Język w mediach

Antologia

14 ocen

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,56  33,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

28,5633,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja jest wyborem tekstów dotyczących języka w mediach współczesnych. Nie stanowi on więc rejestru zmian, jakie dokonały się w języku mediów na przestrzeni dziesięcioleci. Najwcześniejszy zamieszczony w antologii artykuł wydrukowany został w roku 1978, lecz fakty w nim analizowane w równej mierze i jakości dotyczą mediów dzisiejszych.
Książka podzielona jest na części poświęcone konkretnym mediom: prasie, radiu, telewizji i Sieci. Celem Autorek niniejszego wyboru było dostarczenie jego adresatowi, czyli studentowi specjalizacji dziennikarskiej lub specjalności dyskurs publiczny w obrębie studiów humanistycznych, a szczególnie polonistycznych, wiarygodnego przekroju stanu badań. Publikacja ma stanowić przewodnik i pomoc w studiowaniu językowokomunikacyjnych aspektów dyskursu mediów. Zamieszone w niej artykuły lingwistów, czasem trudno dostępne, dają orientację w tym, co wiemy o języku w mediach/języku mediów. Pomocny w samodzielnym pogłębianiu wiedzy ma być również zaproponowany zestaw lektur, które umieszczają badania językoznawcze w szerszym kontekście dyscyplin naukowych zajmujących się mediami.


Liczba stron306
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-2306-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Język w mediach

  1. Alicja Kacprzak, Palimpsesty słowne w języku mediów »
  2. Barbara Bogołębska, Stylistyka interakcyjna tekstów dziennikarskich »
  3. Barbara Boniecka, Językowe świadectwa zażyłości i familiarnościna antenie radiowej i telewizyjnej »
  4. Bożena Witosz, Estetyzacja światai estetyzacja języka kolorowej prasy kobiecej (przyczynek do rozważań o wpływie postmodernizmuna współczesną polszczyznę) »
  5. Bożena Witosz, O potrzebie perspektywy multimedialnejw badaniach stylistycznych »
  6. Grażyna Majkowska, Język mediów w perspektywie aksjologicznej »
  7. Iwona Loewe, Internet i jego zasoby w polskich badaniach lingwistycznych Rekonesans »
  8. Iwona Loewe, O dialogu z widzem w polskiej neotelewizji publicznej Paratekst jako składnik strumienia telewizyjnego »
  9. Iwona Loewe, Zapowiedzi w polskim radiu »
  10. Jan Ożdżyński, Relacja radiowa a komentarz telewizyjny w ujęciu składniowo-informacyjnym (na materiale sportowym) »
  11. Jerzy Podracki, Potoczne elementy językowe w polszczyźnie radia i telewizji »
  12. Joanna Budkiewicz, Język Tomasza Lisajako dziennikarza politycznego »
  13. Kazimierz Michalewski, Eklektyzm tekstów medialnych »
  14. Maria Wojtak, Wysoki współczynnik czadu, czyli o słownictwie w prasie specjalistycznej — na wybranych przykładach »
  15. Małgorzata Kita, Medialna kariera błędu językowego »
  16. Małgorzata Kita, Medialna moda na dialog »
  17. Małgorzata Kita, Sprzedawanie prywatności w mediach »
  18. Stanisław Gajda, Media — stylowy tygiel współczesnej polszczyzny »
  19. Tomasz Piekot, Słowo w kulturze multimediów »
  20. Urszula Żydek-Bednarczuk, Zmiany w zachowaniach komunikacyjnych a nowe odmiany językowe (odmiana medialna) »
  21. Władysław Lubaś, Polska pisownia w Internecie, prestiż oficjalnej ortografii i jej nauczanie »

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia