Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej

Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 37,80 zł  


37,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Eksperyment pedagogiczny, na którym opiera się praca przyczynił się do zbadania wpływu świadomej oceny roli pełnionej w zespole, zadania i efektywności grupy na kształtowanie przekonania o własnej skuteczności w pracy z Innymi. Opracowana skala pomiaru opisywanego konstruktu może zostać wykorzystana w dalszych badaniach w danym obszarze penetracji naukowej.


Rok wydania2013
Liczba stron317
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-338-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  CZĘŚĆ PIERWSZA. Przeświadczenie o własnej skuteczności a specyfika pracy w małej grupie    15
  
  Rozdział 1. Przekonanie o umiejętności skutecznego działania     17
  
  1.1. Oczekiwanie skuteczności     17
  1.1.1. Wybrane przesłania społeczno-poznawczej teorii uczenia się     17
  1.1.2. Poczucie własnej skuteczności     24
  1.1.3. Poczucie skuteczności zespołowej     30
  1.1.4. Skuteczny nauczyciel     36
  1.2. Kształtowanie poczucia własnej skuteczności     45
  1.3. Wiara w skuteczność a funkcjonowanie psychospołeczne     54
  
  Rozdział 2. Praca w zespole     65
  
  2.1. Współpraca i współdziałanie w grupie zadaniowej     65
  2.1.1. Sprawczość i wspólnotowość     65
  2.1.2. Elementy dynamiki małej grupy     70
  2.1.3. Modele kształcenia oparte na współpracy i współdziałaniu     79
  2.2. Wykonywanie zadania w małej grupie     83
  2.2.1. Ocena własnej skuteczności i zaangażowanie a trudność zadania     83
  2.2.1.1. Facylitacja społeczna i próżniactwo społeczne     88
  2.2.1.2. Polaryzacja a porównanie społeczne     96
  2.2.2. Praca w małej grupie jako forma zajęć w edukacji     100
  
  CZĘŚĆ DRUGA. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a funkcjonowanie psychospołeczne studentów w świetle badań własnych    111
  
  Rozdział 3. Założenia metodologiczne badań własnych     113
  
  3.1. Problematyka badawcza     113
  3.1.1. Paradygmat badawczy     113
  3.1.2. Opis konstruktu poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą     117
  3.1.3. Przedmiot, cel, teoretyczny model badań     122
  3.1.4. Problemy, zmienne i hipotezy badawcze     129
  3.1.5. Metoda i narzędzia badawcze     135
  3.1.6. Konstruowanie Kwestionariusza Poczucia Własnej Skuteczności we Współpracy z Grupą     141
  3.1.7. Procedura badawcza     151
  3.1.8. Metody analizy danych     158
  3.1.9. Charakterystyka badanych grup     159
  
  Rozdział 4. Różnice wyników osiągniętych w badaniu poczucia własnej skuteczności we współpracy z grupą (grupa eksperymentalna i kontrolna) – weryfikacja hipotezy pierwszej     163
  
  4.1. Różnice między wynikami badania końcowego w grupach eksperymentalnych i kontrolnych dokonanego za pomocą Kwestionariusza Poczucia Własnej Skuteczności we Współpracy z Grupą     164
  4.2. Różnice w osiągniętych wynikach między pierwszą grupą eksperymentalną i drugą kontrolną w badaniu początkowym (pretest) i końcowym (posttest)     168
  
  Rozdział 5. Zależności między uogólnionym poczuciem własnej skuteczności, kompetencjami społecznymi a poczuciem własnej skuteczności we współpracy z grupą (weryfikacja hipotezy drugiej i trzeciej)     187
  
  5.1. Zależność między uogólnionym poczuciem własnej skuteczności a przekonaniem o własnej skuteczności we współpracy z grupą     187
  5.2. Zależność między deklarowanymi kompetencjami społecznymi a przekonaniem o własnej skuteczności we współpracy z grupą     190
  5.3. Porównania grup, w których przeprowadzono pretest w poszukiwaniu przyczyny zaistniałej różnicy w zakresie skuteczności we współpracy między badaniem początkowym i końcowym     196
  
  Rozdział 6. Ocena wybranych wymiarów pracy własnej i zespołowej jako skutek refleksji, do której skłaniano badane grupy eksperymentalne, a poczucie samoskuteczności we współpracy z grupą     201
  6.1. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a ocena zaangażowania i trudności zadania     202
  6.2. Ocena pracy grupy przez lidera zespołu     213
  6.3. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a czynności wykonywane w związku z realizacją zadań w zespole w grupach eksperymentalnych     219
  
  Zakończenie     237
  Piśmiennictwo     257
  Spis schematów     281
  Spis tabel     283
  Spis rysunków     287
  Aneksy     289
RozwińZwiń