Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja

Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

18,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja to książka interesująca z trzech perspektyw. W perspektywie publikacji naukowej jest przykładem szeroko zakrojonych badań z zakresu zachowań organizacyjnych – przynosi odpowiedzi na temat indywidualnego funkcjonowania informatyków w organizacjach. Tematyka dotycząca postaw pracowników branży IT wobec zatrudniających ich organizacji, odnoszenia się do współpracowników oraz postrzegania samych siebie pozwala wysnuć ciekawe wnioski, użyteczne w kierowaniu zespołami w firmach IT.
Z punktu widzenia refleksji naukowej o bardziej uniwersalnym charakterze wartościowe są części publikacji odnoszące się do funkcjonowania ekspertów organizacyjnych czy też szerzej – pracowników wiedzy.
Wreszcie z perspektywy popularnonaukowej otrzymujemy uzasadniony badawczo „informatyków portret własny”. Wizerunek pracownika branży IT prezentowany w książce może weryfikować w świetle naukowym pewne powszechne uogólnienia czy nawet stereotypy odnoszące się do tej grupy zawodowej.


Liczba stron235
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3452-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania     9
  Wstęp     11
  
  Rozdział 1. Informatycy – zmiany w otoczeniu pracownika    19
  
  1.1. W kierunku gospodarki opartej na wiedzy    20
  1.2. Zmiana zachodząca na poziomie organizacji    26
  1.3. Przemiany zachodzące na poziomie indywidualnym    35
  
  Rozdział 2. Charakterystyka i funkcjonowanie pracowników wiedzy    47
  
  2.1. Rola pracowników wiedzy w gospodarce    47
  2.2. Pracownicy wiedzy a inni pracownicy    50
  2.3. Charakterystyki pracowników wiedzy – przegląd stanowisk    53
  
  Rozdział 3. Informatycy jako pracownicy wiedzy    57
  
  3.1. Proces przejścia od „maga” do „technika”    58
  3.2. Specyfika informatyków jako pracowników wiedzy    64
  3.2.1. Istniejące stereotypy    64
  3.2.2. Elementy odróżniające informatyków od innych pracowników wiedzy    68
  3.2.3. Elementy wspólne dla pracowników IT i innych pracowników wiedzy    73
  
  Rozdział 4. Funkcjonowanie informatyków w organizacjach    77
  
  4.1. Zakres eksploracji tematyki    77
  4.2. Szczegółowy przegląd badań nad informatykami    78
  
  Rozdział 5. Metodyka własnych badań empirycznych    97
  
  5.1. Zestawienie hipotez badawczych    97
  5.2. Procedura badań empirycznych    98
  5.3. Charakterystyka użytych narzędzi badawczych    99
  5.4. Opis próby osób badanych    100
  
  Rozdział 6. Dane uzyskane na temat postaw informatyków    105
  
  6.1. Postrzeganie zatrudniającej organizacji    105
  6.2. Motywatory materialne związane z pracą na rzecz organizacji    115
  6.3. Postrzeganie osobistego funkcjonowania zawodowego    116
  6.4. Charakterystyki pracowników z branży IT i spoza IT 124
  6.5. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe    127
  6.6. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe w grupach pracowników z branży IT i spoza IT    132
  6.7. Porównanie osób z krótkim i długim stażem pracy    135
  6.8. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe w grupach osób z krótkim i długim stażem pracy    139
  6.9. Porównanie osób pracujących w branży IT i poza branżą IT ze względu na pozostałe 8 ról zespołowych według M.R. Belbina    142
  
  Rozdział 7. Charakterystyka postaw informatyków – interpretacja wyników    147
  
  7.1. Specyfika funkcjonowania pracowników IT 147
  7.1.1. Sposób postrzegania zatrudniającej organizacji przez informatyków    147
  7.1.2. Postrzeganie motywatorów materialnych związanych z pracą na rzecz organizacji    149
  7.1.3. Wybrane elementy postrzegania osobistego funkcjonowania zawodowego    150
  7.1.4. Zróżnicowania na poziomie opisów osobowościowych    157
  7.1.5. Charakterystyki wynikające z ról zespołowych    160
  7.2. Specyfika funkcjonowania Specjalistów    162
  7.2.1. Specjaliści pracujący w branży IT i poza branżą IT 162
  7.2.2. Specjaliści a pozostałe role zespołowe    164
  7.3. Weryfikacja hipotez badawczych    169
  
  Rozdział 8. Informatycy jako pracownicy wiedzy – dyskusja wyników    175
  
  8.1. Funkcjonowanie informatyków – progres wiedzy    176
  8.1.1. Podobieństwa: informatycy – grupa kontrolna    176
  8.1.2. Występujące zróżnicowania: informatycy – grupa kontrolna    180
  8.1.3. Dyskusja wyników zweryfikowanych hipotez badawczych    190
  8.2. Funkcjonowanie Specjalistów – lepsze zrozumienie ekspertów organizacyjnych    196
  8.2.1. Znaczące podobieństwa: Specjalista – taki sam niezależnie od branży?    196
  8.2.2. Występujące zróżnicowania w stosunku do innych ról zespołowych – specyfika funkcjonowania roli Specjalisty    198
  8.2.3. Funkcjonowanie Specjalistów – podsumowanie    202
  
  Podsumowanie i zasadnicze wnioski    205
  Bibliografia    209
  Aneksy    225
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia