Współczesne oblicza komunikacji i informacji. Problemy, badania, hipotezy

-20%

Współczesne oblicza komunikacji i informacji. Problemy, badania, hipotezy

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,72  38,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,7238,40

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problematyka tekstów zamieszczonych w monografii "Współczesne oblicza komunikacji i informacji. Problemy, badania, hipotezy" obejmuje różnorodne pola badawcze, m.in. bibliologii i informatologii, socjologii, filozofii, kognitywistyki, literaturoznawstwa, informatyki i nauki o zarządzaniu. Obszary te spaja wspólny mianownik, którym jest komunikacja i informacja poddane naukowej refleksji. Mimo zróżnicowanej tematyki każdy z tekstów pozwala spojrzeć na komunikację i informację inaczej, wnosząc do stanu wiedzy szereg nowych ustaleń lub wskazując nowe pola badawcze – często w perspektywie inter/multidyscyplinarnej. Redaktorzy tomu mają nadzieję, że książka stanie się inspirującym głosem w dyskusji nad rolą społecznych aspektów komunikacji i informacji w kształtowaniu tożsamości współczesnego człowieka, a tym samym znajdzie szerokie grono czytelników.


Liczba stron484
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3175-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp /    13
[]Część    1
  Włodzisław Duch, Komunikacja jako rezonans między mózgami /    19
  Tomasz Komendziński, Komunikacja jako podzielanie w świecie wirtualnym. Wokół teorii narzędzi (narzędzia fizyczne, konceptualne, wirtualne) /    51
  Grzegorz Osiński, Kognitywne aspekty komunikacji wizualnej /    69
  Część    2
  Ewa Szczęsna, Problem znaczenia w nowych mediach – uwagi na marginesie sztuki digitalnej /    83
  Maciej Durkiewicz, Z pogranicza genologii i semiotyki przedmiotów: uwagi o pojęciu gatunku tekstu w nowych mediach /    93
  Wojciech J. Nowak, Przekaz werbalny i wizualny w tekście japońskim /    107
  Maria Przastek-Samokowa, Neosemantyzmy w tekstach informatologicznych na wybranych przykładach /    127
  Maria Bereśniewicz, Lingua vulgaris − nowe leksyki heurystyczne: konfrontacja języka haseł przedmiotowych biblioteki narodowej z sieciowymi językami wyszukiwawczymi /    141
  Część    3
  Piotr Grochowski, Folklor internetowy jako swoista forma komunikacji. Przypadek „Chytrej baby z Radomia” /    155
  Monika Wąsik, Widz jako performer, gracz, aktant w intermedialnych przestrzeniach współczesnego teatru /    169
  Adrian Uljasz, Internet a tradycyjne uczestnictwo w kulturze. Polska sztuka teatralna w przestrzeni wirtualnej /    179
  Dorota Sochocka, Korzystanie z możliwości mediów społecznościowych przez muzea martyrologii w komunikacji z użytkownikami /    191
  Marta Muzioł, Cmentarz wirtualny. Komunikacja internetowa w obliczu śmierci /    201
  Renata Siuda-Ambroziak, Homo communicativus religiosus – wpływ mediów na ekspansję Kościołów neopentekostalnych w Brazylii /    213
  Część    4
  Artur Machlarz, Nadinformatywność systemów informacyjnych /    231
  Rafał Lewandowski, Kryteria oceny systemów informacyjnych w Internecie /    243
  Natalia Pamuła-Cieślak, Wizualizacja i prezentacja informacji w wyszukiwarkach internetowych /    257
  Veslava Osińska, Tomasz Komendziński, Naukowcy na Facebooku. Wizualizacja sieci społecznych w nauce /    269
  Mariusz Jarocki, Android jako platforma zarządzania informacją − analiza możliwości systemu /    283
  Piotr Nowak, Tradycyjne czasopismo naukowe vs. samopublikacja w dobie e-science /    297
  Michał Zając, Od Produktu Totalnego do książki konwergencyjnej. Związki książki dla dzieci i młodzieży z innymi mediami /    313
  Agnieszka Kida-Bosek, Kamil Stępień, Digitalizacja „Akcentu” − założenia i plany projektu /    323
  Część    5
  Hanna Batorowska, Między dorosłością a dojrzałością informacyjną /    337
  Bronisława Woźniczka-Paruzel, Komunikacja wizualno-przestrzenna osób niesłyszących a świat książki i informacji /    349
  Małgorzata Kisilowska, Altruizm informacyjny jako przykład zmiany w zachowaniach pacjentów /    369
  Lucyna Stetkiewicz, Komunikacja zapośredniczona przez komputer na przykładzie portalu lubimyczytać.pl /    332
  Renata Piotrowska, Ewa Rozkosz, Edukacja medialna i informacyjna w szkole. O analizie programów nauczania /    379
  Gabriela Meinardi, Information literacy jako narzędzie w nowej kulturze nauczania języków obcych /    393
  Część    6
  Tadeusz Wojewódzki, Komunikacja wiedzy: efektywność i problemowa relewancja /    421
  Aldona Glińska-Neweś, Kulturowe uwarunkowania komunikacji biznesowej /    437
  Magdalena Kalińska, Wpływ pozytywnej komunikacji na efektywność pracy zespołowej /    449
  Joanna Wińska, Język komunikacji wewnątrzorganizacyjnej, czy to ma znaczenie? /    463
  Emilia Lepkowska, Łukasz Jeszke, Iwona Wolniewicz-Pujanek, Komunikacja w bibliotece akademickiej i jej rola jako narzędzia promocji zasobów i usług w środowisku akademickim /    475
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia