Outsourcing usług księgowych w świetle oczekiwań biur rachunkowych i ich klientów

Outsourcing usług księgowych w świetle oczekiwań biur rachunkowych i ich klientów

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii poruszono zagadnienia związane z outsourcingiem usług księgowych. Celem głównym pracy była weryfikacja oczekiwań partnerów kontraktów dotyczących obsługi księgowej oraz próba oceny jej jakości, a także potencjalnych szans i zagrożeń. Przedstawiono ewolucję i współczesną rolę rachunkowości w gospodarce opartej na usługach. Omówiono zagadnienie standaryzacji i harmonizacji międzynarodowych przepisów dotyczących rachunkowości. Przedstawiono koncepcję outsourcingu ze szczególnym uwzględnieniem usług księgowych i przeprowadzono klasyfikację zadań najczęściej podlegających wydzieleniu. Dokonano także prezentacji wymogów w zakresie posiadania odpowiednich uprawnień przez osoby świadczące usługi rachunkowości oraz najnowszych rozwiązań wpływających na kształcenie osób wykonujących zawody księgowe, zaproponowanych przez IFAC oraz implementowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. W badaniach empirycznych przeprowadzonych na próbie klientów i świadczeniodawców usług rachunkowości z województwa małopolskiego poddano weryfikacji i ocenie jakość współpracy postrzeganej przez obie strony umów. Zaproponowano także model poprawy jakości współpracy partnerów outsourcingu tego rodzaju usług.


Rok wydania2014
Liczba stron278
KategoriaRachunkowość i controlling
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-658-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. RACHUNKOWOŚĆ W GOSPODARCE OPARTEJ NA USŁUGACH     13
  
  1.1. Wpływ przemian gospodarki na ukształtowanie się rynku specjalistycznych usług     13
  1.2. Rozwój gospodarki rynkowej jako determinanta ewolucji rachunkowości w perspektywie historycznej     27
  1.3. Współczesna rachunkowość w świetle standaryzacji i harmonizacji jej rozwiązań     38
  1.4. Jakość informacji pochodzących z rachunkowości jako determinanta wiarygodności sprawozdawczości finansowej     54
  
  Rozdział 2. OUTSOURCING JAKO WSPÓŁCZESNY KIERUNEK ROZWOJU USŁUG W GLOBALNEJ GOSPODARCE     69
  
  2.1. Geneza, istota oraz systematyka outsourcingu     69
  2.2. Klasyfikacja, zakres i specyfika usług objętych outsourcingiem ze szczególnym uwzględnieniem rachunkowości     82
  2.3. Zalety i wady wykorzystania usług outsourcingowych     93
  2.4. Przygotowanie kontraktu oraz zasady konstrukcji i kontroli umów dotyczących świadczenia usług z zakresu rachunkowości      107
  
  Rozdział 3. REGULACJE PRAWNE ORAZ CERTYFIKACJA W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG KSIĘGOWYCH     124
  
  3.1. Znaczenie międzynarodowych organizacji zawodowych dla ujednolicenia rozwiązań dotyczących zawodu księgowego     124
  3.2. Polskie rozwiązania w zakresie uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych     134
  3.3. Wpływ rozwiązań unijnych na polskie przepisy dotyczące uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach Unii Europejskiej     144
  3.4. Standardy edukacyjne IFAC, stopnie zawodowe SKwP oraz międzynarodowe certyfikaty z dziedziny rachunkowości     153
  
  Rozdział 4. MODEL ANALIZY USŁUG KSIĘGOWYCH ORAZ JEGO WERYFIKACJA Z PERSPEKTYWY PODMIOTÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI RACHUNKOWOŚCI ORAZ Z NICH KORZYSTAJĄCYCH     170
  
  4.1. Usługi księgowe w Polskiej Klasyfikacji Działalności Gospodarczej ze szczególnym uwzględnieniem województwa małopolskiego     170
  4.2. Hipotezy, metody badawcze oraz charakterystyka próby     180
  4.3. Weryfikacja hipotez     189
  4.4. Determinanty poprawy jakości współpracy partnerów outsourcingu usług rachunkowości     209
  
  Zakończenie     215
  
  Załącznik 1. Tematyka egzaminów z zakresu rachunkowości     220
  Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety dla firm korzystających z outsourcingu księgowego     233
  Załącznik 3. Kwestionariusz ankiety dla biur rachunkowych     240
  
  Literatura     246
  Spis tabel     263
  Spis rysunków     265
  Streszczenie w języku angielskim     266
  Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie     268
RozwińZwiń