Pedagogika autorytarna

-36%

Pedagogika autorytarna

Geneza modele przemiany

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,47  39,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,80 zł (-36%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,47 zł  


25,47

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest próbą interpretacji teorii wychowania autorytarnego w Polsce na przestrzeni lat 1948-1989. Stanowi opracowanie łączące przegląd literatury z elementami autorskiej analizy wybranych teorii i koncepcji wychowania.


Celem pracy było dokonanie metaforycznej analizy współczesnej pedagogiki autorytarnej. Zagadnienia przeanalizowano z teoretycznego, filozoficznego oraz historycznego punktu widzenia.


Autorka starała się przedstawić, na czym polega odrębność pedagogiki autorytarnej jako odrębnego systemu wychowawczego, czym różni się od innych teorii i jakie czynniki decydują o jej strukturze i efektywności.


Adresatami publikacji są zarówno teoretycy, jak i praktycy pedagogiki, którzy dzięki tej pozycji mają szansę zgłębić istotę zjawisk odnoszących się do autorytarnego systemu wychowania, które mimo pluralizmu ofert są stale obecne we współczesnej teorii i praktyce pedagogicznej. Jednym z celów pracy jest także uwrażliwienie na niebezpieczeństwa kryjące się w tym typie oddziaływań wychowawczych.


Rok wydania2007
Liczba stron282
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-801-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rozdział I
  Ideowo-filozoficzne, społeczno-kulturowe
  i psychologiczne założenia totalitaryzmu i autorytaryzmu
  
  Geneza i znaczenie pojęcia totalitaryzm
  Źródła ideologii totalitarnych
  Krytyka liberalizmu i demokracji z perspektywy zwolenników totalitaryzmu
  Liberalizm
  Demokracja
  Faszyzm jako ideologia wychowania
  Specyfika instytucji totalnych
  Ukryte wymiary instytucji edukacyjnych
  Geneza i znaczenie pojęcia autorytaryzm
  Pojęcie osobowości autorytarnej
  Totalitaryzm – autorytaryzm – autokratyzm
  
  Rozdział II
  Pedagogika autorytarna w Polsce w latach 1948–1989
  
  Polska w latach 1948–1989. Państwo totalitarne czy autorytarne?
  Model autorytarnej ideologii wychowawczej w Polsce na przestrzeni lat 1948–1989
  Istota wychowania i kształcenia autorytarnego w Polsce
  – etapy rozwoju autorytarnej refleksji pedagogicznej
  Lata 1948/1949–1955/1956
  Charakterystyka systemu oświaty
  Działalność edukacyjna i wychowawcza szkoły
  Lata 1956/1957–1969/1970
  Charakterystyka systemu oświaty
  Działalność edukacyjna i wychowawcza szkoły
  Lata 1970/1971–1989
  Charakterystyka systemu oświaty
  Działalność edukacyjna i wychowawcza szkoły
  Szkoła polska (1948–1989) jako instytucja totalna
RozwińZwiń