Postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną

Postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

50,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 50,00 zł  


50,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce poddano analizie postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz głębszym. Uwzględniono wymiar emocjonalny – wartościujący, poznawczy, behawioralny oraz kontekst tych postaw w postaci kompetencji osobowych.


Rok wydania2013
Liczba stron462
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-315-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  I. Seksualność i niepełnosprawność intelektualna w wybranych koncepcjach normatywno-wyjaśniających     15
  
  1. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście modeli niepełnosprawności     15
  1.1. Definicyjne ujęcie seksualności człowieka     15
  1.2. Indywidualny i społeczny model niepełnosprawności     18
  1.3. Definicja niepełnosprawności i niepełnosprawności intelektualnej     33
  
  2. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w ujęciu Rozwojowym     38
  2.1 Seksualność dziecięca     40
  2.2. Seksualność młodzieńcza     43
  2.3. Seksualność dojrzała     52
  2.4. Seksualność starcza     60
  
  3. Seksualność człowieka w ujęciu normatywno-wartościującym     63
  3.1. Rodzaje normatywnych uregulowań seksualności człowieka     63
  3.2. Religijne podstawy wartościowania seksualności człowieka     69
  
  II. Postawy specjalistów wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Intelektualną     77
  
  1. Istota i znaczenie postaw społecznych     77
  1.1. Tradycyjne i współczesne ujęcia postaw     77
  1.2. Znaczenie postaw     87
  1.3. Dotychczasowe ustalenia empiryczne w obszarze postaw specjalistów wobec osób z niepełnosprawnością     91
  
  2. Analiza badań postaw specjalistów wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Intelektualną     98
  2.1. Zasoby empiryczne dotyczące problematyki     98
  2.2. Ustalenia empiryczne w obszarze postaw wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a założenia teorii postaw     110
  
  III. Konteksty zawodowego funkcjonowania pedagogów specjalnych     121
  
  1. Prawno-organizacyjne i merytoryczne aspekty działalności pedagogów Specjalnych     121
  1.1. Funkcje i zadania pedagogów specjalnych     121
  1.2. Edukacja seksualna osób z niepełnosprawnością intelektualną jako obszar działalności pedagoga specjalnego     133
  
  2. Kompetencyjne uwarunkowania działalności pedagogów specjalnych     147
  2.1. Zakres kompetencji pedagoga specjalnego     147
  2.2. Empatia w zawodowym funkcjonowaniu pedagogów     154
  2.3. Wartości w zawodowym funkcjonowaniu pedagogów specjalnych     159
  
  IV. Podstawy badań własnych     165
  
  1. Cel i problematyka badań     165
  
  2. Metoda badań     173
  
  3. Charakterystyka badanych grup     189
  
  V. Postawy badanych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Intelektualną     197
  
  1. Aspekt afektywny     197
  
  2. Aspekt poznawczy     219
  
  3. Aspekt motywacyjny     234
  3.1. Motywacja do podejmowania działań wspierających     235
  3.2. Zachowania i reakcje badanych wobec przejawów seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną     240
  
  4. Struktura postaw badanych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Intelektualną     246
  
  VI. Kompetencje emocjonalno-wartościujące badanych osób     259
  
  1. Empatia     259
  
  2. Hierarchia wartości badanych osób     264
  
  3. Wartościowanie seksualności człowieka     272
  
  4. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością     280
  
  5. Preferencje modeli niepełnosprawności intelektualnej     287
  
  VII. Struktura korelacyjna postaw badanych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz kompetencji osobowych     299
  
  1. Korelacje postaw badanych wobec seksualności osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną z kompetencjami osobowymi     300
  
  2. Korelacje postaw badanych wobec seksualności osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną z kompetencjami osobowymi    324
  Podsumowanie i dyskusja     349
  
  1. Postawy badanych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną    349
  
  2. Kompetencje osobowe badanych osób     363
  
  3. Powiązanie postaw wobec seksualności niepełnosprawnych intelektualnie z kompetencjami osobowymi badanych     372
  
  Zakończenie     381
  Literatura     391
  Spis schematów, wykresów i tabel     415
RozwińZwiń