Oddawana właśnie do rąk czytelników monografia jest poświęcona najważniejszym
zagadnieniom e-edukacji we wszystkich obszarach i we wszystkich modelach. W szczególności,
czytelnicy będą mogli zapoznać się z aktualnym stanem i problemami zastosowań
technik komputerowych w e-nauczaniu na poziomie szkół wyższych w Polsce.
Merytoryczny zakres monografii obejmuje następujące teoretyczne i praktyczne
aspekty zastosowań nowoczesnych technologii w edukacji:
1. nowe trendy i technologie w e-edukacji w Polsce, Europie i na świecie,
2. e-nauczanie w kształceniu ustawicznym i w szkoleniu pracowników,
3. kryteria jakości e-edukacji,
4. socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne aspekty kształcenia na odległość,
5. metodyka e-nauczania konkretnych przedmiotów,
6. portale edukacyjne, platformy e-nauczania,
7. zastosowania multimediów w edukacji,
8. rola technologii internetowych w kształceniu ustawicznym i uczeniu się przez
całe życie,
9. zarządzanie wiedzą w uczelni przy użyciu środków elektronicznych.


Liczba stron259
WydawcaWydawnictwo Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych
ISBN-13978-83-63103-40-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    6
  I NOWE TRENDY W E-EDUKACJI    10
  Rozdział 1 Czy bazy wiedzy i podręczniki inteligentne stanowią kolejną fazę rozwoju technologii edukacyjnych? Lech Banachowski, Elżbieta Mrówka-Matejewska, Jerzy Paweł Nowacki    11
  Rozdział 2 Przetwarzanie emocjonalne i scenariusze jego zastosowania w edukacji i e-edukacji. Agnieszka Landowska    26
  II OCENA E-NAUCZANIA    40
  Rozdział 3 Modele nauczania e-learningowego i ich ocena. Analiza porównawcza na przykładzie PJWSTK i Uczelni Łazarskiego. Jerzy Kisielnicki, Barbara Nowacka    41
  Rozdział 4 Skuteczność zastosowania e-learningu w obszarze studiów na kierunku informatyka. Michał Krupski, Andrzej Cader    53
  III PRAKTYKA I NARZĘDZIA E-NAUCZANIA    91
  Rozdział 5 Multimedia w nauczaniu przedsiębiorczości. Olga Łodyga    92
  Rozdział 6 Założenia Systemu Doskonalenia Kwalifikacji Programistycznych w ramach zdalnego nauczania. Krzysztof Barteczko    105
  Rozdział 7 Nauczanie inżynierii wymagań z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość. Włodzimierz Dąbrowski, Andrzej Stasiak    115
  Rozdział 8 Blended learning w zajęciach z Technologii informacyjnej. Piotr Tkacz    125
  Rozdział 9 Przeszłość i przyszłość telewizji edukacyjnej. Mariusz Portalski    137
  Rozdział 10 Kształcenie na odległość z wykorzystaniem repozytoriów materiałów dydaktycznych dużych rozmiarów. Jacek Marciniak    146
  Rozdział 11 O specyfice osób mających preferencje do informatyki i e-learningu. Jacek Woźniak    165
  Rozdział 12 Rola e-learningu w e-HRM. Jacek Woźniak    184
  IV E-EDUKACJA – WYMIAR MIĘDZYNARODOWY    196
  Rozdział 13 Knowledge Sharing for Research and Education by Modern Web and Database Techniques. Satoru Ozawa, Nalin Warnajith    197
  Rozdział 14 The reactor strategy in implementing e-education for the Northern Caribbean University, Jamaica. Ilona Mianecka    213
  Rozdział 15 Virtual Linguistics Campus – od modnego projektu e-learningowego do świadomej realizacji strategii koncentracji. Ilona Mianecka    224
  V ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W UCZELNI PRZY UŻYCIU ŚRODKÓW ELEKTRONICZNYCH    238
  Rozdział 16 Wspomaganie zarządzania uczelnią przy użyciu metod analitycznych hurtowni danych. Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, Elżbieta Mrówka-Matejewska    239
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia