Edukacja - stratyfikacja społeczna - tożsamość młodzieży. Studium z pedagogiki porównawczej i socjologii edukacji

Edukacja - stratyfikacja społeczna - tożsamość młodzieży. Studium z pedagogiki porównawczej i socjologii edukacji

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zamieszczone w książce teksty są wyrazem namysłu nad rzeczywistością edukacyjną. Nabiera ona konkretnych wymiarów i znaczenia dzięki prezentacji struktur oraz zasad funkcjonowania systemu szkolnictwa w Niemczech, Holandii i Stanach Zjednoczonych, a także przywołaniu wybranych odniesień do edukacji w Polsce. W centrum zainteresowania postawiono trzy kluczowe kategorie: edukację, stratyfikację społeczną i tożsamość młodzieży. Tworzą one swoiste „punkty orientacyjne” – organizujące stale obecne wątki refleksji socjologicznej i pedagogicznej, ukierunkowane na edukację uwikłaną w kontekst struktury społecznej i budowanie tożsamości.


Rok wydania2012
Liczba stron322
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2406-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Część pierwsza. STRUKTURY I FUNKCJONOWANIE SYSTEMÓW EDUKACJI – PERSPEKTYWA EUROAMERYKAŃSKA    11
  WALDEMAR SEGIET. System edukacji w Niemczech – problem egalitaryzacji kształcenia     13
  OLGA GRABOWSKA. System edukacji w Holandii – orientacja na demokratyzację     33
  OLGA MAZUREK-LIPKA. System edukacji w Stanach Zjednoczonych – w kierunku wyrównywania szans     53
  
  Część druga. STRATYFIKACYJNA ROLA EDUKACJI – WYBRANE INTERPRETACJE I EGZEMPLIFIKACJE    71
  WALDEMAR SEGIET. Edukacja naznaczona obecnością rodziny. Kontekst społecznej reprodukcji uprzywilejowania. Ujęcie teoretyczne. Weryfikacje empiryczne na przykładzie Polski i Niemiec     73
  OLGA GRABOWSKA. Możliwości i szanse w dostępie do edukacji w wybranych grupach społecznych w Holandii     111
  OLGA MAZUREK-LIPKA. Pochodzenie i wykształcenie jako determinanty sukcesu społecznego w Stanach Zjednoczonych     143
  
  Część trzecia. FORMALNA EDUKACJA, KULTURA POPULARNA A TOŻSAMOŚĆ WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY    179
  DOBROCHNA HILDEBRANDT-WYPYCH. Pragmatyzm i samorealizacja: o tożsamości współczesnego pokolenia młodzieży niemieckiej     181
  OLGA GRABOWSKA. Kultura popularna i tożsamość młodzieży holenderskiej     205
  OLGA MAZUREK-LIPKA. Reality show i kult celebryty – ponowoczesna tożsamość młodzieży amerykańskiej     235
  WALDEMAR SEGIET. Edukacyjne drogi młodych dorosłych z perspektywy społecznego ustrukturyzowania i jednostkowych biografii     269
  
  Bibliografia     301
  Education – social stratification – identity of young people. A study in comparative pedagogics and sociology of education (Summary)     321
RozwińZwiń