POLECAMY
-35%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Punktem wyjścia prezentowanej publikacji jest koncepcja sokratejska, zgodnie z którą uczeń nie jest jednostką pasywną z natury i tylko złe nauczanie nakazuje bierność, jako sposób na pozycję w szkole. Celem książki jest wzbudzenie szerokiej dyskusji nad działaniem pedagogicznym, wiedzą, nauczycielem, które to kategorie w kontekście idei integracji, nabierają głębszego i nowego sensu zarówno dla praktyki, jak i dla teorii pedagogiki.
Praca złożona jest z trzech części, z których pierwsza podejmuje tematykę idei integracji i jej konsekwencji dla wychowania, druga – idei integracji i jej konsekwencji dla nauczyciela i pedagogiki,
a trzecia część opisuje zagadnienie integracji – nauczyciela oraz wiedzy.
Adresatami publikacji są nauczyciele, studenci różnych kierunków: pedagogiki społecznej, opiekuńczej, socjalnej, animacji kultury. Książka może służyć także jako podręcznik akademicki dla studentów pedagogiki.
Rok wydania | 2004 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-766-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Bogusława Jodłowska | |
Problemy współczesnego wychowania a idea integracji | |
Problems of present – day upbringing and the idea of integration | |
Zofia Dołęga | |
Integracja w ujęciu systemowym | |
Integration in a systematical depiction | |
Anna Gaweł | |
Zdrowie jako przedmiot wychowania | |
Health as the object of upbringing | |
Agnieszka Hottowy | |
Od symbiozy do indywiduacji: prawidłowe i nieprawidłowe warunki rozwoju tożsamości dziecka w pierwszych latach życia | |
From symbiosis to individuation: proper and improper conditions for child’sidentity development in the first years of life | |
Zofia Gawlina | |
Dążenia życiowe młodzieży na tle przemian ekonomiczno-społecznych w Polsce | |
Ambitions of youth on the background of economical and social transformations in Poland | |
Kinga Klimaszewska | |
Właściwy wybór zawodu młodzieży upośledzonej umysłowo szansą integracji społecznej | |
The right choice of profession made by mentally handicapped youth as a chance for social integration | |
Bogusław Bieszczad | |
Rodzina w perspektywie integracji środowiska lokalnego – wybrane aspekty | |
Family in the view of local environment – selected aspects | |
Część II | |
IDEA INTEGRACJI I JEJ KONSEKWENCJE | |
DLA NAUCZYCIELA I PEDAGOGIKI | |
Part II | |
THE IDEA OF INTEGRATION AND IT’S IMPLICATIONS | |
FOR TEACHER AND PEDAGOGICS | |
Elżbieta M. Minczakiewicz | |
Aksjologiczny i społeczny wymiar nauczycielskiej służby w świetle wyzwań reformowanej polskiej edukacji i potrzeb rozwijającego się systemu kształcenia integracyjnego | |
Axiological and social aspect of teachers’service in accordance with chllenges of reformed Polish education and needs of developing system of integrate education | |
Maria Flanczewska | |
Pedagog specjalny dziś – kilka uwag o kompetencjach | |
Special educator nowadays – few notes about competences | |