Przymus bezczynności

Przymus bezczynności

Studium pedagogiczno-społeczne czasu wolnego bezrobotnych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pionierska praca na temat jakości czasu wolnego bezrobotnych osadzona w tradycji badań z pedagogiki społecznej. Autorka, uwzględniając kontekst przemian społecznych, wyczerpująco omawia zachowania bezrobotnych. Ujawnia wielopłaszczyznową deprywację potrzeb i wielorakie wykluczenie z życia społecznego tej grupy ludzi.


Rok wydania2007
Liczba stron342
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15320-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
    Geneza, problem, cele, metody, źródła danych    7
    Pedagogika społeczna – specyficzny sposób widzenia rzeczywistości    21
  ROZDZIAŁ 1. Świat współczesnego człowieka    29
    1.1. W nurcie procesów społecznych    29
      1.1.1. Konflikt społeczny    33
      1.1.2. Ubóstwo    36
    1.2. Praca    40
    1.3. Czas poza pracą    45
  ROZDZIAŁ 2. Czas wolny – rekonstrukcja pojęcia    50
    2.1. Czas wolny w perspektywie pedagogiki społecznej    50
    2.2. Czas wolny w obszarze innych nauk    56
    2.3. Funkcje społeczne czasu wolnego    62
  ROZDZIAŁ 3. Czas wolny ogółu Polaków    66
    3.1. Czas poza pracą    66
    3.2. W zjednoczonej Europie    71
    3.3. Jedność podzielonego czasu    86
    3.4. Kultura czasu wolnego    102
      3.4.1. Style zachowań    103
      3.4.2. Stare i nowe dominatory    111
    3.5. Akceptacja i zadowolenie    125
    3.6. Obszary deprywacji potrzeb    129
    3.7. Dynamika zmian – od realnego socjalizmu do realnego kapitalizmu    141
    3.8. Podsumowanie    149
  ROZDZIAŁ 4. Czas wolny bezrobotnych Polaków    168
    4.1. Bezrobocie – szczególny przypadek czasu wolnego    168
    4.2. Wskaźniki cywilizacyjne i obszary deprywacji potrzeb    174
    4.3. Struktura dnia    192
      4.3.1. Czas konieczności    195
      4.3.2. Czas wolny    207
      4.3.3. Orientacje na przetrwanie    217
    4.4. Kultura czasu wolnego    220
      4.4.1. Funkcjonujące standardy uczestnictwa    220
      4.4.2. Rola dominatorów    237
        4.4.2.1. Telewizja    238
        4.4.2.2. Komputer z internetem    246
        4.4.2.3. Książki i czasopisma    250
    4.5. Percepcja czasu wolnego    259
    4.6. Elementy statusu    265
      Aneks    273
    4.7. Czas wolny bezrobotnych w Wielkiej Brytanii i w Polsce    281
    4.8. Podsumowanie    290
  ZAKOŃCZENIE. Przymus bezczynności    301
    W optyce pedagogiki społecznej    301
    Społeczeństwo równoległe    307
    Drogi wyjścia    309
  BIBLIOGRAFIA    314
  INDEKS NAZWISK    328
  INDEKS RZECZOWY    332
  SPIS TABEL    337
  SPIS WYKRESÓW    339
  SYNOPSIS    340
RozwińZwiń