E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Analiza i próba oceny

-25%

E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Analiza i próba oceny

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,20  21,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

16,2021,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zdanie “nie ma biznesu bez e-biznesu” wypowiedziane przez Samuela Palmisano prezesa firmy IBM staje się obecnie wyzwaniem nie tylko dla przedsiębiorstw ale także dla regionów i krajów. Termin e-biznes stosowany jest współcześnie w kontekście strategii zarządzania przedsiębiorstwem w celu zwiększania jego konkurencyjności oraz określenia przedsiębiorstwa, które funkcjonuje głównie w Internecie, minimalizując jednocześnie swoją „fizyczną” obecność na rynku i tradycyjną obsługę klienta.

Przesłaniem książki jest przedstawienie e-biznesu i jego infrastruktury jako platformy komunikacji i współpracy zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa oraz zaprezentowanie zagadnień związanych z metodami pomiaru nowoczesności i gotowości e-biznesowej gospodarki, a ponadto dokonanie analizy porównawczej rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwach wybranych krajów.


Liczba stron271
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-880-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  ROZDZIAŁ 1. E-BIZNES I JEGO INFRASTRUKTURA    15
  1.1. Wprowadzenie    15
  1.2. Infrastruktura e-biznesu    23
  1.2.1. Aplikacje usługowe e-biznesu    25
  1.2.1.1. Zarządzanie relacjami z klientami – CRM i partnerami biznesowymi – PRM    26
  1.2.1.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw – SCM    28
  1.2.1.3. Planowanie potrzeb materiałowych i zasobów produkcyjnych – MRP    30
  1.2.1.4. Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – ERP    31
  1.2.1.5. Business Intelligence – BI    35
  1.2.2. Standardy i technologie Internetu    39
  1.2.2.1. Intranet    43
  1.2.2.2. Ekstranet    46
  1.2.3. Koncepcja Web 2.0    47
  1.2.4. Przetwarzanie w chmurze    52
  1.2.4.1. Cechy przetwarzania w chmurze    58
  1.2.4.2. Przetwarzanie w chmurze – bariery wdrażania    61
  1.3. Podsumowanie    63
  ROZDZIAŁ 2. INDEKSY ZŁOŻONE W BADANIU POZIOMU ROZWOJU ICT I GOTOWOŚCI E-BIZNESOWEJ GOSPODAREK    65
  2.1. Wprowadzenie    65
  2.2. Analiza wybranych indeksów złożonych w zakresie badania poziomu rozwoju ICT i e-biznesu    68
  2.2.1. Indeks gospodarki opartej na wiedzy (Knowledge Economy – KE)    71
  2.2.2. Procedura normalizacyjna wskaźników w metodologii KAM (Knowledge Assessment Methodology)    73
  2.2.3. ICT w kontekście indeksu gospodarki opartej na wiedzy    75
  2.3. Indeks Gotowości Sieciowej (Networked Readiness Index – NRI)    78
  2.3.1. Makroindeksy wskaźnika NRI    80
  2.3.2. Procedura tworzenia Indeksu Gotowości Sieciowej NRI    81
  2.3.3. Filar ICT w strukturze Indeksu Gotowości Sieciowej NRI    84
  2.4. Indeks Globalnej Konkurencyjności (Global Competitiveness Index – GCI)    86
  2.5. Indeks Konkurencyjności Cyfrowej (Digital Competitiveness Index – DCI) krajów UE    93
  2.6. Indeks e-gotowości (e-readiness Index)    97
  2.7. Podsumowanie    102
  ROZDZIAŁ 3. WIELOWYMIAROWA ANALIZA PORÓWNAWCZA POZIOMU ROZWOJU E-BIZNESU I INFRASTRUKTURY INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ W WYBRANYCH KRAJACH    105
  3.1. Wprowadzenie    105
  3.2. Taksonomiczna miara rozwoju Z. Hellwiga    106
  3.3. Metody hierarchiczne analizy skupień    110
  3.4. Taksonomiczna analiza poziomu rozwoju e-biznesu i infrastruktury informacyjno- komunikacyjnej w wybranych krajach    112
  3.4.1. Wprowadzenie teoretyczne    112
  3.4.2. Analiza poziomu rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwach wybranych krajów    115
  3.4.3. Analiza poziomu rozwoju infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej w wybranych krajach    128
  3.5. Podsumowanie    141
  ROZDZIAŁ 4. ANALIZA I OCENA STANU E-BIZNESU W PRZEDSIĘBIORSTWACH – REGION ŁÓDZKI VERSUS POLSKA    145
  4.1. Metodologia badań    146
  4.2. Ocena i analiza stanu e-biznesu – wyniki przeprowadzonych badań    148
  4.2.1. Przedsiębiorstwa wykorzystujące komputery i mające dostęp do Internetu w Polsce    148
  4.2.2. Wykorzystanie technologii sieciowej w regionie łódzkim i w Polsce    149
  4.2.3. Wybrane rodzaje połączeń internetowych w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i w Polsce    153
  4.2.4. Wybrane usługi internetowe oraz cele korzystania z Internetu w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i w Polsce    155
  4.2.5. Strona internetowa i jej przeznaczenie w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i w Polsce    158
  4.2.6. Metody zabezpieczenia danych i prowadzonych transakcji w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i w Polsce    160
  4.2.7. Aplikacje e-biznesowe wspomagające działalność przedsiębiorstw w regionie łódzkim i w Polsce    162
  4.2.8. Korzyści wynikające z użytkowania Internetu przez przedsiębiorstwa w regionie łódzkim    164
  4.2.9. Internet jako narzędzie wspomagające procesy zaopatrzenia w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego    165
  4.2.10. Internet w kontaktach przedsiębiorstwa z administracją publiczną w regionie łódzkim i w Polsce    166
  4.3. Poziom infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej i aplikacji e-biznesowych w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego – próba pomiaru    168
  4.4. Podsumowanie    176
  ROZDZIAŁ 5. LUKI W ROZWOJU E-BIZNESU W POLSCE NA TLE WYBRANYCH KRAJÓW UE – ANALIZA I PRÓBA OCENY    181
  5.1. Gospodarka oparta na wiedzy a rozwój e-biznesu    181
  5.2. Innowacyjność gospodarki a rozwój e-biznesu    185
  5.3. Konkurencyjność gospodarki a rozwój e-biznesu    191
  5.4. Infrastruktura informacyjno-komunikacyjna a rozwój e-biznesu    193
  5.4.1. Połączenie z Internetem    194
  5.4.2. Korzystanie z Internetu    199
  5.4.3. Sposoby wykorzystania Internetu    201
  5.4.4. Korzystanie z usług e-administracji    204
  5.4.5. Zakres wykorzystania handlu elektronicznego    208
  5.4.6. Aplikacje e-biznesowe w przedsiębiorstwach    211
  5.5. Podsumowanie    215
  ZAKOŃCZENIE    221
  BIBLIOGRAFIA    225
  NETOGRAFIA    237
  SPIS RYSUNKÓW    239
  SPIS TABEL    241
  SPIS WYKRESÓW    245
  ANEKSY    247
  OD REDAKCJI    271
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia