Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji

6 ocen

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

60,64  71,34

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

60,6471,34

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Książka zawiera przegląd badań poświęconych sposobom budowania uzasadnień decyzji etycznych i źródeł moralnego oraz niemoralnego zachowania się człowieka w miejscu pracy. Autorka postawiła sobie za cel przegląd najbardziej istotnych teorii, tłumaczących źródła i uwarunkowania zachowań etycznych i nieetycznych. Zostały tu opisane te cechy człowieka i właściwości organizacji, które są związane z procesem podejmowania decyzji etycznych oraz najczęściej uwzględniane w prowadzonych dotąd badaniach. Omówiono też cechy samego dylematu moralnego, które wpływają na etyczne wybory pracownika. W publikacji zaprezentowano trzy różne perspektywy moralne uczestników sytuacji etycznych w miejscu pracy: sprawcy krzywdy, ich ofiary oraz świadka, ukazując specyfikę doświadczeń i przeżyć każdego z bohaterów sytuacji etycznej. Dokonano również krótkiego przeglądu form nieetycznego postępowania i sposobów ich ujawniania. Autorka opisuje trudności występujące w badaniu zachowań nieetycznych w organizacji, w kontekście ich złożoności i towarzyszących im silnych emocji. Książka została uzupełniona o część praktyczną, którą stanowią wskazówki do treningu etycznego postępowania i refleksji nad źródłami zachowań nieetycznych w pracy. Zawarto tu różne propozycje szkolenia osób w zależności od ich psychologicznej charakterystyki i cech związanych z ich moralnością. Warsztaty mają na celu podniesienie świadomości etycznej i samowiedzy pracowników organizacji oraz, w konsekwencji, poprawę relacji międzyludzkich w pracy. Propozycje zawarte w tej części wynikają z doświadczeń własnych autorki i uwzględniają wnioski z jej badań, zawartych w tej publikacji. Odniesienie do praktyki stanowi zaletę książki. Praca jest adresowana do specjalistów z zakresu zarządzania i organizacji, HR, profesjonalistów pracujących w biznesie, zajmujących się szkoleniami kadr pracowniczych i menedżerów. Jest to lektura przeznaczona dla wszystkich, których interesują uwarunkowania zachowań etycznych w organizacji, moralność człowieka i mechanizmy rządzące ludzkim postępowaniem w sytuacji dylematu etycznego. Książka może też służyć jako materiał dydaktyczny dla studentów kierunków społecznych i humanistycznych, dla pedagogów, socjologów i psychologów, szczególnie tych, którzy specjalizują się w psychologii pracy i organizacji.


Recenzja książki ukazała się na stronach portalu www.psychologia-spoleczna.pl (Autorka recenzji: Kamila Pasek).


Liczba stron298
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-2391-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 01 Rozdz. 1, cz. 1. Indywidualne uwarunkowania zachowań etycznych w pracy: Rola moralności jednostki »

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 02 Rozdz. 1, cz. 2. Indywidualne uwarunkowania zachowań etycznych w pracy: Wybrane cechy osobowości i emocjonalność...; Cechy demograficzne a zachowanie etyczne »

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 03 Kontekst organizacyjny oraz cechy związane z wykonywaną pracą a zachowanie etyczne pracownika »

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 04 Teoretyczne modele zachowania etycznego w organizacji. Czynniki warunkujące moralne postępowanie pracowników »

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 05 Rozdz. 4, cz. 1. Psychologiczna odmienność perspektywy moralnej...: Trzej bohaterowie zdarzeń w sytuacji pokrzywdzenia...; Badania własne nad wybranymi wymiarami moralnej... »

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 06 Rozdz. 4, cz. 2. Psychologiczna...: Moralność i wybrane cechy osobowości a oceny etyczne...; Wybrane cechy organizacji...; Model własny uwarunkowań zachowania etycznego... »

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 07 Zachowania nieetyczne w miejscu pracy: przejawy, ujawnianie i badanie »

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 08 Znaczenie edukacji w zakresie etyki i dbałości o przestrzeganie zasad etycznych w organizacji »

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 09 Podsumowanie; Aneks; Bibliografia »


TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia