INNE EBOOKI AUTORA
„...Jedną z form nauczania i utwierdzania wiary były cuda. Jezus dokonywał ich, ponieważ współczuł cierpiącym i potrzebującym. Leczył choroby (Mk 1,41; Łk 4,38:5,13), wyrzucał z ich ciał demony (Mk 9,25; Łk 4,41) i w cudowny sposób karmił głodnych (Mk 8,1-9); odczuwał bowiem głębokie współczucie, kiedy słyszał ich wołanie i prośby. Jego potężne dzieła były aktami miłosierdzia i miłości, a także pomocą dla nieszczęśliwych. Jezus dokonywał także cudów świadczących o tym, że w Jego Osobie Królestwo Boże wkracza w historię (Mt 12,13; J 2,11; J 3,2): Takiego pierwszego cudu dokonał Jezus w Kanie Galilejskiej; i objawił chwałę swoją, i uwierzyli weń uczniowie jego (J 2,11 BW); Ten przyszedł do Jezusa w nocy i rzekł mu: Mistrzu! Wiemy, że przyszedłeś od Boga jako nauczyciel; nikt bowiem takich cudów czynić by nie mógł, jakie Ty czynisz, jeśliby Bóg z nim nie był (J 3,2 BW). Należy więc stwierdzić, że cuda Jezusa stanowiły integralną część Jego przesłania, służby oraz nauczania...”.
„...Na zakończenie należy także spojrzeć na nauczanie Jezusa z perspektywy słuchacza i ucznia. Uczniowie stają się nie tylko uczniami, ale także świadkami. Modlitwa arcykapłańska Jezusa (J 17,1-26) ukazuje zamiar pedagogiczny w stosunku do uczniów – ich świadectwo ma być w świecie fundamentem autentycznej wiary Kościoła. Wydadzą was do synagog i do więzień (...). Będzie to dla was sposobność do składania świadectwa (Łk 21,12.13). Uczniowie jednak mają być kimś więcej niż tylko słuchaczami Jego słów i obserwatorami Jego działań czy nawet Jego powiernikami. Mają oni realnie przedłużyć Jego świadectwo o Ojcu, stając się Jego świadkami...”, „...Istotne jest to, że dzięki swojemu Mistrzowi uczniowie poznali tajemnicę Królestwa Bożego, czyli sens zbawczego działania Boga w świecie (Łk 8,10). W tym sensie słuchacze i uczniowie stają się świadkami Świadczącego Ewangelię. Z teologicznego ujęcia ewangelii wg Mateusza i Łukasza wynika, że dawanie świadectwa nie odnosi się tylko do bezpośrednich, historycznych uczniów Jezusa, ale również do wszystkich chrześcijan, do wspólnot pierwotnego Kościoła i do całych narodów. Ujmując proces pedagogiczny Jezusa z perspektywy ucznia, można przedstawić go następująco: uczeń zaintrygowany (widz), uczeń zainteresowany (słuchacz), uczeń powołany – przyłączony (student), uczeń zaangażowany (świadczący i wydający świadectwo)...”.
W ten sposób można zrekonstruować metodę pedagogiczną Jezusa. Ujęta zarówno ze strony Mistrza, jak i ze strony ucznia, staje się uniwersalnym sposobem wychowania, prowadzącym do formacji umysłów otwartych, zaangażowanych i pełnych ludzkiej dojrzałości. Dojrzałość ludzka zaś winna wieść do dojrzałości chrześcijańskiej, aby nie wstydzić się (...) świadectwa Pana (2 Tm 1,8). Z tego powodu przypominam ci, abyś rozniecił na nowo dar łaski Bożej, którego udzieliłem ci przez włożenie rąk moich. Albowiem nie dał nam Bóg ducha bojaźni, lecz mocy i miłości, i powściągliwości. Nie wstydź się więc świadectwa o Panu naszym, ani mnie, więźnia jego, ale cierp wespół ze mną dla ewangelii, wsparty mocą Boga, który nas wybawił i powołał powołaniem świętym, nie na podstawie uczynków naszych, lecz według postanowienia swojego i łaski, danej nam w Chrystusie Jezusie przed dawnymi wiekami (2 Tm 1,6-9 BW).
Dlatego drogi Czytelniku mam nadzieję, że ten wstęp przekazuje Tobie więcej światła jak doskonały jest nasz największy Nauczyciel Jezus Chrystus i dlaczego książka „Nauki Jezusa” jest warta studiowania ku naszemu uświęceniu i zbawieniu.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 451 |
Kategoria | Religioznawstwo |
Wydawca | Christ Media |
ISBN-13 | 978-83-63668-24-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
NAUKI Z GÓRY BŁOGOSŁAWIEŃSTW | |
Przedmowa (MB VII-VIII) | |
1. Na zboczu góry (MB 1-5) | |
2. Błogosławieństwa (MB 6-44) | |
3. Duchowość prawa (MB 45-77) | |
4. Prawdziwy motyw służby (MB 79-101) | |
5. Modlitwa Pańska (MB 102-122) | |
6. Nie osądzać, ale czynić (MB 123-152) | |
| |
PRZYPOWIEŚCI CHRYSTUSA | |
1. Nauczanie poprzez przypowieści (COL 17-26) | |
2. „Wyszedł siewca, aby siać” (COL 33-61) | |
3. „Najpierw źdźbło, potem kłos” (COL 62-69) | |
4. Chwast (COL 70-75) | |
5. „Jak ziarno gorczycy” (COL 76-79) | |
6. Inne lekcje płynące z siewu (COL 80-89) | |
7. Podobne do zakwasu (COL 95-102) | |
8. Ukryty skarb (COL 103-114) | |
9. Perła (COL 115-121) | |
10. Sieć (COL 122-123) | |
11. Stare i nowe rzeczy (COL 124-134) | |
12. Prosząc, by dawać (COL 139-149) | |
13. Dwaj czciciele (COL 150-163) | |
14. „Czyż nie weźmie w obronę swoich wybranych?” (COL 164-180) | |
15. „Ten przyjmuje grzeszników” (COL 185-197) | |
16. „Zaginął, a odnalazł się” (COL 198-211) | |
17. „Jeszcze na ten rok go pozostaw” (COL 212-218) | |
18. „Wyjdź na drogi i między opłotki” (COL 219-237) | |
19. Miara przebaczenia (COL 243-251) | |
20. Zysk, który jest stratą (COL 252-259) | |
21. „Wielka przepaść nie do przebycia” (COL 260-271) | |
22. Słowa i czyny (COL 272-283) | |
23. Winnica Pańska (COL 284-306) | |
24. Bez weselnej szaty (COL 307-319) | |
25. Talenty (COL 325-365) | |
26. „Przyjaźń przez mamonę niesprawiedliwości” (COL 366-375) | |
27. „Kto jest moim bliźnim?” (COL 376-389) | |
28. Nagroda łaski (COL 390-404) | |
29. „Spotkać oblubieńca” (COL 405-421) | |
Indeks tekstów biblijnych | |
Mapy | |