społeczna w Polsce na tle doświadczeń wybranych krajów    213
  Media w Polsce i ich młodzi użytkownicy    214
  Telewizja    214
  Internet    220
  Telefon komórkowy    224
  Regulacje prawne    226
  Działania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji    226
  Działania innych instytucji parlamentarnych i rządowych    234
  Inicjatywy obywatelskie    235
  Stowarzyszenie Ochrony Radiosłuchacza i Telewidza    235
  Stowarzyszenie Twoja Sprawa    237
  Fundacja Dzieci Niczyje    240
  „Przyjazne media”    242
  Inne inicjatywy obywatelskie    244
  Rodzice, dzieci i media    248
  Zakończenie    253
  Bibliografia    257
  Summary    287
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia