Wychowanie otwarte na religię

Wychowanie otwarte na religię

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

29,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Filozoficzne podstawy pedagogicznego „modelu” wychowania otwartego na religię.


Liczba stron384
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ISBN-13978-83-64181-15-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Temat, obszar badań i wyjaśnienie terminów     7
  
  Stan badań oraz nowe ujęcie zagadnienia     12
  
  Problematyka pracy     13
  
  Metoda     18
  
  Literatura przedmiotu     19
  
  Cel pracy     21
  
  Struktura pracy     26
  
  Zawartość rozdziałów     27
  
  
  Część I. W poszukiwaniu modelu wychowania otwartego na religię     31
  
  
  Rozdział 1. O potrzebie modelu wychowania otwartego na religię    37
  
  1.1. Pedagogiczny postulat wychowania „do wartości”     41
  
  1.2. Filozofia wobec problemu obecności religii w wychowaniu     51
  
  1.3. Realistyczna filozofia wychowania a model wychowania otwartego na religię     59
  
  Podsumowanie     71
  
  
  Rozdział 2. Spór o formację humanistyczną     73
  
  2.1. Kwestia poznania prawdy o dobru     73
  
  2.2. Kwestia racjonalności wiary     84
  
  2.3. Kwestia celowości ludzkiego działania     96
  
  Podsumowanie     107
  
  
  Rozdział 3. Spór o rolę religii w wychowaniu     109
  
  3.1. Religia w kulturze     112
  
  3.2. Wyjaśnienie faktu religii     124
  
  3.3. Świętość a wartości humanistyczne     140
  
  Podsumowanie     151
  
  
  Część II. Antropologiczne podstawy wychowania otwartego na religię     155
  
  
  Rozdział 4. Religijność a ludzka godność     161
  
  4.1. Człowiek jako capax Dei     164
  
  4.2. Natura człowieka: duchowość i cielesność     179
  
  4.3. Osoba w społeczeństwie     190
  
  Podsumowanie     204
  
  
  Rozdział 5. Rozwój ludzkiej religijności     209
  
  5.1. Rola poznania w osobowym rozwoju człowieka     212
  
  5.2. Wolność jako istota osobowego rozwoju człowieka     223
  
  5.3. Kultura duchowa a cnota religijności     234
  
  Podsumowanie     248
  
  
  Rozdział 6. Wychowanie religijne: pedagogia chrześcijańska     251
  
  6.1. Wertykalny i horyzontalny wymiar wychowania     252
  
  6.2. Wychowanie do świętości jako wychowanie do miłości     269
  
  6.3. Teologalna cnota miłości a cnoty kardynalne     287
  
  Podsumowanie     298
  
  
  Aneks
  
  Humanizm chrześcijańskich paidei na przykładach systemów wychowawczych: św. Jana Bosko, bł. Marceliny Darowskiej i św. Urszuli Ledóchowskiej     305
  
  Zakończenie     325
  
  Bibliografia     337
  
  Skorowidz nazwisk     363
  
  Skorowidz rzeczowy     369
  
  Summary     375
  
  Contents     381
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia