Jaka informacja? Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej

Jaka informacja? Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,32

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Książka Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego jest pierwszym systematyzującym opracowaniem modelu odbioru i odbiorcy fotografii dziennikarskiej, jej autor odpowiada na pytanie, jaka informacja płynie z dziennikarskiego obrazu fotograficznego, pokazuje do czego przywiązują wagę odbiorcy, a także, czy fotoreporterzy pomagają im w rozumieniu i postrzeganiu świata. Nie dotyczy to odczytania z fotografii dziennikarskiej kronikarskiego, chronologicznego obrazu wydarzeń, lecz tego, ile czytelnik dowiaduje się o zdarzeniu z jednej, sporadycznie obejrzanej fotografii (prasowej, fotofelietonu, zdjęcia okładowego) lub zbioru fotografii (fotoreportażu, fotokroniki), jak ją postrzega, i jak potrafi podaną informację zinterpretować, czemu ona mu służy i w jakim stopniu zastępuje mu ona informację słowną?


Mamy do czynienia z praca dojrzałą, wnoszącą wiele nowych ustaleń do dotychczasowych badań nad problemem. Jest ona poważnym osiągnięciem badawczym.
Z recenzji prof. zw dra hab. Wiktora Peplińskiego


Liczba stron271
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-9003-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I. Rysunek pierwszą graficzną formą informacji prasowej    21
  1. Pierwsze ilustracje prasowe i ich funkcja    21
  2. Współczesna funkcja rysunku    35
  3. Rysunek jak fotografia    38
  Rozdział II. Fotografia dziennikarska i jej odmiany    43
  1. Konteksty genologiczne    44
  2. Definicja i wyróżniki    56
  Rozdział III. Istota i funkcje fotografii dziennikarskiej    71
  1. Fotografia jako znak    71
  2. Wokół pojęcia informacji    83
  3. Między prawdą a fikcją    90
  4. Między ikoną a symbolem    105
  5. Funkcje    110
  Rozdział IV. Wokół teoretycznych zagadnień odbioru fotografii dziennikarskiej    115
  1. Psychologiczne aspekty odbioru obrazu fotograficznego    115
  2. Przegląd opinii    119
  3. Modele odbiorcy i sposoby odbioru    131
  Rozdział V. Percepcja fotografii dziennikarskiej. Wyniki badań    141
  1. Fotografia prasowa    142
  1.1. Zdjęcie portretowe    170
  2. Fotokronika    176
  3. Fotoreportaż    182
  4. Fotofelieton    197
  5. Zdjęcie okładkowe i fotomontaż    204
  6. Fotokomiks    215
  Zakończenie    225
  Bibliografia    235
  Aneks (ankieta)    261
  Indeks nazwisk    263
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia