Środowiskowe i rodzinne uwarunkowania poziomu wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych. Longitudinalne badania dzieci wiejskich w wieku od 7 do 11 lat

Środowiskowe i rodzinne uwarunkowania poziomu wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych. Longitudinalne badania dzieci wiejskich w wieku od 7 do 11 lat

1 opinia

Wydawca:

AWF Kraków

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

54,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 54,60 zł  


54,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem pracy jest ocena wpływu modyfi katorów środowiskowych oraz uwarunkowań rodzinnych na poziom rozwoju wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych w analizowanym okresie ontogenezy.


Rok wydania2012
Liczba stron206
KategoriaSport
WydawcaAWF Kraków
ISBN-13978-83-628-9119-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP...5
  1. MATERIAŁ I METODY BADAŃ...13
  1.1. Charakterystyka badanej zbiorowości w aspekcie geografi czno-ekologicznym...13
  1.2. Charakterystyka materiału empirycznego, specyfika badań ciągłych...14
  1.3. Zakres badań...16
  1.4. Metody statystycznej analizy...23
  2. WYNIKI...30
  2.1. Kinetyka i dynamika rozwoju badanych koordynacyjnych zdolności motorycznych określona na postawie modelu Preece-Bainesa...30
  2.2. Interindywidualne oraz intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych...44
  2.3. Ocena zróżnicowania dymorfi cznego koordynacyjnych zdolności motorycznych...50
  2.4. Charakterystyka badanej populacji ze względu na strukturę demograficzną...55
  2.5. Charakterystyka rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych w świetle wybranych modyfi katorów społeczno-ekonomicznych...59
  2.6. Preferencje spędzania czasu wolnego dzieci edukacji wczesnoszkolnej w zależności od płci, wieku oraz wybranych czynników społecznoekonomicznych...71
  2.7. Poziom testowanych koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci edukacji wczesnoszkolnej w wyróżnionych profilach aktywności fizycznej...79
  2.8. Hierarchia zmiennych społeczno-ekonomicznych i aktywności fizycznej w różnicowaniu koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej...82
  2.9. Rodzinne podobieństwa cech somatycznych oraz koordynacyjnych zdolności motorycznych...92
  2.10. Odziedziczalność zdolności koordynacyjnych na tle uwarunkowań genetycznych cech somatycznych...100
  3. DYSKUSJA...104
  4. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ...126
  Piśmiennictwo...129
  Aneks..147
  Spis tabel...193
  Spis rycin...199
  Streszczenie...203
  Abstract...206
RozwińZwiń