POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Czasopismo naukowe Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wydawane w formie półrocznika.
Problematyka podjęta w tekstach naukowych zamieszczonych w niniejszym czasopiśmie to stricte interdyscyplinarny dyskurs nad wielowymiarowością społeczeństwa współczesnego oraz kondycją człowieka żyjącego w wieloznacznej i ambiwalentnej rzeczywistości. Czasopismo stanowi również zaproszenie do niekonwencjonalnego namysłu nad edukacją w dobie globalnych przemian. Warunkiem sine qua non jest zrozumienie istoty transformacji odbywającej się w przestrzeni edukacyjnej.
Zamieszczone teksty stanowią przyczynek do namysłu i jednocześnie zaproszenie do dyskusji na temat współczesnego społeczeństwa, uczestnictwa jednostek w kulturze globalnej ze szczególnym uwzględnieniem rozważań nad konieczną ewolucją edukacji w tych warunkach.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 232 |
Kategoria | Socjologia kultury |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2631-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Artykuły | 7 |
JERZY KOJKOŁ - Drogi i bezdroża szkolnictwa wojskowego w Polsce | 9 |
ZBYSZKO MELOSIK - Edukacja uniwersytecka i procesy stratyfikacji społecznej | 21 |
EUGENIA POTULICKA - Prywatne może być publiczne? Vouchery – najbardziej radykalna forma prywatyzacji amerykańskiej edukacji | 47 |
MAREK KAŹMIERCZAK, ALEKSANDRA BOROŃ - Pedagogika potoczności jako podstawa alternatywnej teorii nauczania o Holokauście | 89 |
MILOSLAV JŮZL - Programy postępowania z więźniami jako podstawa resocjalizacji oraz przestrzegania ich praw | 115 |
DARIA HEJWOSZ-GROMKOWSKA - Wychowanie obywatelskie a problem nauczania historii – rekonstrukcja zachodniej debaty | 135 |
TOMASZ KALBARCZYK - Między etnocentryzmem a uniwersalizmem. Jak prowadzić dialog i szukać fundamentów globalnego porozumienia? | 155 |
ANDRZEJ KLIMCZUK - Hipoteza Sapira-Whorfa – przegląd argumentów zwolenników i przeciwników | 165 |
DOROTA SMETANOVÁ - Alternatywna rola rodziców | 183 |
MAŁGORZATA DYRDÓŁ - Prawa ucznia: wiedza, opinie i doświadczenia gimnazjalistów. Badania własne | 191 |
Polemiki i recenzje | 207 |
Tożsamość w społeczeństwie współczesnym: pop-kulturowe [re]interpretacje, pod redakcją Agnieszki Gromkowskiej-Melosik i Zbyszko Melosika, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012 (PAULINA WIERZBA) | 209 |
Dyskursy kultury popularnej w społeczeństwie współczesnym, red. Agnieszka Cybal-Michalska, Paulina Wierzba, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012 (MICHAŁ KLICHOWSKI) | 211 |
Symbole w działaniu. Akademickie konteksty nurtu symbolicznego w antropologii, Jarema Drozdowicz, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2009 (WOJCIECH BURSZTA) | 213 |
Sprawozdania | 217 |
MICHAŁ KLICHOWSKI, Ogólnopolska Konferencja Naukowa - Edukacja i struktura społeczna, Poznań 28–29 czerwca 2012 roku – sprawozdanie | 219 |
EWELINA FLATOW - Konferencja naukowo-szkoleniowa „Akademia Ochrony Przed Przemocą”, Poznań 13 grudnia 2012 roku | 222 |
Informacje o autorach | 225 |
Informacje dla autorów | 227 |