Polityczność (w) edukacji

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest próbą szerokiego spojrzenia na edukację. Edukacja postrzegana jest z perspektywy szeroko rozumianej humanistyki. Odwołując się do różnych koncepcji filozoficznych, socjologicznych i antropologicznych zwrócono na występujące w edukacji ostrograniczne zamknięcia. W koncepcjach tych dominującymi kategoriami są kanony, partykularyzm, roszczeniowość, hegemoniczność i wykluczenia. Marginalizowane są takie kategorie jak różnica, dialog czy wtórna symetryzacja. W ten sposób edukacja jedynie obowiązującej prawdy absolutnej przybiera postać dominującą. Wyjścia z tego ostrogranicznego zamykania edukacji upatruje autor książki w edukacji „wspólnoty granic” i edukacji „wspólnoty różnicy”. Edukacja przyjmuje wówczas procesualny wymiar. Granice poznania nie są wyraźnie określone. Jest to perspektywa ujmowania edukacji w szerokim horyzoncie kulturowym. Ten szeroki horyzont ujmowaniu edukacji jest główną tezą książki. Książka składa się z 8 rozdziałów. Są to kolejno: 1. Edukacyjne implikacje granic poznawania. 2. Polityczność (w) edukacji. 3. Partykularyzm i roszczeniowość w edukacji 4. Edukacja opozycyjna w systemowym uwięzieniu 5. Jedność i jedyność jako kategorie religijnych narracji fundamentalistycznych perspektywa edukacyjna. 6. Kanon, różnica, dialog jako kategorie dyskursów edukacyjnych. 7. Edukacja w perspektywie teorii pola. 8. Edukacja w perspektywie teorii gier. Całość zamyka licząca 247 pozycji bibliografia.


Rok wydania2012
Liczba stron204
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2489-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     7
  
  Edukacyjne implikacje granic pozna(wa)nia     15
  
  Polityczność (w) edukacji     37
  
  Partykularyzm i roszczeniowość ideologii edukacyjnych     72
  
  Edukacja opozycyjna w systemowym uwięzieniu     91
  
  Jedyność i jedność jako podstawowe kategorie religijnych narracji fundamentalistycznych. Perspektywa edukacyjna     107
  
  Kanon, różnica, dialog jako kategorie dyskursów edukacyjnych     120
  
  Edukacja w perspektywie teorii pola Kurta Lewina     138
  
  Edukacja w perspektywie teorii gier     171
  
  Posłowie     187
  
  Bibliografia     189
  
  Politics of (in) education (Summary)     202
RozwińZwiń