Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego

Podręcznik dla nauczycieli i studentów

1 opinia

Format:

epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,25  25,00

Format: epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,00 zł  


16,25

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego.
Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów z wychowania fizycznego.
Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.


Rok wydania2013
Liczba stron224
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-933-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział I
  Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego ?11
  
  
  1.1. Tworzenie programów autorskich ?12
  1.2. Planowanie pracy ?20
  1.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego ?36
  1.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru ?49
  Bibliografia ?57
  
  
  Rozdział II
  Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego ?61
  
  
  2.1. U źródeł pedeutologii ?61
  2.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego ?69
  2.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego ?80
  2.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu ?80
  2.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego ?88
  2.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna
  nauczyciela wychowania fizycznego ?91
  2.4.1. Homo incontentus ?91
  2.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym ?93
  2.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela ?95
  2.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym ?98
  2.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego ?103
  Bibliografia ?107
  
  
  Rozdział III
  Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji ?111
  
  
  3.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania ?111
  3.2. Fizyczne kształcenie ?113
  3.3. Fizyczne wychowanie ?118
  3.4. Istota i rozumienie nowoczesności w wychowaniu fizycznym ?125
  3.4.1. Edukacja permanentna ?126
  3.4.2. Autoedukacja ?129
  3.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości ?132
  3.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym ?133
  3.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji ?136
  3.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu ?139
  3.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa ?143
  3.4.8. Autokreacja ?145
  3.5. Uczniowskie dylematy ?147
  Bibliografia ?150
  
  
  Rozdział IV
  Badanie jakości pracy zreformowanej szkoły w zakresie kultury fizycznej ?153
  
  
  4.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego
  kształcenia i wychowania ?157
  4.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej ?162
  4.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego ?167
  4.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej ?172
  Bibliografia ?184
  
  
  Rozdział V
  Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego ?187
  
  
  5.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym ?189
  5.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji ?193
  5.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej ?195
  5.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności
  na lekcji 196
  5.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia ?198
  5.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego ?202
  5.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny ?203
  5.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego w zreformowanej szkole ?207
  Bibliografia ?220
RozwińZwiń