JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

82 ocen

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,73  43,90

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,7343,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka omawia konstrukcje oraz wybrane narzędzia języka Java przydatne we wszystkich rodzajach praktycznego programowania. Przeznaczona jest zarówno dla całkowicie początkujących programistów, jak i tych, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności, a w szczególności zaznajomić się z ważnymi, nowymi elementami języka w wersji 8. W prezentacji elementów i narzędzi platformy Java czytelnik znajdzie odpowiedzi na pytania: co to jest? po co to jest? kiedy i jak to stosować? Kilkaset przykładowych kodów nie tylko ilustruje omawiane koncepcje, ale także w wielu przypadkach przedstawia rozwiązania praktycznych problemów. Czytelnik dowie się, jak: – budować klasy, implementować interfejsy, wykorzystywać polimorfizm, – przetwarzać tablice, kolekcje, pliki, napisy, daty, liczby, – programować współbieżnie, – stosować interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia, – łatwo rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem przetwarzania strumieniowego i technik filter-map-reduce. Nie są wymagane żadne wstępne wiadomości o programowaniu.


Liczba stron486
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17823-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  1. Wprowadzenie     13
  
  1.1. O programowaniu i językach programowania     15
  1.2. Czym jest Java?     19
  1.2.1. Nowoczesny język programowania     19
  1.2.2. Wieloplatformowość i uniwersalność Javy     20
  1.3. Kilka słów o obiektowości     21
  1.4. Pierwszy program i kilka elementów składni     22
  
  2. Typy i operacje     29
  
  2.1. Literały i zmienne     31
  2.2. Pojęcie typu. Typy proste     32
  2.3. Typy i użycie literałów     35
  2.4. Typy zmiennych. Deklaracje     40
  2.5. Operatory i wyrażenia     45
  2.5.1. Przegląd     45
  2.5.2. Operatory przypisania     47
  2.5.3. Zwiększanie i zmniejszanie     48
  2.5.4. Dzielenie całkowite i reszta     50
  2.6. Konwersje arytmetyczne     52
  
  3. Definiowanie klas     55
  
  3.1. Do czego służą klasy?     57
  3.2. Definiowanie pól     61
  3.3. Definiowanie metod     63
  3.4. Definiowanie konstruktorów     66
  3.5. Przykład defi niowania klasy     67
  3.6. Składowe statyczne     71
  3.7. Przeciążanie metod i konstruktorów     74
  
  4. Programowanie z użyciem klas i obiektów     77
  
  4.1. Obiekty i referencje     79
  4.2. Anatomia klasy i zmienna this     87
  4.3. Zasięg identyfi katorów. Zmienne lokalne. Czas życia danych     93
  4.4. Pakiety i importy     98
  4.4.1. Pojecie pakietu     98
  4.4.2. Import     100
  4.4.3. Importy statyczne     101
  4.5. Struktura programu     102
  4.6. Krótko o dziedziczeniu     108
  4.7. Metody equals() i toString()     116
  4.8. Napisy     119
  4.9. Interakcja: wprowadzanie napisów i liczb, komunikaty     123
  4.10. Wyliczenia (enumeracje)     128
  
  5. Podejmowanie decyzji w programie     133
  
  5.1. Przegląd instrukcji sterujących     135
  5.2. Operatory i wyrażenia porównania     138
  5.3. Operatory i wyrażenia logiczne     141
  5.4. Instrukcje if oraz if-else     144
  5.5. Wielowariantowe wybory za pomocą instrukcji switch     147
  5.6. Operator warunkowy ?:     153
  5.7. Wyjątki     154
  5.7.1. Obsługa wyjątków     154
  5.7.2. Zgłaszanie wyjątków     164
  5.8. Iteracje     167
  5.8.1. Pojęcie pętli iteracyjnej     167
  5.8.2. Warunkowe pętle iteracyjne: instrukcje while i do...while     170
  5.8.3. Pętle iteracyjne o danej liczbie powtórzeń: instrukcja for     174
  5.8.4. Przerywanie i kontynuowanie pętli     179
  5.8.5. Przykład iteracji: wczytywanie danych z plików tekstowych za pomocą skanera     182
  
