POLECAMY
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Eksperyment pedagogiczny, na którym opiera się praca przyczynił się do zbadania wpływu świadomej oceny roli pełnionej w zespole, zadania i efektywności grupy na kształtowanie przekonania o własnej skuteczności w pracy z Innymi. Opracowana skala pomiaru opisywanego konstruktu może zostać wykorzystana w dalszych badaniach w danym obszarze penetracji naukowej.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 317 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-338-3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
CZĘŚĆ PIERWSZA. Przeświadczenie o własnej skuteczności a specyfika pracy w małej grupie | 15 |
Rozdział 1. Przekonanie o umiejętności skutecznego działania | 17 |
1.1. Oczekiwanie skuteczności | 17 |
1.1.1. Wybrane przesłania społeczno-poznawczej teorii uczenia się | 17 |
1.1.2. Poczucie własnej skuteczności | 24 |
1.1.3. Poczucie skuteczności zespołowej | 30 |
1.1.4. Skuteczny nauczyciel | 36 |
1.2. Kształtowanie poczucia własnej skuteczności | 45 |
1.3. Wiara w skuteczność a funkcjonowanie psychospołeczne | 54 |
Rozdział 2. Praca w zespole | 65 |
2.1. Współpraca i współdziałanie w grupie zadaniowej | 65 |
2.1.1. Sprawczość i wspólnotowość | 65 |
2.1.2. Elementy dynamiki małej grupy | 70 |
2.1.3. Modele kształcenia oparte na współpracy i współdziałaniu | 79 |
2.2. Wykonywanie zadania w małej grupie | 83 |
2.2.1. Ocena własnej skuteczności i zaangażowanie a trudność zadania | 83 |
2.2.1.1. Facylitacja społeczna i próżniactwo społeczne | 88 |
2.2.1.2. Polaryzacja a porównanie społeczne | 96 |
2.2.2. Praca w małej grupie jako forma zajęć w edukacji | 100 |
CZĘŚĆ DRUGA. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a funkcjonowanie psychospołeczne studentów w świetle badań własnych | 111 |
Rozdział 3. Założenia metodologiczne badań własnych | 113 |
3.1. Problematyka badawcza | 113 |
3.1.1. Paradygmat badawczy | 113 |
3.1.2. Opis konstruktu poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą | 117 |
3.1.3. Przedmiot, cel, teoretyczny model badań | 122 |
3.1.4. Problemy, zmienne i hipotezy badawcze | 129 |
3.1.5. Metoda i narzędzia badawcze | 135 |
3.1.6. Konstruowanie Kwestionariusza Poczucia Własnej Skuteczności we Współpracy z Grupą | 141 |
3.1.7. Procedura badawcza | 151 |
3.1.8. Metody analizy danych | 158 |
3.1.9. Charakterystyka badanych grup | 159 |
Rozdział 4. Różnice wyników osiągniętych w badaniu poczucia własnej skuteczności we współpracy z grupą (grupa eksperymentalna i kontrolna) – weryfikacja hipotezy pierwszej | 163 |
4.1. Różnice między wynikami badania końcowego w grupach eksperymentalnych i kontrolnych dokonanego za pomocą Kwestionariusza Poczucia Własnej Skuteczności we Współpracy z Grupą | 164 |
4.2. Różnice w osiągniętych wynikach między pierwszą grupą eksperymentalną i drugą kontrolną w badaniu początkowym (pretest) i końcowym (posttest) | 168 |
Rozdział 5. Zależności między uogólnionym poczuciem własnej skuteczności, kompetencjami społecznymi a poczuciem własnej skuteczności we współpracy z grupą (weryfikacja hipotezy drugiej i trzeciej) | 187 |
5.1. Zależność między uogólnionym poczuciem własnej skuteczności a przekonaniem o własnej skuteczności we współpracy z grupą | 187 |
5.2. Zależność między deklarowanymi kompetencjami społecznymi a przekonaniem o własnej skuteczności we współpracy z grupą | 190 |
5.3. Porównania grup, w których przeprowadzono pretest w poszukiwaniu przyczyny zaistniałej różnicy w zakresie skuteczności we współpracy między badaniem początkowym i końcowym | 196 |
Rozdział 6. Ocena wybranych wymiarów pracy własnej i zespołowej jako skutek refleksji, do której skłaniano badane grupy eksperymentalne, a poczucie samoskuteczności we współpracy z grupą | 201 |
6.1. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a ocena zaangażowania i trudności zadania | 202 |
6.2. Ocena pracy grupy przez lidera zespołu | 213 |
6.3. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a czynności wykonywane w związku z realizacją zadań w zespole w grupach eksperymentalnych | 219 |
Zakończenie | 237 |
Piśmiennictwo | 257 |
Spis schematów | 281 |
Spis tabel | 283 |
Spis rysunków | 287 |
Aneksy | 289 |