Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii. Część 1

Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii. Część 1

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

52,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 52,00 zł  


52,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"Inscenizacja filmowa" jest przejrzyście napisanym podręcznikiem do reżyserii, nie tylko dla początkujących. Ogólna koncepcja podręcznika oparta jest na systemie nauki inscenizacji filmowej w Szkole Filmowej w Łodzi.


Publikacji Witolda Szymczyka wróżę wielkie powodzenie u studentów szkół filmowych oraz u innych ludzi zmierzających ku filmowi i mających potrzebę uporządkowania wiedzy warsztatowej. Inscenizacja filmowa to niezwykle rzetelne orpacowanie "oświetlające" film jako dzieło komplemetarne i wielopłaszczyznowe. Ta książka będzie jak latarka podczas nocnej wyprawy w góry, pomoże znaleźć drogę...


Jan Jakub Kolski


Rok wydania2011
Liczba stron342
KategoriaFilm
WydawcaPaństwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
ISBN-13978-83-87870-38-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo o inscenizacji     17
  Właściwości kadru filmowego     19
  Słowo o inscenizacji     26
  
  Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i zasady inscenizacji     33
  
  Inscenizacja filmowa     36
  Zmiany kątowe ustawień kamery     38
  Rodzaje inscenizacji filmowej     44
  Pozycje dla dwóch aktorów     54
  Oś akcji     58
  Orientacja planu     66
  Zasada trójkąta. Kontrplan     68
  Aktor w kadrze. Sektory kadru     76
  Napięcie kierunkowe     80
  Przypadki nieregularne w inscenizacji dwóch aktorów     83
  Przypadek szczególny Kontrplany z udziałem lustra     86
  Kontrplan wewnętrzny     89
  Różnice wysokości spojrzeń     91
  Waga spojrzenia i kontaktu     99
  
  Rozdział 2. Spektakl filmowy w konstrukcji trzyaktowej     107
  
  Przestrzeń sceny filmowej     110
  Temat     116
  Więcej niż ujęcie     122
  Spektakl trzyaktowy     128
  Akt pierwszy. Ekspozycja     136
  Wybór bohatera     142
  Punkt widzenia w opowiadaniu filmowym     147
  Pierwszy punkt zwrotny     169
  Akt drugi. Konfrontacja     175
  Drugi punkt zwrotny     178
  Zakończenie. Akt III     184
  Film jako jedno ujęcie     193
  
  Rozdział 3. Scena dialogowa z udziałem dwóch aktorów statycznych     197
  
  Dialog     200
  Inscenizacja sceny dialogowej     213
  Przypadek 1. Aktorzy stoją twarzami do siebie     205
  Przypadek 2. Aktorzy stoją obok siebie     210
  Przypadek 3. Równoległe ustawienia kamery     213
  Przypadek 4. Ujęcie przeciwstawne     214
  Przypadek 5. Aktorzy ustawienie w kształcie litery „L”     215
  Przypadek 6. Aktorzy stojący w układzie jeden za drugim     220
  
  Rozdział 4. Sceny dialogowe z udziałem trzech aktorów statycznych     231
  
  Przypadki regularne     234
  Przypadki nieregularne     247
  
  Rozdział 5. Inscenizacja czterech aktorów i grup statycznych     255
  
  Inscenizacja według zmian linii zainteresowania     303
  Aktorzy usadzeni „przypadkowo”     317
  Inscenizacja statycznej sceny zbiorowej w narracji opisowej     320
  Inscenizacja konfliktu (akcji psychologicznej) w statycznej scenie zbiorowej     322
  
  Podsumowanie     325
  
  Filmografia     337
  
  Bibliografia     341
RozwińZwiń