  6. Struktury danych     185
  
  6.1. Tablice     187
  6.1.1. Deklarowanie i tworzenie tablic w Javie     187
  6.1.2. Odwołania do elementów tablic     190
  6.1.3. Użycie zmiennych tablicowych w przypisaniach. Zmienne tablicowe jako argumenty i wyniki metod     192
  6.1.4. Rozszerzona instrukcja for dla tablic     195
  6.1.5. Metody ze zmienną liczbą argumentów     198
  6.1.6. Argumenty wiersza poleceń     200
  6.1.7. Tablice obiektów     202
  6.1.7.1. Tworzenie tablic zawierających referencje do obiektów     202
  6.1.7.2. Tablice heterogeniczne     205
  6.1.8. Tablice wielowymiarowe     206
  6.1.9. Wypełnianie i kopiowanie tablic     207
  6.2. Wprowadzenie do kolekcji     208
  6.2.1. Tworzenie, przeglądania i sortowanie kolekcji     208
  6.2.2. Proste przetwarzanie list i zbiorów     214
  6.2.3. Zbiory typu HashSet, metody hashCode() i equals()     220
  6.2.4. Kilka słów o kolejkach     224
  6.2.5. Mapy     227
  6.2.6. Kolekcje a tablice. Co dalej?     232
  
  7. Praktyka przetwarzania danych     235
  
  7.1. Elementy wejścia-wyjścia     237
  7.2. Działania na napisach     246
  7.2.1. Napisy modyfikowalne     246
  7.2.2. Metody klasy String     250
  7.2.3. Analiza składniowa tekstów i StringTokenizer     255
  7.2.4. Wyrażenia regularne     258
  7.2.5. Uproszczenia stosowania wyrażeń regularnych w klasach String i Scanner     268
  7.3. Opakowanie typów prostych i autoboxing     276
  7.4. Działania na liczbach     281
  7.4.1. Operacje na bitach     281
  7.4.2. Działania matematyczne     284
  7.5. Daty i czas     290
  7.5.1. Klasa Calendar i operacje na datach     290
  7.5.2. Daty i czas w Javie 8 – elementy nowego API     295
  7.6. Formatowanie liczb i dat     301
  7.7. Proste sortowanie i wyszukiwanie     305
  7.8. Rekurencja     311
  
  8. Programowanie obiektowe     317
  
  8.1. Abstrakcja i hermetyzacja. Klasy i obiekty niezmienne     319
  8.2. Inicjacje. Singletony     324
  8.3. Przedefi niowanie metod     332
  8.4. Metody wirtualne i polimorfi zm     339
  8.5. Metody i klasy abstrakcyjne     344
  8.6. Interfejsy     346
  8.6.1. Pojęcie i zastosowanie     346
  8.6.2. Metody domyślne interfejsów. Mixiny     355
  8.7. Klasy wewnętrzne     357
  8.8. Typy i metody sparametryzowane     366
  8.8.1. Defi niowanie typów sparametryzowanych. Typy surowe i czyszczenie typów     366
  8.8.2. Ograniczenia parametrów typu     368
  8.8.3. Restrykcje     370
  8.8.4. Metody sparametryzowane     371
  8.8.5. Uniwersalne argumenty typu     372
  8.9. Praktyczne zastosowania interfejsów i klas wewnętrznych     376
  8.9.1. Interfejsy kolekcyjne i ich implementacje     376
  8.9.2. Porównywanie i porządkowanie elementów kolekcji i tablic     382
  8.9.3. Iterowalne obiekty niekolekcyjne     388
  8.9.4. Wizytowanie drzew katalogowych     390
  
  9. Wstęp do programowania współbieżnego     397
  
  9.1. Podstawowe pojęcia: procesy i wątki     399
  9.2. Tworzenie wątków. Uruchamianie działań równoległych     400
  9.3. Zadania i wykonawcy     404
  9.4. Kończenie działania wątku     410
  9.5. Synchronizacja wątków     416
  9.6. Synchronizacja za pomocą jawnego ryglowania     425
  9.7. Koordynacja pracy wątków     429
  
  10. Elementy programowania funkcyjnego     435
  
  10.1. Wprowadzenie     437
  10.2. Interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia     442
  10.3. Referencje do metod i konstruktorów     450
  10.4. Rodzaje i użycie gotowych interfejsów funkcyjnych     452
  10.5. Lambda-wyrażenia w gotowych metodach standardowych interfejsów i klas Javy     461
  10.6. Przetwarzanie strumieniowe     467
  
  Literatura     483
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia