INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Wybór tematu publikacji podyktowany jest zapotrzebowaniem zarówno ekspertów oceniających wnioski aplikacyjne o dofinansowanie projektów, jak również potencjalnych beneficjentów ubiegających się o środki z funduszy UE. Istotne jest dostarczenie polskiej administracji rządowej i samorządowej wsparcia metodologicznego, niezbędnego także w szkoleniu kadr zarządzających funduszami strukturalnymi oraz innymi wyspecjalizowanymi funduszami UE. Jeśli ta publikacja przyczyni się do budowy systemów pozwalających bardziej obiektywnie ocenić projekty na każdym etapie ich przedkładania i realizacji – spełni ona swój cel.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 330 |
Kategoria | Unia Europejska |
Wydawca | Placet |
ISBN-13 | 978-83-7488-047-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
rozdział 1 ewaluacja projektów europejskich | |
1.1. Zagadnienia terminologiczne | |
1.2. Specyfika projektów z dofinansowaniem ue | |
1.3. Ewaluacja w procesie zarządzania projektami | |
1.3.1. Zarządzanie projektami | |
1.3.2. Ewaluacja projektów | |
1.3.3. Wskaźniki i kryteria oceny | |
1.4. Metody ewaluacji projektów europejskich | |
1.4.1. Klasyczny system metod oceny projektów europejskich | |
1.4.2. Ważniejsze metody ewaluacji efektywności projektów | |
1.4.3. Analiza wielokryterialna | |
1.5. Wnioski z przeglądu stanu wiedzy | |
rozdział 2. Podejście systemowe w procesie oceny projektów europejskich | |
2.1. Przesłanki wykorzystania podejścia systemowego | |
2.2. Istota podejścia systemowego | |
2.2.1. Wątki integracyjne w badaniach systemowych | |
2.2.2. Projekt jako system | |
2.3. Instrumenty wspomagające decyzje i systemy wiedzy | |
2.3.1. Szkoła systemowa na tle innych koncepcji w zarządzaniu | |
2.3.2. Zarządzanie informacją i wiedzą | |
2.3.3. Systemy zarządzania wiedzą projektową i ewaluacyjną | |
2.4. Systemy uczące się | |
2.4.1. Inteligencja obliczeniowa | |
2.4.2. Pozyskiwanie wiedzy w wyniku uczenia się systemu | |
2.4.3. Systemy z regułowymi bazami wiedzy | |
2.4.4. Zbiory przybliżone w doskonaleniu wielokryterialnych systemów wiedzy | |
2.5. Wnioski z przeglądu systemowych uwarunkowań procesu oceny projektów | |
rozdział 3. Modelowanie doskonalenia ewaluacji | |
3.1. Wstępna charakterystyka procesu modelowania | |
3.2. Zintegrowane podejście metodyczne | |
3.3. Koncepcja modelu doskonalenia ewaluacji | |
3.3.1. System ocen | |
3.3.2. Elementy systemu oceny | |
3.3.3. Procesy informacyjno-decyzyjne | |
3.4. Sformalizowana postać modelu iteracyjnego | |
3.4.1. Proces konstruowania sformalizowanego modelu | |
3.4.2. Gromadzenie informacji i wiedzy w tablicy decyzyjnej | |
3.4.3. Wykorzystanie regułowej reprezentacji wiedzy | |
3.5. Wnioski z procesu budowania modelu | |
rozdział 4. Weryfikacja iteracyjnego modelu doskonalenia ewaluacji | |
4.1. Charakterystyka danych zastosowanych w procesie weryfikacji | |
4.2. Założenia implementacyjne modelu | |
4.3. Gromadzenia wiedzy ewaluacyjnej w tablicy decyzyjnej | |
4.4. Organizowanie procesu uczenia systemu i budowy mierników ewaluacj | |
4.5. Zastosowanie mierników do podejmowania decyzji klasyfikacyjnych | |
4.6. Analiza wyników i ocena jakości modelowania | |
4.7. Wnioski z przeprowadzonych badań empirycznych | |
podsumowanie | |
aneks 1. Formalny język modelowania | |
a.1.1. Klasyczna teoria zbiorów przybliżonych | |
a.1.2. Relacja dominacji | |
a.1.3. Tablica decyzyjna i skumulowane klasy decyzyjne | |
a.1.4. Proces budowania i doskonalenia systemu wiedzy | |
aneks 2. Projekty wykorzystane w procesie uczenia systemu | |
aneks 3. Reguły występujące w bazie wiedzy | |
aneks 4. Projekty testowe | |
aneks 5. Ważniejsze wyniki procesu klasyfikacji projektów testowych | |
aneks 6. Narzędzia informatyczne wykorzystane w procesie weryfikacji modelu | |
bibliografia | |
spis rysunków, tabel | |