Konstelacje zdolności

Typy inteligencji a kreatywność

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,56  22,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,40 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,34 zł  


14,56

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana publikacja podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie: Jakie czynniki decydują o tym, że niektórzy wiodą udane i pełne sukcesów życie zawodowe, podczas gdy inni się borykają z rozmaitymi problemami? Do niedawna uważano, że czynnikiem w największej mierze decydującym o sukcesie jest sprawność intelektu wyrażona współczynnikiem inteligencji. Obecnie jednak kładzie się nacisk na udział takich czynników jak: inteligencja emocjonalna, inteligencja społeczna, zdolności twórcze czy intuicja.
W książce wskazano dwa rodzaje najistotniejszych problemów badawczych. Pierwszy, zasadniczy problem teoretyczny (poznawczy), to pytanie o strukturę ludzkich zdolności. Natomiast drugi rodzaj problemów badawczych można określić mianem praktycznych i dotyczy on potencjalnego wpływu, jaki wymienione zdolności osobno oraz łącznie wywierają na osiągnięcia szkolne młodzieży.
Książka składa się z dwunastu rozdziałów. W początkowych omawiane są podstawowe koncepcje wiążące się kolejno z inteligencją akademicką, emocjonalną, intuicyjną oraz kreatywnością.
W rozdziale piątym spróbowano dokonać syntezy, łącząc te zdolności w spójny model. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie zarówno względnie proste analizy statystyczne (np. porównywanie średnich z wykorzystaniem testu t-Studenta), jak również bardziej zaawansowane techniki analizy danych (np. analizę czynnikową, analizę skupień, skalowanie wielowymiarowe, analizy regresji, wariancji, analizy korelacyjne). Pracę zamyka rozdział dwunasty, który jest autorskim programem rozwoju zdolności.
Treści przedstawione w tej książce adresowane są do Czytelników uprawiających psychologię, pedagogikę lub socjologię oraz do studentów tych dziedzin, a także pedagogów i wychowawców oraz wszystkich osób zainteresowanych psychologią.


Rok wydania2005
Liczba stron288
KategoriaPsychologia ogólna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-779-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  Rozdział    1
  
  Inteligencja – jedna czy wiele?
  
  Klasyczne ujęcia inteligencji
  Współczesne koncepcje inteligencji
  Triadowa teoria inteligencji R. J. Sternberga
  Koncepcja inteligencji wielorakich H. Gardnera
  
  Rozdział    2
  
  O inteligencji emocjonalnej
  
  
  Rozdział    3
  
  O intuicji i inteligencji intuicyjnej
  
  Teoria modusów psychiki C. G. Junga i jej implikacje poznawczo-osobowościowe
  Poznawcze koncepcje intuicji
  Intuicja jako wymiar sfery intelektualnej czy osobowościowej?
  W stronę modelu myślenia intuicyjnego
  
  Rozdział    4
  
  Kreatywność
  
  Teoria twórczości ideacyjnej M. A. Runco
  Integracyjny model myślenia twórczego M. Mumforda
  Twórcza synteza i przejście przez chaos – twórczość w ujęciu J. Kujawskiego
  Ogólne czy specjalne zdolności twórcze?
  
  Rozdział    5
  
  W poszukiwaniu równowagi zdolności
  
  
  Rozdział    6
  
  Metodologia badań
  
  Uwagi wstępne
  Cele i pytania badawcze
  Metoda
  Hipotezy
  Próba
  
  Rozdział    7
  
  Analiza wyników badań
  
  Intuicjoniści i racjonaliści
  Struktura zdolności
RozwińZwiń