Pracownik w systemach zarządzania. PN 301

Pracownik w systemach zarządzania. PN 301

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

10,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowane w pracy artykuły dotyczą określenia miejsca i znaczenia człowieka występującego w roli zawodowej pracownika organizacji. Zawarte w nich treści przedstawiają zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty tego problemu. Nie ograniczają się one do ukazania technik i procedur zarządzania stosowanych względem personelu, ale odnoszą się także do innych obszarów kompleksowo rozumianego zarządzania organizacją, a w szczególności tych, które są nośnikiem informacji o jej fundamentach aksjologicznych. To te właśnie fundamenty konstytuują całą konstrukcję różnych relacji między ludźmi, a także ujawniają różnorodność sposobów i poziomów utożsamiania się pracowników organizacji z jej misją i celami.


Treść książki podzielona jest na trzy względnie jednorodne części; dotyczą one kolejno:
– ogólnych zagadnień zarządzania personelem (część pierwsza),
– miejsca pracownika w systemach zarządzania jakością (część druga),
– zarządzania ryzykiem (część trzecia).


W pierwszej części przedstawiono przede wszystkim:
– główne problemy związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim, w tym aksjologiczne fundamenty określające znaczenie człowieka w organizacji,
– system pomiaru wyników działalności człowieka w organizacji, jego skuteczność i efektywność,
– problemy skupiania się na człowieku jako podstawowym zasobie organizacji
poprzez pryzmat narodowych stylów zarządzania,
– rolę zaangażowania pracowników jako czynnika sprzyjającego kreowaniu w organizacji koopetycji, czyli harmonijnego i synergistycznego łączenia rywalizacji i współpracy,
– znaczenie skutecznego i efektywnego zarządzania wiedzą jako cechy organizacji współtworzącej konglomerat działań prewencyjnych w systemach zarządzania.


Drugi blok tematyczny dotyczy problematyki związanej z systemem zarządzania jakością, a głównie zagadnień:
– roli pracowników w tych systemach,
– relacji między postawami pracowników a skutecznością systemów zarządzania jakością,
– roli pełnomocnika do spraw systemu zarządzania jakością a zadaniami kontroli zarządczej,
– zarządzania zasobami ludzkimi w normie ISO 9001,
– roli pracownika w procesach doskonalenia systemów zarządzania jakością,
– motywowania pracowników służby jakości jako inwestycji w sukces organizacji.


Trzeci blok artykułów dotyczy zaś zarządzania ryzykiem w kontekście:
– szczególnej odpowiedzialności osób kierujących pracownikami w systemie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy,
– roli czynnika ludzkiego w systemie zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie medycznym.


Liczba stron160
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-350-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Część 1. Zarządzanie personelem     9
  
  Tadeusz Borys: Pracownik w systemach zarządzania − aspekty aksjologiczne     11
  Ewa Czyż-Gwiazda: Pomiar wyników w świetle analizy literatury – wyniki badań ilościowych     24
  Mieczysław Morawski: National management style – research evidence. Focus on people in the company     37
  Janina Stankiewicz, Marta Moczulska: Możliwości koopetycji w przedsiębiorstwach o różnych strukturach organizacyjnych     45
  Maciej Szafrański: Propozycja wsparcia działań prewencyjnych w przedsiębiorstwach przez wykorzystanie narzędzia wielkopolskiego systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego     55
  
  Część 2. Zarządzanie jakością    69
  
  Tomasz Brzozowski: Podejście procesowe, analiza ryzyka i rola pracowników w systemie zarządzania jakością na przykładzie przedsiębiorstwa usługowego     71
  Tomasz Greber: Postawy pracowników a skuteczność systemów zarządzania jakością     83
  Tomasz Papaj: Pełnomocnik do spraw systemu zarządzania jakością a kontrola zarządcza     92
  Piotr Rogala: Zarządzanie zasobami ludzkimi w normie ISO 9001     102
  Maciej Urbaniak: Uwarunkowania związane z doskonaleniem systemów zarządzania jakością     112
  Arkadiusz Wierzbic: Motywowanie pracowników służby jakości jako inwestycja w sukces przedsiębiorstwa     121
  
  Część 3. Zarządzanie ryzykiem i środowiskiem    131
  
  Paweł Skowron: Odpowiedzialność osób kierujących pracownikami w systemie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy     133
  Izabela Witczak: Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwach medycznych     147
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia