Jaka informacja? Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej

Jaka informacja? Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

17,32

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Książka Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego jest pierwszym systematyzującym opracowaniem modelu odbioru i odbiorcy fotografii dziennikarskiej, jej autor odpowiada na pytanie, jaka informacja płynie z dziennikarskiego obrazu fotograficznego, pokazuje do czego przywiązują wagę odbiorcy, a także, czy fotoreporterzy pomagają im w rozumieniu i postrzeganiu świata. Nie dotyczy to odczytania z fotografii dziennikarskiej kronikarskiego, chronologicznego obrazu wydarzeń, lecz tego, ile czytelnik dowiaduje się o zdarzeniu z jednej, sporadycznie obejrzanej fotografii (prasowej, fotofelietonu, zdjęcia okładowego) lub zbioru fotografii (fotoreportażu, fotokroniki), jak ją postrzega, i jak potrafi podaną informację zinterpretować, czemu ona mu służy i w jakim stopniu zastępuje mu ona informację słowną?


Mamy do czynienia z praca dojrzałą, wnoszącą wiele nowych ustaleń do dotychczasowych badań nad problemem. Jest ona poważnym osiągnięciem badawczym.
Z recenzji prof. zw dra hab. Wiktora Peplińskiego


Liczba stron271
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-9003-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział I. Rysunek pierwszą graficzną formą informacji prasowej     21
  
  1. Pierwsze ilustracje prasowe i ich funkcja     21
  2. Współczesna funkcja rysunku     35
  3. Rysunek jak fotografia     38
  
  Rozdział II. Fotografia dziennikarska i jej odmiany     43
  
  1. Konteksty genologiczne     44
  2. Definicja i wyróżniki     56
  
  Rozdział III. Istota i funkcje fotografii dziennikarskiej     71
  
  1. Fotografia jako znak     71
  2. Wokół pojęcia informacji     83
  3. Między prawdą a fikcją     90
  4. Między ikoną a symbolem     105
  5. Funkcje     110
  
  Rozdział IV. Wokół teoretycznych zagadnień odbioru fotografii dziennikarskiej     115
  
  1. Psychologiczne aspekty odbioru obrazu fotograficznego     115
  2. Przegląd opinii     119
  3. Modele odbiorcy i sposoby odbioru     131
  
  Rozdział V. Percepcja fotografii dziennikarskiej. Wyniki badań     141
  
  1. Fotografia prasowa     142
  1.1. Zdjęcie portretowe     170
  2. Fotokronika     176
  3. Fotoreportaż     182
  4. Fotofelieton     197
  5. Zdjęcie okładkowe i fotomontaż     204
  6. Fotokomiks     215
  
  Zakończenie     225
  
  Bibliografia     235
  Aneks (ankieta)     261
  Indeks nazwisk     263
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia