Kultura Społeczeństwo Edukacja nr 1 (3) 2013

Kultura Społeczeństwo Edukacja nr 1 (3) 2013

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Czasopismo naukowe Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wydawane w formie półrocznika.
Problematyka podjęta w tekstach naukowych zamieszczonych w niniejszym czasopiśmie to stricte interdyscyplinarny dyskurs nad wielowymiarowością społeczeństwa współczesnego oraz kondycją człowieka żyjącego w wieloznacznej i ambiwalentnej rzeczywistości. Czasopismo stanowi również zaproszenie do niekonwencjonalnego namysłu nad edukacją w dobie globalnych przemian. Warunkiem sine qua non jest zrozumienie istoty transformacji odbywającej się w przestrzeni edukacyjnej.
Zamieszczone teksty stanowią przyczynek do namysłu i jednocześnie zaproszenie do dyskusji na temat współczesnego społeczeństwa, uczestnictwa jednostek w kulturze globalnej ze szczególnym uwzględnieniem rozważań nad konieczną ewolucją edukacji w tych warunkach.


Rok wydania2013
Liczba stron232
KategoriaSocjologia kultury
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2631-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Artykuły    7
  
  JERZY KOJKOŁ - Drogi i bezdroża szkolnictwa wojskowego w Polsce     9
  ZBYSZKO MELOSIK - Edukacja uniwersytecka i procesy stratyfikacji społecznej     21
  EUGENIA POTULICKA - Prywatne może być publiczne? Vouchery – najbardziej radykalna forma prywatyzacji amerykańskiej edukacji    47
  MAREK KAŹMIERCZAK, ALEKSANDRA BOROŃ - Pedagogika potoczności jako podstawa alternatywnej teorii nauczania o Holokauście    89
  MILOSLAV JŮZL - Programy postępowania z więźniami jako podstawa resocjalizacji oraz przestrzegania ich praw     115
  DARIA HEJWOSZ-GROMKOWSKA - Wychowanie obywatelskie a problem nauczania historii – rekonstrukcja zachodniej debaty    135
  TOMASZ KALBARCZYK - Między etnocentryzmem a uniwersalizmem. Jak prowadzić dialog i szukać fundamentów globalnego porozumienia?     155
  ANDRZEJ KLIMCZUK - Hipoteza Sapira-Whorfa – przegląd argumentów zwolenników i przeciwników     165
  DOROTA SMETANOVÁ - Alternatywna rola rodziców     183
  MAŁGORZATA DYRDÓŁ - Prawa ucznia: wiedza, opinie i doświadczenia gimnazjalistów. Badania własne    191
  
  Polemiki i recenzje    207
  
  Tożsamość w społeczeństwie współczesnym: pop-kulturowe [re]interpretacje, pod redakcją Agnieszki Gromkowskiej-Melosik i Zbyszko Melosika, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012 (PAULINA WIERZBA)    209
  Dyskursy kultury popularnej w społeczeństwie współczesnym, red. Agnieszka Cybal-Michalska, Paulina Wierzba, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012 (MICHAŁ KLICHOWSKI)    211
  Symbole w działaniu. Akademickie konteksty nurtu symbolicznego w antropologii, Jarema Drozdowicz, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2009 (WOJCIECH BURSZTA)     213
  
  Sprawozdania    217
  
  MICHAŁ KLICHOWSKI, Ogólnopolska Konferencja Naukowa - Edukacja i struktura społeczna, Poznań 28–29 czerwca 2012 roku – sprawozdanie    219
  EWELINA FLATOW - Konferencja naukowo-szkoleniowa „Akademia Ochrony Przed Przemocą”, Poznań 13 grudnia 2012 roku     222
  
  Informacje o autorach     225
  Informacje dla autorów     227
RozwińZwiń