Postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną

Postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

25,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce poddano analizie postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz głębszym. Uwzględniono wymiar emocjonalny – wartościujący, poznawczy, behawioralny oraz kontekst tych postaw w postaci kompetencji osobowych.


Liczba stron462
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-315-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  I. Seksualność i niepełnosprawność intelektualna w wybranych koncepcjach normatywno-wyjaśniających    15
  1. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście modeli niepełnosprawności    15
  1.1. Definicyjne ujęcie seksualności człowieka    15
  1.2. Indywidualny i społeczny model niepełnosprawności    18
  1.3. Definicja niepełnosprawności i niepełnosprawności intelektualnej    33
  2. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w ujęciu Rozwojowym    38
  2.1 Seksualność dziecięca    40
  2.2. Seksualność młodzieńcza    43
  2.3. Seksualność dojrzała    52
  2.4. Seksualność starcza    60
  3. Seksualność człowieka w ujęciu normatywno-wartościującym    63
  3.1. Rodzaje normatywnych uregulowań seksualności człowieka    63
  3.2. Religijne podstawy wartościowania seksualności człowieka    69
  II. Postawy specjalistów wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Intelektualną    77
  1. Istota i znaczenie postaw społecznych    77
  1.1. Tradycyjne i współczesne ujęcia postaw    77
  1.2. Znaczenie postaw    87
  1.3. Dotychczasowe ustalenia empiryczne w obszarze postaw specjalistów wobec osób z niepełnosprawnością    91
  2. Analiza badań postaw specjalistów wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Intelektualną    98
  2.1. Zasoby empiryczne dotyczące problematyki    98
  2.2. Ustalenia empiryczne w obszarze postaw wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a założenia teorii postaw    110
  III. Konteksty zawodowego funkcjonowania pedagogów specjalnych    121
  1. Prawno-organizacyjne i merytoryczne aspekty działalności pedagogów Specjalnych    121
  1.1. Funkcje i zadania pedagogów specjalnych    121
  1.2. Edukacja seksualna osób z niepełnosprawnością intelektualną jako obszar działalności pedagoga specjalnego    133
  2. Kompetencyjne uwarunkowania działalności pedagogów specjalnych    147
  2.1. Zakres kompetencji pedagoga specjalnego    147
  2.2. Empatia w zawodowym funkcjonowaniu pedagogów    154
  2.3. Wartości w zawodowym funkcjonowaniu pedagogów specjalnych    159
  IV. Podstawy badań własnych    165
  1. Cel i problematyka badań    165
  2. Metoda badań    173
  3. Charakterystyka badanych grup    189
  V. Postawy badanych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Intelektualną    197
  1. Aspekt afektywny    197
  2. Aspekt poznawczy    219
  3. Aspekt motywacyjny    234
  3.1. Motywacja do podejmowania działań wspierających    235
  3.2. Zachowania i reakcje badanych wobec przejawów seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną    240
  4. Struktura postaw badanych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Intelektualną    246
  VI. Kompetencje emocjonalno-wartościujące badanych osób    259
  1. Empatia    259
  2. Hierarchia wartości badanych osób    264
  3. Wartościowanie seksualności człowieka    272
  4. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością    280
  5. Preferencje modeli niepełnosprawności intelektualnej    287
  VII. Struktura korelacyjna postaw badanych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz kompetencji osobowych    299
  1. Korelacje postaw badanych wobec seksualności osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną z kompetencjami osobowymi    300
  2. Korelacje postaw badanych wobec seksualności osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną z kompetencjami osobowymi    324
  Podsumowanie i dyskusja    349
  1. Postawy badanych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną    349
  2. Kompetencje osobowe badanych osób    363
  3. Powiązanie postaw wobec seksualności niepełnosprawnych intelektualnie z kompetencjami osobowymi badanych    372
  Zakończenie    381
  Literatura    391
  Spis schematów, wykresów i tabel    415
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia