Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce

-20%

Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce

6 ocen

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,80  36,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 36,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,92 zł  


28,80

w tym VAT

Współczesne uwarunkowania globalnej gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach ciągłe podnoszenie poziomu ich konkurencyjności. Bez tego nie są w stanie przetrwać i rozwijać się we współczesnym otoczeniu. W wyniku tych procesów, zarówno w teorii, jak i praktyce zarządzania, powstają nowe metody bądź koncepcje, mające dopomóc przedsiębiorstwom w sprostaniu tym wymaganiom. Jedną z bardziej znanych i uznanych na świecie współczesnych koncepcji zarządzania jest Lean Management. – koncepcja wywodząca się ze sposobu myślenia i działania firmy Toyota, a polegającą na zastosowaniu takich sposobów działalności przedsiębiorstwa, aby w danych warunkach techniczno-organizacyjnych uzyskać jak najlepsze efekty działania możliwie najmniejszymi nakładami. W koncepcji tej uzyskiwane jest to poprzez wszechstronną eliminację wszelkiego rodzaju marnotrawstwa (po japońsku – muda) nie tylko z systemu produkcyjnego i w dalszej perspektywie z całej organizacji, ale także z całego łańcucha logistycznego związanego z działalnością firmy.


Niniejsza monografia oprócz szerokiego zaznajomienia czytelników z istotą Lean Management ma na celu przedstawienie, jak skutecznie wdrożyć ten koncept w przedsiębiorstwie, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań tego procesu w polskiej praktyce gospodarczej. Praca skierowana jest, poza pracownikami akademickimi i studentami zarządzania, do praktyków gospodarczych zajmujących się poruszaną problematyką w swoich przedsiębiorstwach.


Rok wydania2013
Liczba stron294
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-087-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Część I. KONCEPTUALNE ZAŁOŻENIA LEAN MANAGEMENT    13
  
  Rozdział 1. Nowe uwarunkowania gospodarcze jako wyzwania dla współczesnych przedsiębiorstw    15
  Rozdział 2. Pojęcie i geneza Lean Management    30
  Rozdział 3. Podstawowe cele i zasady Lean Management    41
  Rozdział 4. Lean Management a tradycyjne systemy organizacji wytwarzania    61
  Rozdział 5. Kultura szczupłej organizacji    82
  Rozdział 6. Korzyści i koszty Lean Management    94
  
  Część II. METODYCZNE PODSTAWY WDRAŻANIA LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWIE    105
  
  Rozdział 7. Metodyka przeprowadzania zmian organizacyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie    107
  Rozdział 8. Procedury wdrażania Lean Management w literaturze przedmiotu    130
  Rozdział 9. Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w świetle literatury przedmiotu    152
  
  Część III. WDRAŻANIE LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWACH FUNKCJONUJĄCYCH W POLSCE – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH    167
  
  Rozdział 10. Metodyka badań własnych    169
  Rozdział 11. Procesy wdrażania Lean Management w badanych przedsiębiorstwach i ich efekty    172
  Rozdział 12. Empiryczna weryfikacja modelowej procedury wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce    188
  Rozdział 13. Identyfikacja uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce w oparciu o wyniki badań empirycznych     209
  Rozdział 14. Analiza istotności uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce    220
  Rozdział 15. Synteza wyników badań i wnioski    246
  
  Zakończenie    255
  Aneks. Repozytorium podstawowych metod i technik koncepcji Lean    257
  Bibliografia    272
  Spis rysunków, tabel, wykresów    291
RozwińZwiń