Partie populistyczne w Czechach i na Słowacji

-22%

Partie populistyczne w Czechach i na Słowacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,50  25,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,00 zł (-22%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,50 zł  


19,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza książka stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy w systemie partyjnym Czech i Słowacji funkcjonują i – co istotne – uzyskują polityczną relewancję ugrupowania populistyczne. W celu zawężenia opisu zjawisk populistycznych charakteryzujących systemy partyjne stworzony został nowy model partii populistyczno-marketingowych. Założeniem tego wywodu jest teza, że Słowacy są bardziej niż Czesi podatni na mobilizację populistyczną, określaną jako nowy populizm, co znajduje swój wyraz w systemach partyjnych tych państw. Autorka weryfikuje tę tezę, analizując uwarunkowania historyczne (okresu I Republiki Czechosłowackiej i okresu komunistycznego), społeczne, instytucjonalne oraz specyfikę rywalizacji. Za przykłady partii populistyczno-marketingowych służą trzy partie słowackie: Partia Obywatelskiego Porozumienia (SOP), Smer i Porozumienie Nowego Obywatela (ANO).
Kinga Wojtas – doktor nauk humanistycznych w zakresie politologii. Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Badaczka systemów politycznych i partyjnych Europy Środkowej. Adiunkt na Wydziale Studiów Politycznych w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University z siedzibą w Nowym Sączu.


Rok wydania2011
Liczba stron269
KategoriaPolitologia
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-491-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz najczęściej używanych skrótów     7
  
  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Koncepcje teoretyczne partii politycznych     15
  1.1. Klasyczne teorie partii politycznych     15
  1.2. Współczesne teorie partii politycznych     22
  1.3. Koncepcje pokomunistycznej budowy partii politycznych     33
  1.4. Model partii populistycznych     46
  
  Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju tendencji populistycznych
  w ramach systemu partyjnego     64
  2.1. Uwarunkowania historyczne     64
  2.2. Uwarunkowania okresu komunistycznego     81
  2.3. Uwarunkowania społeczne     95
  2.4. Uwarunkowania instytucjonalne     113
  
  Rozdział 3. Przyczyny powstawania partii populistycznych     130
  3.1. Populizm jako konsekwencja istnienia systemu demokratycznego     130
  3.2. Rywalizacja     141
  3.3. Kultura polityczna     154
  3.4. Komunikacja i media     163
  
  Rozdział 4. Partie populistyczno-marketingowe     169
  4.1. Partie populistyczne w Czechach     169
  4.2. Partie populistyczno-marketingowe na Słowacji.
  Podstawy programowe     171
  4.3. Przywództwo i stosunki wewnętrzne     187
  4.4. Organizacja     202
  4.5. Wybory i elektoraty     219
  
  Zakończenie     235
  Spis rysunków, tabel i wykresów     240
  Bibliografia     242
RozwińZwiń