IMAGES The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication vol. XII nr 21

IMAGES The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication vol. XII nr 21

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kolejny numer czasopisma „Images” poświęcona szeroko rozumianej tematyce życia wielkomiejskiego. Autorzy publikacji rozważają omawiane zagadnienie w różnych kluczach interpretacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu filmoznawczego.


Rok wydania2013
Liczba stron368
KategoriaFilmoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2652-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Jadwiga Hučková, Miasto na ludzką miarę     5
  Marek Hendrykowski, Manhattan Woody’ego Allena. Poetyka introdukcji     17
  Anders Marklund, Dark memories in the provincial worlds of Ingmar Bergman’s Fanny and Alexander and Federico Fellini’s Amarcord     33
  Jan Zamojski, Miasto w Lailonii. Uwagi scenarzysty     43
  Małgorzata Hendrykowska, Miasto jako perpetuum mobile. Berlin. Symfonia wielkiego miasta (1927) Waltera Ruttmanna     65
  Mikołaj Jazdon, Zagłada miasta.Warszawa w Pianiście Romana Polańskiego     77
  Tomáš Hučko, Pasjonujące praskie leporello. Praga, niespokojne serce Europy (1984) Věry Chytilovej     97
  Anna Śliwińska, The City According to Mike Leigh     107
  Krzysztof Kozłowski, Madryt malarski i filmowy. O Duchach Goi Miloša Formana     115
  Anna Igielska, Celeberrimae urbes – celebres praedicatores. O medialnym znaczeniu mnichów żebrzących w średniowiecznym mieście     127
  Katarzyna Mąka-Malatyńska, Od świtu do zmierzchu – współczesne obrazy miasta w projektach dokumentalnych Macieja Drygasa i Mirosława Dembińskiego     139
  Remigiusz Koniecko, Miasto i jego ukryty wymiar w sztuce     151
  Anna Estera Mrozewicz, Podwodne, kosmiczne, duchowe. Miasta rosyjskie a sfera publiczna w filmach skandynawskich dokumentalistów     173
  Małgorzata Smoleń, Pod warszawskim adresem: wyobrażenia i realia. Dokumentalne opowieści o stolicy, jej mieszkańcach i prowincjonalnych „słoikach”     193
  Adam Domalewski, Analiza gatunkowo-estetyczna Pomostu Chrisa Markera. Interpretacja filmu jako przykładu „kina możliwego”     207
  Justyna Czaja, Warszawa – miasto, które nie istnieje     219
  Marek Hendrykowski, Filmowa Łódź w oczach studentów i profesorów PWSFTViT     227
  Piotr Pomostowski, Między kulturą wysoką a kulturą popularną. O muzyce George’a Gershwina w Manhattanie Woody’ego Allena     243
  Patrycja Rojek, Zjedz lub zostań zjedzony. Miasto Macunaímy     257
  Justyna Czaja, Moskwa w bieli i czerni – trzy filmowe portrety miasta     265
  Justyna Sulejewska, Fotograficzna enklawa. Nowy Jork i jego mieszkańcy w soczewce aparatu     275
  Magdalena Dobkiewicz, Pamięć miasta i postulat autentyczności na przykładzie filmu Życie na podsłuchu     283
  Wojciech Otto, Wielkomiejskie życie Drugiej Rzeczypospolitej w polskim filmie fabularnym okresu międzywojennego. Wstęp do tematu     291
  Małgorzata Choczaj, Kolor w przestrzeni miejskiej Siedem Davida Finchera     307
  Aleksandra Hirszfeld, Praca w jednym ujęciu, czyli historia aktywności zawodowych XXI wieku widziana okiem kamery     319
  Yassen Hristov     327
  Andrzej Szpulak, Reformator i statysta albo hulaka na metafizyczną skalę. O dwóch portretach cara Iwana Groźnego w kinie rosyjskim     334
  Marek Hendrykowski, Historia zespołów filmowych z dzisiejszej perspektywy     341
  Monika Proszak, Anna Żymełka, Ambiwalencja Melancholii     351
  
  Abstracts     355
  Noty o autorach     364
RozwińZwiń