POLECAMY
Format:
ibuk
Prezentowana publikacja to zaproszenie do dyskursu nad jakością edukacji i przyczynek do zrozumienia istoty transformacji odbywającej się na przestrzeni edukacyjnej. W analizach wielu autorów można uchwycić jakościowe zróżnicowanie podejść do ujęcia problematyki tożsamości jako dyskursywnej praktyki odwołującej się do zagadnień podmiotowości, indywidualizmu, dialogu z „innością”, orientacji temporalnej, sukcesu życiowego czy społecznych konstrukcji tożsamości.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 230 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2327-6 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Agnieszka CYBAL-MICHALSKA. Wprowadzenie | 7 |
Bogusław ŚLIWERSKI. Odnajdywanie tożsamości pedagogiki w ponowoczesnym świecie i nauce | 11 |
Aleksander ZANDECKI. Demokratyczne zasady edukacji w realiach polskich – perspektywa dwóch dekad (1990–2010) | 37 |
Andrzej ĆWIKLIŃSKI. Demokracja podstawowym warunkiem przemian edukacyjnych w globalnym świecie | 55 |
Agnieszka CYBAL-MICHALSKA. Konsumpcjonizm jako główna oś narracji współczesnego społeczeństwa | 75 |
Zbyszko MELOSIK. Słoneczne (pozakulturowe) wakacje – tożsamość typu „all inclusive” | 87 |
Piotr PETRYKOWSKI. Tożsamość kulturowa a przestrzenie, miejsca, symbole | 105 |
Agnieszka CYBAL-MICHALSKA. „Indywidualizm etyczny” jako wzorzec orientacji normatywnej jednostek we współczesnym świecie | 125 |
Iwona CHRZANOWSKA. Osoba niepełnosprawna w przestrzeni społecznej | 141 |
Mirosław KOWALSKI, Daniel FALCMAN. Między podmiotowością a tożsamością (analiza rekonstrukcyjna oraz prezentacja wybranych pól aplikacji propozycji Ch. Taylora) | 161 |
Bogusław ŚLIWERSKI. Inność w uwięzieniu | 175 |
Eva ZAMOJSKA. Konstruowanie treści kształcenia w ponowoczesnym świecie | 191 |
Magdalena PIORUNEK. Młodzież wobec przyszłości w globalnym świecie. Selektywne wyniki badań komparatywnych młodzieży polskiej, niemieckiej i rosyjskiej | 209 |
Identity in the educational and socio-cultural context. Between particularism and universalism (Summary) | 229 |