Ars moriendi, ars vivendi, ars educandi

Ars moriendi, ars vivendi, ars educandi

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest wieloaspektowym studium dotyczącym wydarzenia ludzkiej śmierci (wraz ze wszystkim, co ją poprzedza i co po niej następuje) ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy edukacyjnej. W prezentowanych tekstach przedstawiciele różnych dyscyplin humanistycznych poddają gruntownej ocenie znaczenie fenomenu ludzkiego cierpienia, umierania, żałoby.


Rok wydania2012
Liczba stron520
KategoriaPsychologia ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2495-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Zbigniew Rudnicki, O potrzebie rozważań o życiu, edukacji i śmierci    9
  
  CZĘŚĆ PIERWSZA. ARS MORIENDI – ARS VIVENDI – ARS EDUCANDI     15
  
  Marta Anna Sałapata, Twoja śmierć moim doświadczaniem… Pedagogiczne refleksje mariażu Elizy Orzeszkowej i Stephena Levine’a     17
  Marta Szabat, Moja i Twoja śmierć. Na podstawie Bycia i czasu Martina Heideggera i pism Emmanuela Lévinasa     25
  Krzysztof Korotkich, Wyobrażenia śmierci w poezji Ewy Lipskiej     37
  Marek Kaźmierczak, Internet i oswajanie tego, co nieuniknione. Przedstawienia śmierci w sieci WWW oraz Web 2.0 jako obrazy sztuki umierania     55
  Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Śmierć w polskiej kulturze tradycyjnej     85
  John T. Glick, Radość umierania: Gesundheit! Klaunowanie u Wybrzeży Wielkiej Ciszy     105
  Jacek Zieliński, Memento mori. Studium wczesnochrześcijańskich poglądów eschatologicznych     113
  Zbigniew Rudnicki, Śmierć i zmartwychwstanie jako centralne problemy teologii     139
  Icchak Chaim Rapoport, Ars moriendi – „Sztuka umierania” w judaizmie     167
  Artur Konopacki, Życie, edukacja i śmierć – widziane z perspektywy islamu     171
  
  CZĘŚĆ DRUGA. ARS VIVENDI – ARS MORIENDI – ARS EDUCANDI     183
  
  Adam A. Zych, Śmierć w cyklu życiowym a religia i religijność człowieka     185
  Krzysztof Maliszewski, Zgniatane życie – w pedagogicznej strefie cienia     195
  Grzegorz Cyran, Waloryzacja cierpienia według Luigiego Novaresego     209
  Miaohui, Ludzkie cierpienie i droga do wyzwolenia się od niego z buddyjskiego punktu widzenia     223
  Przemysław Paweł Grzybowski, Najtrudniejsza miłość. Praca z chorymi i umierającymi w działalności „Patcha” Adamsa     231
  Hunter „Patch” Adams, Umierający pacjenci     249
  Hunter „Patch” Adams, Śmierć: Przedmiot     251
  Joanna Mesjasz, Zawodowa deformacja osobowości personelu medycznego a lęk tanatyczny     255
  Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz, Analiza koncepcji zdrowia. W poszukiwaniu drogowskazu do dobrego, twórczego życia     277
  Lucyna Ratkowska-Widlarz, Śmierć i cierpienie we współczesnym polskim dyskursie publicznym i prywatnym. Poronienie     301
  
  CZĘŚĆ TRZECIA. ARS EDUCANDI – ARS MORIENDI – ARS VIVENDI     329
  
  Małgorzata Muszyńska, Projekt ironicznego alegoryka jako sposób na moralny obrachunek wobec śmierci – konteksty interdyscyplinarne     331
  Jacek Jan Pawlik, Miejsce zmarłych w życiu codziennym. Pedagogia obcowania ze śmiercią     351
  Katarzyna Orszulak-Dudkowska, Przestrzeń cmentarza w historii kultury europejskiej     369
  Sławomir Futyma, O edukacyjnym odroczeniu doświadczenia granicznego, czyli o zapachu śmierci i umierania     389
  Grzegorz Kazberuk, Czy sztuka może nas czegoś nauczyć o śmierci?     399
  Sławoj Tanaś, Edukacyjne i wychowawcze aspekty tanatoturystyki     427
  Tadeusz Szewczyk, Śmierć w sylabusie akademickim     443
  Dora Incontri Franklin Santana Santos, Edukacja do życia i śmierci od szkoły podstawowej po uniwersytet     461
  Sonia Czudek-Ślęczka, Przygotowanie nauczycieli do rozmów z uczniami o śmierci – raport z badań     479
  Sonia Czudek-Ślęczka, Dlaczego dorośli unikają rozmów z dziećmi o śmierci? Kto powinien je prowadzić?     497
  
  Noty o autorach     509
  
  Ars moriendi, ars vivendi, ars educandi (Summary)     517
RozwińZwiń