Tożsamość w kontekście edukacyjnym i społeczno-kulturowym

Tożsamość w kontekście edukacyjnym i społeczno-kulturowym

Między partykularyzmem a uniwersalizmem

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana publikacja to zaproszenie do dyskursu nad jakością edukacji i przyczynek do zrozumienia istoty transformacji odbywającej się na przestrzeni edukacyjnej. W analizach wielu autorów można uchwycić jakościowe zróżnicowanie podejść do ujęcia problematyki tożsamości jako dyskursywnej praktyki odwołującej się do zagadnień podmiotowości, indywidualizmu, dialogu z „innością”, orientacji temporalnej, sukcesu życiowego czy społecznych konstrukcji tożsamości.


Rok wydania2011
Liczba stron230
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2327-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Agnieszka CYBAL-MICHALSKA. Wprowadzenie     7
  Bogusław ŚLIWERSKI. Odnajdywanie tożsamości pedagogiki w ponowoczesnym świecie i nauce     11
  Aleksander ZANDECKI. Demokratyczne zasady edukacji w realiach polskich – perspektywa dwóch dekad (1990–2010)     37
  Andrzej ĆWIKLIŃSKI. Demokracja podstawowym warunkiem przemian edukacyjnych w globalnym świecie     55
  Agnieszka CYBAL-MICHALSKA. Konsumpcjonizm jako główna oś narracji współczesnego społeczeństwa    75
  Zbyszko MELOSIK. Słoneczne (pozakulturowe) wakacje – tożsamość typu „all inclusive”     87
  Piotr PETRYKOWSKI. Tożsamość kulturowa a przestrzenie, miejsca, symbole     105
  Agnieszka CYBAL-MICHALSKA. „Indywidualizm etyczny” jako wzorzec orientacji normatywnej jednostek we współczesnym świecie     125
  Iwona CHRZANOWSKA. Osoba niepełnosprawna w przestrzeni społecznej     141
  Mirosław KOWALSKI, Daniel FALCMAN. Między podmiotowością a tożsamością (analiza rekonstrukcyjna oraz prezentacja wybranych pól aplikacji propozycji Ch. Taylora)     161
  Bogusław ŚLIWERSKI. Inność w uwięzieniu     175
  Eva ZAMOJSKA. Konstruowanie treści kształcenia w ponowoczesnym świecie     191
  Magdalena PIORUNEK. Młodzież wobec przyszłości w globalnym świecie. Selektywne wyniki badań komparatywnych młodzieży polskiej, niemieckiej i rosyjskiej     209
  Identity in the educational and socio-cultural context. Between particularism and universalism (Summary)     229
RozwińZwiń