POLECAMY
-35%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W książce zostały zaprezentowane poglądy i praktyczne oferty dydaktyczne, które stały się dla Autora źródłem inspiracji i wsparcia w promowaniu koncepcji kształcenia wczesnoszkolnego bez odwoływania się do elementów przemocy strukturalnej i symbolicznej w postaci stopni szkolnych i selekcji. Zamieszczone w książce przykłady pracy z dziećmi poprzez stymulowanie i odwoływanie się do ich zainteresowań oraz twórczego myślenia można wykorzystać także w tradycyjnym kształceniu, wzbogacając o nie indywidualizację nauczania w szkole i w domu. Autor sądzi, że każdy może znaleźć w tej książce coś dla siebie i swoich podopiecznych. Żywi przy tym nadzieję, że pomogła ona nie tylko przetrwać ówczesny trudny okres „nędzy" materialnej, ale i zaowocuje kolejnymi inspiracjami i eksperymentami w naszym szkolnictwie. Szkołę nie tylko można, ale i trzeba permanentnie zmieniać, by radość uczenia się wszystkich związanych z nią osób — zarówno uczniów, jak i ich rodziców oraz nauczycieli i władz oświatowych - stanowiła jeden z ważnych czynników wartości i skuteczności jej oddziaływań. Wolność w edukacji nie rozwiązuje wszystkich związanych z nią problemów, niezależnie od tego, jak byśmy ją definiowali. Ona je dopiero stwarza, a dzięki temu pozwala każdemu z nas podejmować samodzielnie decyzje dotyczące własnej strategii kształcenia innych i samokształcenia.
Edukacja w wolności jest wyzwaniem szczególnego rodzaju dla tych pedagogów, którym tak trudno rozstać się z autorytetem wzorem jego urzeczywistnienia.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 206 |
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-763-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | |
Bogusław Śliwerski | |
Nauczycielka wolności | |
Bogusław Śliwerski | |
Klasy autorskie - realia i nadzieje | |
Bogusław Śliwerski | |
Dlaczego edukacja bez stopni? | |
Wiesława Śliwerska, Bogusław Śliwerski | |
Psychopedagogiczne założenia klasy autorskiej w nauczaniu początkowym w Szkole Podstawowej nr 37 w Łodzi | |
Wiesława Śliwerska, Bogusław Śliwerski | |
Krótki bilans dokonań w klasie autorskiej w roku szkolnym 1990/1991 w Szkole Podstawowej nr 37 w Łodzi | |
Część II | |
Helena Rodak | |
Nauczanie bez tradycyjnych ocen | |
Franz Josef Kuhn | |
Dziecko w drodze ku samodzielności. | |
O wewnętrznej reformie szkoły | |
Jórg Ramseger | |
Szkoły oporu. Radykalne szkoły reform w praktyce | |
Bogusław Śliwerski | |
Szwajcarskie doświadczenia edukacji w wolności i demokracji | |
Wydział Wychowania Plastycznego | |
Wyższa Szkoła Sztuk Plastycznych w Łodzi | |
Projekt zadań pracowni wizualnych metod nauczania | |
z myślą o wspieraniu edukacji w wolności | |
Wiesława Śliwerska | |
Wybrane oferty zadań dydaktycznych | |
Wiesława Śliwerska | |
Dzień Edukacji Narodowej (miniatura sceniczna dla klas I—III) | |
Anna Sowińska | |
Edukacja poprzez stymulowanie zainteresowań | |
Agnieszka Kaźmierczak | |
Nauczanie przez stymulowanie aktywności twórczej | |